Anderlecht twijfelt niet aan Vanhaezebrouck: “We kunnen kampioen spelen”

    Anderlecht twijfelt niet aan Vanhaezebrouck: “We kunnen kampioen spelen”

    Gepubliceerd: donderdag 20 september 2018 om 08:08do 20-09-2018 om 08:08

    Net zoals vorig seizoen moet RSC Anderlecht al vroeg in het seizoen achtervolgen. Door het oude bestuur werd René Weiler al snel bedankt voor bewezen diensten. Het nieuwe bestuur houdt Hein Vanhaezebrouch in het zadel.

    Ondanks drie mindere wedstrijden is het vertrouwen in een goede afloop bij Anderlecht nog groot. "We geloven dat we met deze kern kampioen kunnen spelen, als we de coach de tijd geven. En die tijd krijgt hij", stelt Luc Devroe op de website van Anderlecht.

    "Uiteraard willen we nu al graag bovenaan staan, maar de prijzen worden pas in mei uitgedeeld. Indien nodig kunnen we in de mercato van januari nog altijd bijsturen. We zijn ook niet afhankelijk van één bepaald systeem. Dat zullen we dit seizoen zeker nog zien."

    Volgens Devroe is er beterschap ten opzichte van vorig jaar. "We hangen ook niet af van individuen. De kern heeft al laten zien dat ze kunnen voetballen en domineren. Misschien nog niet de volle 90 minuten, maar we hebben bepaalde periodes al heel wat moois op de mat gelegd. Zaken die je de eerste matchen van vorig seizoen niet gezien hebt."

    Lees ook: Devroe: 'Blij dat Markovic niet kwam en goed dat Mbemba niet terugkeerde'

    Poll

    Speelt Anderlecht met deze kern kampioen?

    (193 stemmen)

    Plaats een reactie

    Toca +40225
    donderdag 20 september 2018 om 08:21
    Zonder echte versterking in januari is dit allemaal zever van Devroe.
    Vind ik leuk
    AzEz86 +6571
    donderdag 20 september 2018 om 08:28
    Moest hij nu gewoon zo koppig niet vasthouden aan zijn 3-4-3 zou het misschien ook beter gaan (hij heeft er nu gewoon de spelers niet voor)
    Vind ik leuk
    Toca +40225
    donderdag 20 september 2018 om 08:37
    Dat doe die nooit. Die is koppiger dan de doorsnee vrouw 🤣🤣
    Vind ik leuk
    tom1981 +590
    donderdag 20 september 2018 om 10:12
    En vrouwen zin al zo koppig. Is typisch van hvh e...
    Vind ik leuk
    Brick +814
    donderdag 20 september 2018 om 08:50
    Maar ie kan ook ni echt iets anders spelen e, de meeste opstellingen hebben een 10, en ja...
    Vind ik leuk
    Brubru +3809
    donderdag 20 september 2018 om 11:09
    Waarom ? Ik vind Anderlecht zeker niet slechter spelen dan vorig jaar en toen kwamen ze in PO1 ook heel dicht.
    Ze blijven voor mij nog altijd de favoriet met Genk als eerste achtervolger. Club houdt dit niet vol.
    Vind ik leuk
    Toca +40225
    donderdag 20 september 2018 om 11:11
    Ik vind het spelniveau niet geweldig. Er mankeert iets. T zal ni makkelijk worden.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +16089
    donderdag 20 september 2018 om 08:27
    Met tijd geven denken ik eerder aan een jaar of 2, Devroe meent dus echt dat RSCA kampioen kan spelen dit seizoen. Won’t happen.
    Vind ik leuk
    Brubru +3809
    donderdag 20 september 2018 om 11:32
    In een competitie waar PO's gespeeld worden en de leider de helft van de voorsprong wordt afgepakt kan alles en dat is nu al 9 jaar zo. Alles wordt beslist in de laatste 10 matchen waar 1 domme of onverdiende nederlaag of 1 of 2 geblesseerde spelers het verschil kunnen maken.
    Ik blijf erbij dat PO's competitievervalsing zijn wie er ook kampioen speelt.
    Vind ik leuk
    AzEz86 +6571
    donderdag 20 september 2018 om 08:27
    "Door het oude bestuur werd René Weiler al snel bedankt voor bewezen diensten."
    Weiler heeft er zelf de brui aan gegeven na aanhoudelijke kritiek van pers en supporters (en nadat hij in zijn privé belaagd is), het oude bestuur wou met hem doorgaan.
    Vind ik leuk
    jacowako +122
    donderdag 20 september 2018 om 10:40
    Yes, ik denk dat ze Leekens gaan bellen, want de ploeg staat er al voor 99% hé...
    Vind ik leuk
    Patfey +5538
    donderdag 20 september 2018 om 12:09
    Dus kan Leekens niets komen doen, die zorgt voor de eerste 90%😃.
    Vind ik leuk
    Fcb for ever +3007
    donderdag 20 september 2018 om 17:06
    De nekken kunnen even goed kampioen spelen zoals een aantal andere ploegen.
    De vraag is alleen in welk jaar?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 17:07]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws