Devroe: 'Blij dat Markovic niet kwam en goed dat Mbemba niet terugkeerde'

    Devroe: 'Blij dat Markovic niet kwam en goed dat Mbemba niet terugkeerde'

    Gepubliceerd: donderdag 20 september 2018 om 06:50do 20-09-2018 om 06:50

    Na een goede competitiestart pakte RSC Anderlecht amper één op negen. De ploeg wordt een gebrek aan creativiteit verweten. Het transferbeleid van Marc Coucke en Luc Devroe wordt her en der al op de korrel genomen, maar volgens de manager is dat niet nodig. 

    Iemand als Lazar Markovic had voor meer creativiteit kunnen zorgen, maar hij kwam uiteindelijk toch niet naar Brussel. "Eigenlijk ben ik blij dat we Markovic niet haalden", citeert Het Nieuwsblad Devroe. "Bekijk zijn statistieken van de afgelopen twee jaar: een paar matchen bij Anderlecht en that’s it."

    Toch probeerde Anderlecht hem te halen. "Ja, we spraken met hem, maar hij kon alleen komen op onze voorwaarden. Als Markovic zijn pet tussen 15 uur en 22 uur helemaal draait … Tja. We probeerden hem ook een beetje te halen uit nostalgie. De fans hebben het voor hem, maar nostalgie is geen goed argument om te beslissen. Daarom is het misschien ook goed dat Chancel Mbemba niet kwam."

    Lees ookOFFICIEEL: Anderlecht vindt op vooravond Europa League nieuwe sponsor

    Poll

    Wie had Anderlecht moeten halen?

    (649 stemmen)

    Plaats een reactie

    Garland +5359
    donderdag 20 september 2018 om 07:00
    Ik snap ergens dat je dat beweert, maar dan had je in het geval van Markovic wel een alternatief moeten hebben.
    Vind ik leuk
    Zelfkweek +992
    donderdag 20 september 2018 om 07:05
    Een gewond dier dat zich probeert te verdedigen.....
    Vind ik leuk
    TageMeister +5362
    donderdag 20 september 2018 om 07:16
    Of hij gelijk heeft laat ik in het midden, maar hiermee scoor je niet bij uw achterban.
    Vind ik leuk
    K1908 +1170
    donderdag 20 september 2018 om 10:13
    Bij mij wel, ik vind dat hij gelijk heeft, betreft Markovic...
    Voor Mbemba zou ik wel gegaan zijn, maar dat kan ook grotendeels aan mijn nostalgie liggen, zoals hij aangeeft. Dat lijkt me effectief geen goede beweegreden om een speler te halen...
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 07:30
    Het wordt hoog tijd dat die zijn ogen open gaan!
    Zijn transfers kan je niet geslaagd noemen tot nu toe dus aub, zeg zulke dingen dan niet
    Vind ik leuk
    Ku Ma +411
    donderdag 20 september 2018 om 07:36
    Idd... maar iedereen wou toch Sanneh?
    Volgens mij is dat een miskoop. In elk geval voor 8 miljoen toch
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +12386
    donderdag 20 september 2018 om 08:36
    Heb je hem al zo vaak zien spelen?
    Vind ik leuk
    Ku Ma +411
    donderdag 20 september 2018 om 22:21
    Heb niet gezegd dat het een slechte speler is... een speler van 8 miljoen is een miskoop...
    Vind ik leuk
    Mario_ +1704
    donderdag 20 september 2018 om 08:58
    ik vond hem voor zijn eerste wedstrijd toch zeer goed voorkomen....
    [Reactie gewijzigd op donderdag 20 september 2018 om 08:58]
    Vind ik leuk
    Kess +81
    donderdag 20 september 2018 om 07:46
    Met pijn aan mijn hart glijdt Anderlecht verder en verder weg , eerst met h.van Holsbeeck en zijn knecht bayat . Nu met Duchâtelet 2.0(Coucke) en zijn hondje Devroe die totaal geen respect hebben voor de normen en waarden van RSCA . Koekske wilt enkel zijn eigen zakken vullen... Anderlecht is zijn indentiteit volledig kwijt 😪
    Vind ik leuk
    E.V +2544
    donderdag 20 september 2018 om 08:24
    Wanneer je dit stukje op Anderlecht online leest gaat het enkel over Markovic....Op VP wordt er ineens de naam Mbemba aan vast gebreid....
    Vind ik leuk
    Patfey +5535
    donderdag 20 september 2018 om 08:39
    In Het Nieuwsblad ook
    Vind ik leuk
    Frefke +909
    donderdag 20 september 2018 om 12:13
    Hij verantwoordt zich waarom Markovic liever niet werd binnegehaald. Maar als je met argumenten afkomt waarom onderhandel je dan met een speler die in 2 jaar slechts 2 matchen speelde ? Met deze voorkennis richt je je pijlen op een ander doelwit. Maar zo te zien hadden ze geen ander doelwit... mankement van het scoutingteam ?
    Vind ik leuk
    Zelfkweek +992
    vrijdag 21 september 2018 om 20:56
    Welk scoutingteam ? Dat van KVO......?
    Vind ik leuk
    Watcher +952
    donderdag 20 september 2018 om 13:12
    Weken bezig met Mbemba en Markovic en dan afkomen dat je blij bent dat ze niet gekomen zijn. Meer dan een beetje hippocriet
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 15:40
    Een manager die blij is dat degene waarmee hij onderhandelde niet kwamen.
    Vind ik leuk
    donderdag 20 september 2018 om 20:02
    Je bent als persoon geen gentleman als je probeert een speler binnen te halen en die alsnog niet toehapt, op daarna te gaan verkondigen dat het goed is dat je hem niet gekocht hebt. Zeer klein vind ik dat. Als de spelers zich als professioneel moeten gedragen, mag dat van de omkadering ook verwacht worden
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws