Keerzijde van het Genkse succes: 'Clement vreest vertrek van drie smaakmakers'

    Keerzijde van het Genkse succes: 'Clement vreest vertrek van drie smaakmakers'

    Gepubliceerd: dinsdag 18 september 2018 om 10:00di 18-09-2018 om 10:00

    Racing Genk wil dit seizoen oogsten. Philippe Clement beseft dat dit hét moment is, zeker omdat enkele spelers lonken naar een buitenlandse transfer.

    Tijdens de afgelopen transferperiode was er al heel wat interesse in verschillende Genkenaars, maar de club kon hen allemaal aan boord houden. Na dit seizoen lijkt een vertrek van enkele sterkhouders niet langer tegen te houden.

     "Wij zijn daar allemaal realistisch in", aldus de Genk-trainer Clement in Extra Time. Hij vreest dat volgende zomer een pak jongens andere oorden zullen opzoeken. "De kans is heel groot dat Pozuelo, Berge en Malinovskyi na dit seizoen vertrekken", klinkt het.

    Voor de Spanjaard heeft Genk al een alternatief achter de hand. "Met Fiolic haalden we al een nieuwe speler binnen die op de positie van Pozuelo kan spelen. Fiolic krijgt de tijd om zich aan te passen. We kunnen hem nu al testen op training", besluit Clement.

    Poll

    Wie van hen schat je het hoogst in?

    (728 stemmen)

    Plaats een reactie

    VeeDeeVee +16062
    dinsdag 18 september 2018 om 10:06
    Na het seizoen zal dat inderdaad een leegloop worden daar. Hopelijk voor hen halen ze dus successen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 10:42
    Ben daar nog niet zo zeker van. Als we CL zouden spelen en clubs die geinteresseerd zijn in deze 3 spelen geen europees of CL, waarom zouden ze dan niet nog blijven?
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +16062
    dinsdag 18 september 2018 om 10:46
    Als ze met 20 miljoen voor Berge afkomen, moet je dat weigeren? Ik denk het niet.
    Vind ik leuk
    Wolf1986 +1740
    dinsdag 18 september 2018 om 11:39
    Jawel! Als AJAX 70 mil vraagt voor De Jong, mogen wij toch 30 vragen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 12:43
    Op zijn minst, Berge is zeker evenveel waard. En dan spreken we nog niet over Malinovsky en Pozuelo.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 12:19
    Heel simpel : als ze naar bvb PL of La Liga kunnen spelen ze heel veel cl niveau matchen in 1 seizoen . 2X tegen man u , city,chelsea,tottenham of barca,real,valencia,atletico. En ook veel beter betaald . Zeg nu zelf...
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 12:45
    Toch niet naar ploegen als Westham, Southampton, WBA of Villareal, Sociedad,... Dan blijven ze beter bij Genk als we CL mochten spelen.
    Vind ik leuk
    freeman +11972
    dinsdag 18 september 2018 om 10:36
    Dit jaar moet er dus " geoogst " worden ! Na dit seizoen kondigt zich wel een vertrek aan van meerdere spelers , wat trouwens bij elke topploeg het geval is . .
    Vind ik leuk
    Robbie007 +609
    dinsdag 18 september 2018 om 10:57
    Als ze CL halen zou het wel jammer zijn om deze 3 spelers, en wellicht ook Trossard nog, te verliezen.
    Dan sta je weer machteloos in de CL.
    Doodzonde.
    Als je hen kan behouden en nog 2 toptransfers kan toevoegen, dan kan je in de CL mogelijks wel doorstoten.
    Vind ik leuk
    dinsdag 18 september 2018 om 11:47
    Al 2 seizoenen weigert genk gigantische bedragen op berge, trossaerd en pozzo. Net voor het seizoenen boden sevilla en fiorentina nog 15 miljoen voor berge en genk zei neen. Weten die ploegen nog altijd niet hoe rijk deze club wel is. Hebben niet het grootste budget van belgie maar wel de grootste inkomsten en vetste bankrekening. Dit.door een topscouting, een vaste politiek van jonge buitenlandse kopen of eigen.jeugd opleiden en.een topmanager genaamd.de conde. Natuurlijk moet genk de titel of beker pakken om deze spelers nog een extra jaar te houden maar denk dat het wel.zal lukken. En.zo.niet een volgende lading toptalenten staat weer gereed.
    Vind ik leuk
    Mario_ +1704
    dinsdag 18 september 2018 om 12:12
    CL behalen zou helpen om er toch enkelen aan boord te houden.
    Berge is mi de man met het meeste talent.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws