Woorden van Vanhaezebrouck schieten in verkeerde keelgat: 'Weinig respect'

    Woorden van Vanhaezebrouck schieten in verkeerde keelgat: 'Weinig respect'

    Gepubliceerd: maandag 17 september 2018 om 17:15ma 17-09-2018 om 17:15

    RSC Anderlecht zit momenteel in de hoek waar de klappen vallen. Uit zijn laatste drie matchen pakte paars-wit amper één punt. Volgens Hein Vanhaezebrouck is er evenwel niets aan de hand. Jacques Sys wijst de trainer van Anderlecht nu op zijn plichten.

    Anderlecht verloor van Club Brugge en KRC Genk. Tegen Antwerp kwam het niet verder dan een 1-1 gelijkspel. Van een crisis wil Vanhaezebrouck nog niet weten. "Serieus blijven. Als de pers dat schrijft, verliest het zijn geloofwaardigheid en het is nu al moeilijk de media te geloven."

    Bij Sys schoten die woorden in het verkeerde keelgat. 'Zulke uitspraken getuigen van weinig niveau. In plaats van de pijlen op de media te richten, zou hij zich op de kern van de zaak moeten concentreren: zijn ploeg. Je moet natuurlijk nog geen crisis uitroepen, maar deze flow moet toch niet te lang blijven duren', aldus de hoofdredacteur van Sport/Voetbalmagazine.

    Poll

    Heeft Anderlecht nu al te maken met een crisis?

    (402 stemmen)

    Plaats een reactie

    Toca +40222
    maandag 17 september 2018 om 17:32
    Alsof de pers respect toont. Op Anderlecht is het altijd crisis.
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 17:32]
    Vind ik leuk
    Marcus_A +1599
    maandag 17 september 2018 om 19:22
    de pers voelt zich in zijn eer gekrenkt....ze adviseren dat Hein zich op zijn ploeg concentreert.....ik stel voor dat de pers voor één keer ook zijn eigen rol onder de loep neemt en stopt met altijd polemieken te creëren, maar nee, dat gaat niet, ze schrijven om den brode ….
    Vind ik leuk
    Toca +40222
    maandag 17 september 2018 om 19:37
    Dat zal ook meer gelezen worden denk ik. Zoals hieronder geschreven is, is elke scheet een donderslag op Anderlecht.
    Vind ik leuk
    Fcb for ever +3007
    maandag 17 september 2018 om 19:26
    Beste toca ,
    Hoge bomen vangen veel wind.
    Met andere woorden iedere scheet is een donderslag
    Dus als het vernieuwde Anderlecht zich in de toekomst
    Iets nederiger opstelt ,zal de pers zijn stijl wel aanpassen
    Die mannen moeten ook de Gazet vol krijgen en vooral verkopen.
    Langs de andere kant moet Heintje toch een stilaan voor de spiegel gaan staan.
    Het kan immers nooit geen kwaad uzelf in vraag te stellen.
    Vind ik leuk
    Toca +40222
    maandag 17 september 2018 om 19:35
    Dat is zo. Vind dat de grote woorden er niet zijn momenteel op Anderlecht. Heb hier vandaag nog geschreven dat we in feite niet verder staan dan een jaar geleden, tot nu toe heeft Hein qua resultaten nog niks bereikt. Maar ik geef het voorlopig nog een kans.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 17:33
    Waarom toch zo vlug de moed laten zakken na een recente overname
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 17:36
    RSCA kon punt pakken op Brugge en Genk en moest normaal gewonnen hebben tegen Antwerp en moest 5 op 9 hebben !
    Was er geen probleem noch crisis...
    Vind ik leuk
    Regaal +1094
    maandag 17 september 2018 om 17:58
    Helemaal waar! Alleen koop je er niks mee. Andere ploegen halen meer punten maar verdienden het ook niet altijd... zo ontstaat er een kloof natuurlijk.
    Nu wordt RSCA natuurlijk onterecht afgebroken en andere ploegen onterecht opgehemeld.

    Feit is dat Genk, Club, Antwerp, RSCA en mss zelfs nog ploegen niet beter of slechter zijn tegenover elkaar. Geluk, de VAR en de scheidsrechter zullen uiteindelijk heel veel bepalen want niemand steekt erbovenuit.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 18:04
    Laat ze die ploegen maar ophemelen op het einde van de rit komt Anderlecht toch als titelkandidaat nr 1 op het juiste spoor, geduld
    Vind ik leuk
    freeman +11978
    maandag 17 september 2018 om 18:28
    Zoals vorig jaar ?
    Vind ik leuk
    Marcus_A +1599
    maandag 17 september 2018 om 19:26
    die andere ploegen kunnen er ook niets aan doen dat in de huidige tijd de pers er altijd zo´n spel van maakt, inderdaad de rust bewaren....het is nog lang eer de play-offs beginnen. En wat het niveau-verschil betreft tussen de G5....ik ben blij dat de verschillende ploegen dicht bij elkaar zitten, dat houdt de competitie spannend...in sommige grote competities is dat heel wat minder...natuurlijk hoop ik dat Genk op het einde nog een keer als outsider kan triomferen....
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 17:37
    hier heeft Hein een punt de media is aan het bepalen wat er verkeerd loopt en geeft extra druk op trainer en spelers dit he eft een negatief effect.is het goed neen,is er progressiemarge ja meer dan genoeg, koop in de wintermercato een 10 en de grootste problemen zijn opgelost
    Vind ik leuk
    blondel +2775
    maandag 17 september 2018 om 18:05
    Blijf dromen.Als het echt zo simpel is,ga u aangeven om te zeggen wat ze moeten doen.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 18:17
    tov vorg jaar staat alleen Gerkens en Appiah en Trebel in de basis wat wil je dan beetje geduld
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 18:18]
    Vind ik leuk
    TageMeister +5365
    maandag 17 september 2018 om 17:52
    Top die Media !

    Als Hein kritiek zou hebben op zijn spelers wast ook niet goed !
    Vind ik leuk
    Mckenzie +4016
    maandag 17 september 2018 om 17:55
    Groot gelijk van Hein. Een sneer terug. Heel wat journalisten zijn erop uit om mensen onderuit te halen. De Sys moet niet zo lichtgeraakt doet.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 18:07
    Juist. Ze moeten de media de mond snoeren. Zeker in het begin van de competitie. Ze zijn er om te stoken . Maar als supporters dat doen ...... Tzit erop
    Vind ik leuk
    Mckenzie +4016
    maandag 17 september 2018 om 18:27
    Niet per se de mond snoeren, maar lik op stuk geven kan geen kwaad.
    Vind ik leuk
    Kettos +2252
    maandag 17 september 2018 om 18:10
    Voetbalmagazine, de Flair van het voetbal, wie neemt die nu serieus...
    Vind ik leuk
    Goaltje +1139
    maandag 17 september 2018 om 18:22
    Niet akkoord. Maar als RSCA-er begrijp ik u wel als ze stoute dingen zeggen over uw ploeg. Foei toch die stoute journalisten. Iets negatiefs zeggen over Hein en co, hoe durven ze.
    Vind ik leuk
    Kettos +2252
    maandag 17 september 2018 om 21:23
    Alleen ikzelf mag stoute dingen zeggen over mijn ploeg! :p
    Daar staat toch bijna nooit iets leerrijk in, of iets diepgaand. Onnozele interviews, columns, roddels...eig nog slechter als de flair, daar staat soms nog iets quasi wetenschappelijk in...
    Vind ik leuk
    Gimini +747
    dinsdag 18 september 2018 om 01:01
    Met een grote mond tegen de pers bereikt je juist niets . Wil HVH de pers de mond snoeren , moet hij dat op het veld doen. Daar ligt nu juist het probleem , hij kan het niet.
    Vind ik leuk
    Brubru +3809
    maandag 17 september 2018 om 19:51
    Veruit het beste voetbalmagazine op de markt.
    Anderlecht en vooral clown Coucke vragen er toch gewoon om ?
    Trouwens Anderlecht wordt ofwel opgehemeld ofwel neergesabeld maar dat is het lot van de grootste.
    Eddy Merckx had ook alleen voorstanders en tegenstanders. Tussen in bestaat niet.
    Vind ik leuk
    Kettos +2252
    maandag 17 september 2018 om 21:27
    Beste als ge van onnozele interviews houdt en tactiek of trainingsvormen u niks interesseert. Ik vind er niks aan. Ben niet geintresseerd in wat Trebel in zijne vrije tijd doet....
    Vind ik leuk
    DieterW +488
    maandag 17 september 2018 om 18:36
    Dan weet je dat je een trainer bent van een grote club. Het is dankzij de media dat hij daar ook zit. Remember Weiler.... Tijd om het tegendeel te bewijzen Hein! Anders boeltje pakken.
    Vind ik leuk
    VaSy +926
    maandag 17 september 2018 om 19:05
    Het gaat hier eigenlijk niet alleen over Anderlecht..
    Als de pers ergens een vlammetje ziet, zal het zich haasten om het aan te wakkeren en er een heus vagevuur van te maken..
    Als Club minder gaat spelen, gaan ze daar op springen. Als Genk steken laat vallen, zullen ook zij het oordeel van de pers over zich krijgen..

    Tegenwoordig heeft de pers een negatieve klank als je het woord uitspreekt..
    Hoe zou dat toch komen..

    Door het tonen van weinig respect misschien? :)
    Vind ik leuk
    Marcus_A +1599
    maandag 17 september 2018 om 19:29
    nagel op de kop!
    Vind ik leuk
    Brubru +3809
    maandag 17 september 2018 om 19:55
    Dat is gewoon zever in pakjes. Wat moet de pers schrijven ? Dat het allemaal goed loopt ? Dan zal Hein of twitterclown Coucke het tegenovergestelde beweren.
    De media doet zijn job. Dat Hein dat niet kan smaken ? Ok maar dan wordt je geen trainer van Anderlecht (met dank aan dezelfde media) maar blijf je bij Lauwe.
    Vind ik leuk
    VaSy +926
    maandag 17 september 2018 om 20:44
    Dat is zeker geen zever en ik zeg toch ook niet dat ze hierover positief moeten zijn?

    Wel dat de pers het altijd erger wil doen lijken dan het is. Ook dat de pers liever negatieve artikels schrijft dan positieve.

    Ik lees namelijk wel graag een artikel over bijvoorbeeld de genialiteit van Pozuelo, het uitstekende niveau van Vanaken, de openbaring van Saelemaekers en over de klasse van Trossard om maar enkele voorbeelden te geven...
    Vind ik leuk
    ROBSON +3155
    maandag 17 september 2018 om 19:15
    Geen crisis? Laat standard dit weekend eens winnen.
    Vind ik leuk
    Yankee +23
    maandag 17 september 2018 om 19:44
    Heintje begint meer en meer op Trump te lijken.
    Het is allemaal de fout van een ander, de pers heeft het op hem gemunt,...
    Vind ik leuk
    Julien +1188
    maandag 17 september 2018 om 19:52
    Coaches, analisten, journalisten, 't zijn er allemaal van dezelfde soort.
    De ene stinkt al wat meer uit zijn muil dan de andere. Eén grote sceptische put. Snel toedekken dus, dat is de boodschap.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws