Pozuelo is weer helemaal terug op topniveau en dankt coach Clement daarvoor

    Pozuelo is weer helemaal terug op topniveau en dankt coach Clement daarvoor

    maandag 17 september 2018 om 09:08

    Racing Genk draait op volle toeren en dat heeft mede met de supervorm van Alejandro Pozuelo te maken. De Spaanse spelmaker voelt dat hij dankzij coach Philippe Clement weer zijn topniveau haalt.

    Clement weet de juiste snaar te raken bij Pozuelo. "De steun van de coach is voor mij essentieel geweest om weer naar mijn topniveau toe te groeien", bevestigt Pozuelo aan Het Laatste Nieuws. "Ik ben een Spanjaard. Wij zijn gevoelsmensen. Wij moeten liefde en vertrouwen voelen om echt het beste uit onszelf te halen'', legt hij uit.

    Volgens Pozuelo is het jaren geleden dat hij nog zó goed in zijn vel heeft gezeten bij de Limburgers. ''Ik voel me door iedereen, de staf, de ploegmakkers, de supporters gesteund en dat reflecteert zich in mijn prestaties op het veld. Het is van mijn eerste seizoen hier in Genk geleden dat ik me nog zo goed gevoeld heb.''

    Lees ook: Racing Genk heeft goud in handen: "Zo'n type heeft Anderlecht nodig"

    Plaats een reactie

    Daydreamer +4452
    maandag 17 september 2018 om 09:40
    Sorry, ik ga waarschijnlijk mensen tegen me in het harnas jagen met de volgende uitspraak maar toch: Voor mij zijn en blijven voetballers als persoon toch vaak de kleinste persoonlijkheden hoor!
    Ik hoor een topmanager/minister/chirurg/zaakvoerder of eender welke bekleder van een belangrijke functie al klagen dat hij of zij niet genoeg complimenten krijgt en niet kan functioneren als niet iedereen hem of haar steunt... Een topmanager die roept: "als ik niet genoeg applausjes krijg stop ik er wel mee hoor"!? Zie je het al voor je???
    En voor de mensen die dan zeggen dat je de spelers niet mag vergelijken met topmanagers/ministers/chirurgen,... Oké, maar dan moeten ze ook geen vergelijkbaar (of nog vele malen hoger) loon krijgen!
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 09:41]
    Vind ik leuk
    Robbie007 +525
    maandag 17 september 2018 om 10:00
    Ik denk dat iedere persoon beter functioneert, in welke functie dan ook, wanneer hij zich goed in zijn vel voelt.
    De manier waarop dit gebeurt kan verschillen van persoon tot persoon.

    En de stelling dat ze geen vergelijkbaar loon mogen verdienen omdat ze niet vergeleken kunnen worden? Vreemde gedachtengang.
    Je kan je ook afvragen of topmanagers, ministers, chirurgen, voetballers of wie dan ook substantieel meer moeten verdienen als anderen?
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4452
    maandag 17 september 2018 om 10:28
    Natuurlijk klopt het dat iedereen beter functioneert als hij zich goed voelt! Da's voor iedereen zo! Alleen weet je dat je in sommige jobs meer verantwoordelijkheden hebt, er meer druk bij komt kijken en je meer kritiek dan complimenten krijgt. Elke bedrijfsleider, politieker, enz... kan dit beamen hoor... Kan je daar niet mee om betekent dit dat je niet geschikt bent voor de job!
    En wat betreft gelijke lonen voor gelijke arbeid: Een job waarin je veel meer verantwoordelijkheden hebt, veel meer uren werkt, bepaalde nadelen ervaart (druk/kritiek/onregelmatig leven/wat dan ook) mag uiteraard meer betaald worden! Ik vind niet dat topmanagers/chirurgen/ministers onverantwoord substantieel meer verdienen als je kijkt naar hun werkuren, geïnvesteerde studies, verantwoordelijkheden, druk, onregelmatige uren, enz...
    Een voetballer daarentegen verdient onverantwoord substantieel meer voor héél wat minder geleverde arbeid en durft dan nog te klagen wegens een gebrek aan respect!?
    Vind ik leuk
    Robbie007 +525
    maandag 17 september 2018 om 11:00
    vandaar de woordkeuze voor "substantieel".
    Uiteraard moet iemand die meer uren werkt, meer druk en verantwoordelijkheid heeft meer verdienen...maar de verhoudingen kloppen niet.
    Er is een verschil tussen "niet omkunnen met de druk" en "geen vertrouwen voelen". In uw stelling zou een speler als Pozuelo onder geen enkele trainer goed functioneren, omdat er altijd druk is bij een club als Genk.
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4452
    maandag 17 september 2018 om 12:23
    Wat betreft de verhoudingen die niet kloppen volg ik je! Is het normaal dat bvb een hartchirurg, top in zijn vakgebied die dagelijks letterlijk levensbelangrijke ingrepen uitvoert en mensenlevens redt op jaarbasis verdient wat een topvoetballer op weekbasis verdient!?
    Dan je 2e punt: denk je echt dat een raad van bestuur van een bedrijf, ziekenhuis, wat dan ook vertrouwen blijft hebben in een arts die 2 keer op rij belangrijke fouten gemaakt heeft of een manager die een aantal slechte beslissingen genomen heeft?
    Mijn punt: Voetballers verdienen absurde bedragen én moeten dan nog eens enorm gepamperd worden zodat hun enorme ego's zeker niet beschadigd worden...
    Vind ik leuk
    THOR4ever +1443
    maandag 17 september 2018 om 22:47
    Zo is het helaas. Het is vaak één grote kleutertuin die fortuinen verdient. Ruggengraat is soms ver te zoeken. Ik volg uw logica wel.
    Vind ik leuk
    Boerken +6840
    maandag 17 september 2018 om 09:42
    Is een goed(hoog) loon dan niet genoeg ?
    Vind ik leuk
    Goaltje +1032
    maandag 17 september 2018 om 10:19
    Speelde met momenten zo dartel en vrij met de bal aan de voet dat ze bij A'lecht tureluurs werden. Chapeau.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Pozuelo is weer helemaal terug op topniveau en dankt coach Clement daarvoor