Vanhaezebrouck onder druk gezet: ''Het is al voor minder crisis geweest''

    Vanhaezebrouck onder druk gezet: ''Het is al voor minder crisis geweest''

    Gepubliceerd: maandag 17 september 2018 om 08:30ma 17-09-2018 om 08:30

    Hein Vanhaezebrouck predikt rust na de 1 op 9 van Anderlecht. Volgens de oefenmeester staat zijn ploeg verder dan gehoopt. Pieter-Jan Calcoen, Anderlecht-watcher bij Het Laatste Nieuws, trekt dat in twijfel. 

    ''Zés punten achterstand op Club en al drie matchen niet meer gewonnen. 't Is al voor minder crisis geweest op Anderlecht'', klinkt het in de maandageditie. Calcoen vindt dat Vanhaezebrouck toch reden heeft om ongerust te zijn na drie matchen zonder overwinning. ''Is dat dan geen inzinking? Een moment van slapte? Een laagconjunctuur? Of erger nog: een noodtoestand, zeker met de Europese verplaatsing naar Trnava - je zult er maar verliezen - en Standard op komst?''

    In de ogen van Calcoen houdt de coach ook een goednieuwsshow en vraagt hij zich af of de supporters wel meegaan in dat verhaal. Zo zei Vanhaezebrouck: "Ons doelgevaar kwam werkelijk van overal." Die uitspraak deed toch de wenkbrauwen fronsen. ''Het kan aan ons liggen, maar we zijn niet zeker dat de mensen díe uitleg zullen geloven. Op sociale media waren fans alvast ontgoocheld: ook zij missen een sprankeltje magie, a touch of genius.''

    Lees ook: Druk op ketel bij Anderlecht na 1 op 9: ''Geduld zal van Coucke moeten komen''

    Poll

    Is het al crisis bij RSCA?

    (220 stemmen)

    Plaats een reactie

    Wankstar123 +1491
    maandag 17 september 2018 om 08:39
    Tuurlijk is het crisis. Slecht spel
    Tactisch gebuist
    1/9
    Hein is niet de man voor RSCA
    Vind ik leuk
    K1908 +1170
    maandag 17 september 2018 om 11:45
    Tuurlijk niet, crisis in Lierse misschien, die ploeg bestaat niet eens meer...

    Het spel is niet genoeg, maar er is marge. 1/9 op Brugge, op Genk en tegen een sterk Antwerp dat in de blessuretijd met geluk gelijk maakt...

    Ik ben nog altijd niet zeker of Hein nu wel of niet onze man is, maar een beetje realisme met een nieuwe ploeg en de vele geblesseerden is ook op zijn plaats...
    Vind ik leuk
    Wankstar123 +1491
    maandag 17 september 2018 om 11:47
    De kern is misschien wel zwak maar hein moet zijn systeem eens in de prullenmand gooien
    Nieuw systee
    Vind ik leuk
    K1908 +1170
    maandag 17 september 2018 om 11:50
    Niet mee eens. De kern is helemaal neit zo zwak.

    De simpele supporters en riooljournalisme laten dat uitschijnen, maar geef ze wat tijd. Wie weet is het een wonderploeg binnen enkele weken/maanden... :-P
    Vind ik leuk
    Wankstar123 +1491
    maandag 17 september 2018 om 13:54
    Aan hun om het te bewijzen
    Vind ik leuk
    Goaltje +1136
    maandag 17 september 2018 om 08:50
    Alsof 1 “geniale” speler alles gaat oplossen. Er is in het algemeen teveel middelmaat momenteel die het gevraagde spel van HVH niet aankunnen.
    Vind ik leuk
    Rune1891 +3849
    maandag 17 september 2018 om 09:17
    Nee, maar 1 "geniale" speler kan wel voor een verandering zorgen, kijk naar hoe Antwerp dit weekend speelde met refaelov op het veld, een heel verschil met wat ze tot nu toe lieten zien
    Vind ik leuk
    Goaltje +1136
    maandag 17 september 2018 om 10:27
    Tegen een zieltogend Zule hé.
    Vind ik leuk
    jacowako +119
    maandag 17 september 2018 om 09:02
    De druk komt van die riool-journalisten die goed op weg zijn om te proberen om Rsca te destabiliseren. Verliezen op Brugge en op Genk, tja, daar gaan nog ploegen verliezen hoor en dat we op dit moment een kwaliteitsinjectie nodig hebben is wel heel erg duidelijk, niet..?
    Vind ik leuk
    JODES +637
    maandag 17 september 2018 om 09:36
    Kan ik me volledig bij aansluiten. Als FCB-supporter laat ik me niet gek maken door de "hosana"-berichten over mijn ploeg in de media, maar evenmin kan ik mij vinden in de wanhoopsberichten over RSCA. Relativeren zit er bij de media niet meer in tegenwoordig.
    Dat Club verder staat dan RSCA is duidelijk een ook normaal. Maar bekijk ook even het programma van de 2 ploegen. RSCA is al naar Brugge en naar Genk gaan spelen. En ze verloren, maar dat is niet abnormaal. Als FCB in het begin van het seizoen op bezoek zou geweest zijn bij die 2 ploegen kon de stand er helemaal anders uitgezien hebben...
    De competitie begint na Nieuwjaar, dat is duidelijk. En alle sappige verklaringen van het moment wil ik dan nog wel eens terug oproepen...
    Ik krijg het soms van dat sensatiezoeken!
    Vind ik leuk
    Minunten +350
    maandag 17 september 2018 om 10:15
    Inderdaad. Ik snap dat ze wat sensatie willen, maar dat je je als journalist daartoe wil verlagen om dingen te schrijven waarvan je weet dat het eigenlijk belachelijk is... dan zet je je bewust 3 klassen onder bv. Peter Vandenbempt.

    Mij lijkt dat Didillon het super doet, de verdediging wel goed komt, de flanken komt ook goed, verdedigend middenveld met Trebel is ook goed, maar ik volg Vandenbempt dat ze geen geniale speler als Vanaken of Pozuelo hebben en dat is jammer.
    Vind ik leuk
    K1908 +1170
    maandag 17 september 2018 om 11:49
    Hier kan ik me in vinden.
    Ik koester de hoop dat Bakkali ontploft, iets dergelijks hebben we nodig en kan een groot verschil opleveren.

    Vergeet trouwens de verplaatsing naar Charleroi niet, niet onze beste match, maar wel belangrijke 3 punten!
    Vind ik leuk
    Goaltje +1136
    maandag 17 september 2018 om 10:10
    Part of the game.
    Vind ik leuk
    TageMeister +5356
    maandag 17 september 2018 om 09:18
    de media hoopt echt op crisis , TRIESTIG ! zowel Brugge als Genk(bij hen) hebben ons niet weg gespeeld en met een beetje meeval verliezen we niet...
    Vind ik leuk
    Mario_ +1704
    maandag 17 september 2018 om 12:33
    Een ploeg heropbouwen, jeugd inzetten, vraagt nu eenmaal tijd. Dat rendeert niet vanaf dag 1, zelfs jaar 1 moet bekeken worden om ervaring op te doen en te groeien.
    PO1 niet halen zou mi crisis zijn.
    Het echte mankement is momenteel het ontbreken van een echte "10"
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 14:34
    Kern goed genoeg of niet kan men ook discussieren net als hein goed genoeg is voor anderlecht of niet. Wat wel vast staat is dat die supermanager devroe zijn.werk niet goed heeft gedaan. Men wil in.december weeral een.spits gaan halen. Men.heeft er pas twee gehaald die niet bepaald beter zijn dan gekke teo. Wat wil je ook. Dimatta maakte geen enkele goal en had 1 assist bij wolfsburg. Dan spelers als musona en milic halen die zeker geen.toppers zijn. En blijven spelen.met.gerkens die bij genk derde keus was. Hoe.wil je dan spelen voor de.titel. zou eerst die. Devroe buitengooien maar zal niet gebeuren want het vriendje van coucke.
    Vind ik leuk
    maandag 17 september 2018 om 14:35
    Toch hadden ze, mits wat meeval, een punt kunnen pakken op Genk. Maar mits wat tegenval 3 punten kunnen verliezen tegen Charleroi. Dus na zeven wedstrijden zal de balans van geluk of tegenslag wel al in het voordeel zijn. Zo zal het ook op het einde van het seizoen zijn voor al de topclubs. (G5)
    Vind ik leuk
    Kettos +2247
    maandag 17 september 2018 om 14:46
    Crisis, haha, die man moet het woord crisis is opzoeken in de woordenboek denk ik...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws