Gebrek aan creativiteit bij Anderlecht: ‘Misschien een scheut genialiteit van hem’

    Gebrek aan creativiteit bij Anderlecht: ‘Misschien een scheut genialiteit van hem’

    zondag 16 september 2018 om 16:00

    RSC Anderlecht verloor van KRC Genk en de ploeg van coach Hein Vanhaezebrouck wordt dan ook weer volop onder de loep genomen. Er lijkt vooral een gebrek aan creativiteit te zijn bij paars-wit.

    Volgens Het Nieuwsblad kwam Anderlecht niet echt aan uitgespeelde kansen. Meestal was er enkel gevaar na schoten van afstand of op stilstaande fases. ‘Een scheut genialiteit is dus welkom. Misschien Morioka - nu geblesseerd - toch niet helemaal afschrijven’, klinkt het bij HNB.

    Aanvallers Landry Dimata en Ivan Santini vinden de weg naar doel ook niet meer. De voorzetten van paars-wit kwamen niet aan. ‘Saelemaekers deed wel zijn werk, maar die ballen van Appiah waaiden weer over’, aldus Het Nieuwsblad. Morioka zou mogelijk een oplossing kunnen bieden op creatief vlak.

    Poll

    Kan Morioka een oplossing bieden?

    (323 stemmen)

    Plaats een reactie

    Basvyncke +561
    zondag 16 september 2018 om 16:04
    Toch de moeite om eens te proberen in de plaats van Gerkens... Als hij niet langer geblesseerd is natuurlijk...
    [Reactie gewijzigd op zondag 16 september 2018 om 16:05]
    Vind ik leuk
    Wankstar123 +1145
    zondag 16 september 2018 om 16:08
    Veel slechter kan het toch niet meer dus geef die jongen een kans
    Vind ik leuk
    usaboy +721
    zondag 16 september 2018 om 16:12
    Volgens Coucke moeten we geduld hebben.. Allemaal goed en wel, maar met deze spelers gaat het echt niet lukken hoor. Euh waar was de jeugd trouwens ? Een paar gekwetst en de rest? Volgens Hein was het zeer goed,tja als je tevreden bent met 2 kansen op 90 min heb je bijna de perfecte wedstrijd gespeeld. Aan de gelovige: laat maar veel kaarsjes branden als je play off 1 wil spelen.
    Vind ik leuk
    Dirk H +2848
    zondag 16 september 2018 om 16:17
    Wat vorig seizoen ni lukte zal dit seizoen ook niet lukken. Morioka was een impulse aankoop van de Herman omdat hij zogezegd Hani moest vervangen
    Vind ik leuk
    Kettos +1940
    zondag 16 september 2018 om 17:01
    Die deed het vorig seizoen best wel goed hoor. En geen impulsaankoop, want een vervanging voor Hanni was nodig en Morioka deed het geweldig bij W-B. Clement snapt niet dat hij niet speelt, en dat is geen verkeerde trainer.
    Vind ik leuk
    Diego A M +3211
    zondag 16 september 2018 om 16:26
    Coucke / Devroe hebben veel spelers ingekocht. Je kan moeilijk verwachten dat ze onmiddellijk terug een topteam hebben. Ik verwacht dat coucke bij nieuwjaar bijstelt en een goede spits en spelmaker haalt. Het probleem achterin lijkt mij opgelost als iedereen terug is.,nu de aanval nog. Ik kan mij niet voorstellen dat iemand als coucke dit op zijn beloop laat. Ik zeg het nogmaals, gisteren vond ik het niet zo slecht als sommige supporters hier schrijven. Deze worden natuurlijk graag bijgetreden door supporters van andere ploegen die hiervan profiteren om olie op het vuur te gooien.
    Vind ik leuk
    Chroom +119
    zondag 16 september 2018 om 16:28
    Het samenspel moet veel beter er zijn veel slechte passen gegeven en meestal achter de man ipv in de loop wat de snelheid en verassing uit het spel haalde.
    Dit kan alleen maar beter als ze meer op elkaar ingespeeld zijn, is trouwens bijna een volledige nieuwe ploeg en dat heeft wat tijd nodig om er een geoliede machine van te maken en tijd kost punten.
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 16:41
    Zoals reeds vroeger aangegeven, Anderlecht mis een spelmaker. Kums kan het (nog) niet, Trebel is het niet en over Morioka grote twijfels. Wie wel een lust voor het voetbaloog was Saelemaekers. Lef, branie en een groot voetballend vermogen. Ook Didillon kon mij al meer overtuigen dan Letica.
    Vind ik leuk
    t757498 +602
    zondag 16 september 2018 om 17:59
    Spijtig genoeg zijn het maar die twee Didillon enSaelemaekers die overtuigen .,Gerkens Santini Dimata Musona zelfT trebel Makarenco Appiah Milic komen veel te kort Daarmee speelt ge geen kampioen
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 19:14
    trebel op plaats Gerkens en gerkens met zijn loopvermogen en intelligenie omscholen op plaats makarenko kums op de 10 appiah eruit
    [Reactie gewijzigd op zondag 16 september 2018 om 19:15]
    Vind ik leuk
    freeman +10288
    zondag 16 september 2018 om 19:14
    Waarom Deschacht niet terughalen ? Vrijdag de beste speler in Jan Breydel . Pakte op zijn eentje " bijna " één punt mee !
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 19:16
    op appiah na is verdediging geen probleem
    Vind ik leuk
    SD +8032
    zondag 16 september 2018 om 19:20
    Aan de frequentie van de berichtgeving, men kan zich terecht afvragen met hoeveel ploegen RSCA aantreedt in de JPL.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +13626
    zondag 16 september 2018 om 20:42
    Een fitte Morioka moet zeker spelen
    Vind ik leuk
    ROBSON +2448
    zondag 16 september 2018 om 21:22
    Idd. Steekt er bij dit Anderlecht met kop en schouders boven uit.
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 22:05
    Anderlecht met Trebel zijn loon te verhogen he niet veel meer waarde hoor waar is jullie topper he.
    [Reactie gewijzigd op zondag 16 september 2018 om 22:06]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Gebrek aan creativiteit bij Anderlecht: ‘Misschien een scheut genialiteit van hem’