Problemen bij Anderlecht? 'Hun troon is omgevallen'

    Problemen bij Anderlecht? 'Hun troon is omgevallen'

    zondag 16 september 2018 om 12:00

    Anderlecht heeft verschillende spelers binnengehaald. Paars-wit was dan ook met veel ambitie aan het seizoen begonnen. Hein Vanhaezebrouck en zijn manschappen zitten echter in een vormdip.

    Na de nederlaag tegen KRC Genk staat Anderlecht op een derde plaats. Het koningskoppel Landry Dimata – Ivan Santini kon weer niet scoren. In het begin van de competitie zorgde het spitsenduo nochtans voor het merendeel van de doelpunten voor paars-wit. Santini kon echter al vier wedstrijden niet scoren, Dimata drie.

    “Verontrustend. In de eerste vier matchen scoorde Anderlecht bijna uitsluitend via Santini en Dimata: het koningskoppel. Al is hun troon omgevallen. Santini blijkt voorlopig te weinig balvast om rust te creëren en Dimata is soms onhandig. Dat bevordert het samenspel niet. Het aanvalsduo was echt heel matig”, vindt Jürgen Geril van Het Nieuwsblad.

    Poll

    Vind jij dit ook?

    (521 stemmen)

    Plaats een reactie

    zondag 16 september 2018 om 12:06
    Teo werd ook zo als nieuwe koning onthaald en ge ziet wat daar van geworden is.
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3068
    zondag 16 september 2018 om 12:56
    Heeft hen wel kampioen gemaakt...
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 13:07
    Na een droogte van 6 maanden
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3068
    maandag 17 september 2018 om 14:58
    't is omgekeerd: eerst was er de titel, daarna de droogte...
    Vind ik leuk
    Kettos +2184
    zondag 16 september 2018 om 12:07
    Eerst ophemelen, dan kan je ze daarna terug van die hoge troon duwen waar je ze zelf hebt opgezet. Waan van de dag en ik laat me weer vangen door dit te lezen...
    [Reactie gewijzigd op zondag 16 september 2018 om 12:08]
    Vind ik leuk
    Patfey +5257
    zondag 16 september 2018 om 12:46
    Dat is inderdaad waar journalisten op kicken👎.
    Vind ik leuk
    ROBSON +2940
    zondag 16 september 2018 om 12:11
    Is het eerder niet de troon van Heintje en couckenbak die is gevallen.
    Vind ik leuk
    Mike1208 +290
    zondag 16 september 2018 om 12:33
    Stond Hein op het veld?
    Opeens is Hein de boeman
    Wat kan Hein eraan doen als hij het materiaal niet heeft
    Heb hier op het forum voor gewaarschuwd slechtste optie was dat Coucke RSCA overnam
    Is enkel de bedoeling om goedkoop te kopen en te verkopen
    Coucke heeft geen paars hart
    Vind ik leuk
    Sweatisglory +1017
    zondag 16 september 2018 om 12:45
    Het is nooit de schuld van Hein..... man man man
    Vind ik leuk
    blondel +2589
    zondag 16 september 2018 om 12:48
    Stond Coucke op het veld?Wat kan Coucke daaraan doen?Het is maar wie je als zondebok wilt aanduiden.Weiler had ook niet het materiaale en werd toch kampioen.De spelers hun kwaliteiten kennen en die uitspelen was de kunst van Weiler.
    Vind ik leuk
    Mike1208 +290
    zondag 16 september 2018 om 13:14
    Coucke heeft kwantiteit gekocht ipv kwaliteit
    Vind ik leuk
    DDT +3387
    zondag 16 september 2018 om 12:25
    Ja want club en Genk waren 10x beter. Ze wonnen misschien verdiend maar hadden evengoed punten kunnen verliezen. Bende mierenneukers die journalisten met hun momentjournaliestiek
    Vind ik leuk
    Brubru +3809
    zondag 16 september 2018 om 12:34
    Het zijn dan ook journalisten hé. Als ze maar enkel goed mogen schrijven kunnen ze maar beter stoppen.
    Hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind.
    En Coucke is een geschenk voor die mannen, die vraagt daar om. Ken je 1 andere voorzitter die zoveel berichten de wereld instuurt ?
    Wat de aanvallers betreft : iedereen weet ondertussen wat Santini kan en niet kan. Dimata zal enkel beter worden maar geduld bestaat niet bij (succes)supporters.
    Vind ik leuk
    le swa +182
    zondag 16 september 2018 om 12:43
    Anderlecht is geen top club meer nu is het een club van midden klassement dankzij Vanhaezebrouck
    Vind ik leuk
    Goegebuer +1232
    zondag 16 september 2018 om 13:00
    Het grote probleem bij Anderlecht is dat zij enkel met hun spitsen kunnen scoren. En als die hun vizier dan niet scherp staat verlies je punten. Bij zowel Genk als Brugge kunnen er ook anderen naast de spitsen die vrij vlot kunnen scoren. Zoals bij Brugge danjuma, vormer, vanaken, zelfs een verdediger op corner gebeurt frequent.
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4761
    zondag 16 september 2018 om 13:31
    Klopt, bij Brugge scoren alle spelers vaak... Om beurten een strafschop! We zijn 7 speeldagen ver en club heeft al 5 strafschoppen gescoord :) :)
    Vind ik leuk
    Brubru +3809
    zondag 16 september 2018 om 13:41
    Vroeger was dat het voorrecht van paarswit. Sedert alle matchen op TV komen is dat inderdaad fel gedaald. Tijd van Brylle die al omver viel van een zuchtje wind en daar een strafschop voor kreeg is voorbij.
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4761
    zondag 16 september 2018 om 13:46
    Was ludiek bedoelt hoor, maar het klopt wel dat Brugge de laatste tijd veel strafschoppen krijgt. Ik zeg niet dat ze onterecht waren maar heel wat van deze fases zouden in bvb Engeland nooit gefloten worden... Geldt trouwens voor veel van onze strafschopfases, ook bij andere ploegen hoor!
    Vind ik leuk
    Boerken +6901
    zondag 16 september 2018 om 14:01
    Best geen penalty’s meer geven, maar wat zullen we dan krijgen.
    Vind ik leuk
    Zetterberg +9955
    zondag 16 september 2018 om 14:07
    Ja in de tijd van Brylle, Brylle...al even geleden niet? Ook commentaar over andere ploegen die TEGENWOORDIG nog eens makkelijk penalties krijgen of spreken enkel over het heden wanneer het u uitkomt?
    Vind ik leuk
    Brubru +3809
    zondag 16 september 2018 om 14:24
    Ik weet dat ze in alle stadions "Anderlecht penalty!" roepen als er een duidelijke strafschopfout niet gefloten wordt. Daar zal wel een reden voor zijn zeker.
    In Waregem was de penalty voor Club wel terecht en ik supporter niet voor Club maar voor ZW.
    Die van tegen Lokeren heb ik nog niet gezien.
    Vind ik leuk
    Zetterberg +9955
    zondag 16 september 2018 om 14:38
    Ja in 1978 was dat geloof ik, ik ga nog even aan mijne Belle-vue nippen, beste ZWsupporter
    Vind ik leuk
    Boerken +6901
    zondag 16 september 2018 om 14:00
    Teken van aanvallend voetbal ! Of bedoel je miss. Dat het weer niet terecht was?
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4761
    zondag 16 september 2018 om 14:04
    Vreemd... Als er 1 ploeg is die aanvallend voetbal speelt is het Man City wel! Tel het aantal strafschoppen eens? Brugge doet minstens dubbel zo goed! :) :)
    Vind ik leuk
    Brubru +3809
    zondag 16 september 2018 om 14:25
    Ik zou het niet weten. Volg geen buitenlands voetbal.
    Vind ik leuk
    Boerken +6901
    zondag 16 september 2018 om 16:26
    het gaat allang niet meer over of het nu penalty is of niet,het gaat er over dat club hem krijgt !
    Vind ik leuk
    Davyrsca +139
    zondag 16 september 2018 om 14:09
    idd de koningen van de penaltys
    Vind ik leuk
    ROBSON +2940
    maandag 17 september 2018 om 00:19
    Ca.....limero. ca...limero......🤣🤣
    Vind ik leuk
    Davyrsca +139
    zondag 16 september 2018 om 14:07
    ja zeker in de 98minuut en met penalty dan nog nu ben je blij zeker
    Vind ik leuk
    Roach +1686
    zondag 16 september 2018 om 15:34
    Verliezen op Brugge was geen schande, thuis tegen Antwerp twee punten verspelen in de laatste minuten was zuur en eigenlijk had het toen bij de rust al 2-0, misschien zelfs 3-0, moeten staan, op Genk kan het ook al wel eens gebeuren dat je verliest, zeker zoals ze nu draaien... Dus waarom nu alles met de grond gelijk maken wat de eerste matchen wél goed was? Het enige wat we tot nu geleerd hebben, is dat een quasi volledig nieuw elftal nog niet top is halverwege september. Lijkt me ook vrij logisch, eerlijk gezegd!
    Vind ik leuk
    Riddlin +2379
    zondag 16 september 2018 om 16:28
    Die van Anderlecht vonden Dimata na 4 wedstrijden de beste spits van België. Niks geleerd van den Teo
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws