Problemen bij Anderlecht? 'Hun troon is omgevallen'

Problemen bij Anderlecht? 'Hun troon is omgevallen'

Gepubliceerd: zondag 16 september 2018 om 12:00zo 16-09-2018 om 12:00

Anderlecht heeft verschillende spelers binnengehaald. Paars-wit was dan ook met veel ambitie aan het seizoen begonnen. Hein Vanhaezebrouck en zijn manschappen zitten echter in een vormdip.

Na de nederlaag tegen KRC Genk staat Anderlecht op een derde plaats. Het koningskoppel Landry Dimata – Ivan Santini kon weer niet scoren. In het begin van de competitie zorgde het spitsenduo nochtans voor het merendeel van de doelpunten voor paars-wit. Santini kon echter al vier wedstrijden niet scoren, Dimata drie.

“Verontrustend. In de eerste vier matchen scoorde Anderlecht bijna uitsluitend via Santini en Dimata: het koningskoppel. Al is hun troon omgevallen. Santini blijkt voorlopig te weinig balvast om rust te creëren en Dimata is soms onhandig. Dat bevordert het samenspel niet. Het aanvalsduo was echt heel matig”, vindt Jürgen Geril van Het Nieuwsblad.

Poll

Vind jij dit ook?

(521 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 16 september 2018 om 12:06
Teo werd ook zo als nieuwe koning onthaald en ge ziet wat daar van geworden is.
Vind ik leuk
Geertvdd +3953
zondag 16 september 2018 om 12:56
Heeft hen wel kampioen gemaakt...
Vind ik leuk
zondag 16 september 2018 om 13:07
Na een droogte van 6 maanden
Vind ik leuk
Geertvdd +3953
maandag 17 september 2018 om 14:58
't is omgekeerd: eerst was er de titel, daarna de droogte...
Vind ik leuk
Kettos +2293
zondag 16 september 2018 om 12:07
Eerst ophemelen, dan kan je ze daarna terug van die hoge troon duwen waar je ze zelf hebt opgezet. Waan van de dag en ik laat me weer vangen door dit te lezen...
[Reactie gewijzigd op zondag 16 september 2018 om 12:08]
Vind ik leuk
Patfey +6198
zondag 16 september 2018 om 12:46
Dat is inderdaad waar journalisten op kicken👎.
Vind ik leuk
ROBSON +3853
zondag 16 september 2018 om 12:11
Is het eerder niet de troon van Heintje en couckenbak die is gevallen.
Vind ik leuk
Mike1208 +407
zondag 16 september 2018 om 12:33
Stond Hein op het veld?
Opeens is Hein de boeman
Wat kan Hein eraan doen als hij het materiaal niet heeft
Heb hier op het forum voor gewaarschuwd slechtste optie was dat Coucke RSCA overnam
Is enkel de bedoeling om goedkoop te kopen en te verkopen
Coucke heeft geen paars hart
Vind ik leuk
Sweatisglory +1028
zondag 16 september 2018 om 12:45
Het is nooit de schuld van Hein..... man man man
Vind ik leuk
blondel +3282
zondag 16 september 2018 om 12:48
Stond Coucke op het veld?Wat kan Coucke daaraan doen?Het is maar wie je als zondebok wilt aanduiden.Weiler had ook niet het materiaale en werd toch kampioen.De spelers hun kwaliteiten kennen en die uitspelen was de kunst van Weiler.
Vind ik leuk
Mike1208 +407
zondag 16 september 2018 om 13:14
Coucke heeft kwantiteit gekocht ipv kwaliteit
Vind ik leuk
DDT +3804
zondag 16 september 2018 om 12:25
Ja want club en Genk waren 10x beter. Ze wonnen misschien verdiend maar hadden evengoed punten kunnen verliezen. Bende mierenneukers die journalisten met hun momentjournaliestiek
Vind ik leuk
Brubru +4745
zondag 16 september 2018 om 12:34
Het zijn dan ook journalisten hé. Als ze maar enkel goed mogen schrijven kunnen ze maar beter stoppen.
Hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind.
En Coucke is een geschenk voor die mannen, die vraagt daar om. Ken je 1 andere voorzitter die zoveel berichten de wereld instuurt ?
Wat de aanvallers betreft : iedereen weet ondertussen wat Santini kan en niet kan. Dimata zal enkel beter worden maar geduld bestaat niet bij (succes)supporters.
Vind ik leuk
le swa +182
zondag 16 september 2018 om 12:43
Anderlecht is geen top club meer nu is het een club van midden klassement dankzij Vanhaezebrouck
Vind ik leuk
Goegebuer +1480
zondag 16 september 2018 om 13:00
Het grote probleem bij Anderlecht is dat zij enkel met hun spitsen kunnen scoren. En als die hun vizier dan niet scherp staat verlies je punten. Bij zowel Genk als Brugge kunnen er ook anderen naast de spitsen die vrij vlot kunnen scoren. Zoals bij Brugge danjuma, vormer, vanaken, zelfs een verdediger op corner gebeurt frequent.
Vind ik leuk
Daydreamer +5710
zondag 16 september 2018 om 13:31
Klopt, bij Brugge scoren alle spelers vaak... Om beurten een strafschop! We zijn 7 speeldagen ver en club heeft al 5 strafschoppen gescoord :) :)
Vind ik leuk
Brubru +4745
zondag 16 september 2018 om 13:41
Vroeger was dat het voorrecht van paarswit. Sedert alle matchen op TV komen is dat inderdaad fel gedaald. Tijd van Brylle die al omver viel van een zuchtje wind en daar een strafschop voor kreeg is voorbij.
Vind ik leuk
Daydreamer +5710
zondag 16 september 2018 om 13:46
Was ludiek bedoelt hoor, maar het klopt wel dat Brugge de laatste tijd veel strafschoppen krijgt. Ik zeg niet dat ze onterecht waren maar heel wat van deze fases zouden in bvb Engeland nooit gefloten worden... Geldt trouwens voor veel van onze strafschopfases, ook bij andere ploegen hoor!
Vind ik leuk
Boerken +8027
zondag 16 september 2018 om 14:01
Best geen penalty’s meer geven, maar wat zullen we dan krijgen.
Vind ik leuk
Zetterberg +12303
zondag 16 september 2018 om 14:07
Ja in de tijd van Brylle, Brylle...al even geleden niet? Ook commentaar over andere ploegen die TEGENWOORDIG nog eens makkelijk penalties krijgen of spreken enkel over het heden wanneer het u uitkomt?
Vind ik leuk
Brubru +4745
zondag 16 september 2018 om 14:24
Ik weet dat ze in alle stadions "Anderlecht penalty!" roepen als er een duidelijke strafschopfout niet gefloten wordt. Daar zal wel een reden voor zijn zeker.
In Waregem was de penalty voor Club wel terecht en ik supporter niet voor Club maar voor ZW.
Die van tegen Lokeren heb ik nog niet gezien.
Vind ik leuk
Zetterberg +12303
zondag 16 september 2018 om 14:38
Ja in 1978 was dat geloof ik, ik ga nog even aan mijne Belle-vue nippen, beste ZWsupporter
Vind ik leuk
Boerken +8027
zondag 16 september 2018 om 14:00
Teken van aanvallend voetbal ! Of bedoel je miss. Dat het weer niet terecht was?
Vind ik leuk
Daydreamer +5710
zondag 16 september 2018 om 14:04
Vreemd... Als er 1 ploeg is die aanvallend voetbal speelt is het Man City wel! Tel het aantal strafschoppen eens? Brugge doet minstens dubbel zo goed! :) :)
Vind ik leuk
Brubru +4745
zondag 16 september 2018 om 14:25
Ik zou het niet weten. Volg geen buitenlands voetbal.
Vind ik leuk
Boerken +8027
zondag 16 september 2018 om 16:26
het gaat allang niet meer over of het nu penalty is of niet,het gaat er over dat club hem krijgt !
Vind ik leuk
Davyrsca +222
zondag 16 september 2018 om 14:09
idd de koningen van de penaltys
Vind ik leuk
ROBSON +3853