Club Brugge staat op dit moment verder dan de andere topclubs

    "Club Brugge staat op dit moment verder dan de andere topclubs"

    zondag 16 september 2018 om 10:30

    Club Brugge staat momenteel alleen aan kop in de Jupiler Pro League. In zeven wedstrijden liet het enkel tegen Antwerp punten liggen. Jacques Sys van Sport/Voetbalmagazine denkt dan ook dat de troepen van Ivan Leko verder staan dan de rest.

    Dat vertelt hij in De Zondag. "Club Brugge is met een 19 op 21 prima aan het nieuwe seizoen in de Jupiler Pro League begonnen. Het was lang niet altijd flitsend wat de ploeg van Ivan Leko op de mat legde, maar er werden wel punten gepakt. Blauw-Zwart is bij de les en lijkt momenteel zelfs een streepje voor te hebben op de rest."

    Vergeleken met andere topclubs steekt Club er momenteel bovenuit. "Club probeert te verjongen en te verfrissen. Het lijkt op dit moment verder te staan dan de andere Belgische topclubs. Anderlecht, met vijftien inkomende transfers, zoekt op en naast het veld nog naar een nieuwe identiteit. Veel uit het verleden blijft er na de overname van Marc Coucke niet over."

    De uitdagers moeten nog puzzelen. "Standard danst nog niet op het ritme van Michel Preud’homme, KRC Genk pakt wel uit met bij vlagen frivool voetbal en kan bouwen op een perfect uitgebalanceerd middenveld. Het komt er nu op aan dat voetbal over een langere periode te brengen."

    Poll

    Club Brugge is dé topfavoriet voor de titel?

    (1019 stemmen)

    Plaats een reactie

    freeman +11534
    zondag 16 september 2018 om 10:45
    Club is nog steeds verder aan het groeien !
    Zijn nog niet op hun top .....
    Vind ik leuk
    ROBSON +2942
    zondag 16 september 2018 om 10:57
    Ik mag het hopen want ik vond ze nog niet overtuigen. Het is vooral collectief goed. Rezaei bvb is voorlopig een tegenvaller,vormer is nog niet de vormer en ook verdedigend laat het steken vallen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 16 september 2018 om 10:58]
    Vind ik leuk
    freeman +11534
    zondag 16 september 2018 om 11:00
    Club is vooral versterkt in de breedte , met zelfs nog enkele sterkhouders erbij . Geef Leko maar rustig de tijd om alles in de juiste plooi te laten vallen .... De prijzen worden aan de meet gedeeld !
    Vind ik leuk
    ROBSON +2942
    zondag 16 september 2018 om 11:09
    Ik hoop toch dat bvb rezaei gaat beginnen scoren en vooral beter gaat spelen. Indien overwinteren in Europa zal er nog een transfer of twee komen.
    Vind ik leuk
    blondel +2589
    zondag 16 september 2018 om 12:34
    Als je versterkt bent in de breedte,ben je niet versterkt .Bij Club spelen toch altijd dezelfde.En als je 19 op 21 haalt is het gemakkelijk om te zeggen dat je verder staat.De volgende 2 matchen verliezen en de reacties zullen al niet meer zo positief zijn.
    Vind ik leuk
    Zetterberg +9955
    zondag 16 september 2018 om 14:11
    Een nuchtere kijk...
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 19:28
    Rezaei is maar pas bijgekomen dat komt wel goed.Met Danjuma hebben ze een verbeterde versie van Limbombe binnen gehaald Rits wordt omgeschoold tot verd middenvelder en waar blijft Amrabat ,schrijvers komt niet veel aan spelen toe dus ik kan er inkomen vooral versterkt in de breedte
    Vind ik leuk
    Kettos +2184
    zondag 16 september 2018 om 11:26
    Idd een punt in de CL is mogelijk dit jaar, hoera!
    Vind ik leuk
    Brubru +3809
    zondag 16 september 2018 om 12:40
    Toch afgezaagd. Komt dan nog meestal van supporters van de ploeg die vorig seizoen na 5 matchen 0 op 15 haalde en enkel won op Celtic omdat die wisten dat ze zelfs met een kleine nederlaag nog 3de werden in de poule.
    Ik denk dat Anderlecht ook ooit eens 0 op 18 haalde.
    Vind ik leuk
    Kettos +2184
    zondag 16 september 2018 om 13:19
    Als je het verleden er wil bijsleuren wint rsca altijd want die hebben het beste palmares. Ik kan enkel hopen dat Brugge wat punten sprokkelt want anders helpen ze de belgische co-efficient weer naar de kl*ten
    Vind ik leuk
    Ninove +2
    maandag 17 september 2018 om 08:42
    Ik zal er het palmares van RSCA in de CL eens bijhalen. 1 x 0/18 en vorig jaar met heeeeeel veel moeite 3 punten id laatste match. Oh ja RSCA is ook recordhouder in de CL, namelijk 9 x als laatste eindigen in hun poule. Ben onder de indruk vd coëficiënt die ze voor België haalden. Ik zou dus maar snel mijn mondje dichtritsen moest ik van u zijn....
    Vind ik leuk
    Kettos +2184
    maandag 17 september 2018 om 11:41
    Anderlecht heeft het meeste bijgedragen van alle clubs aan de belgische co-efficient. Dus als er iemand moet zwijgen zijt gij het wel. Eerst wa research doen mss, zult ge wa minder onzin uitkramen...maja, als ge uit ninof komt weten we al meteen da dat een utopie zal zijn :D
    [Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2018 om 11:43]
    Vind ik leuk
    Zetterberg +9955
    zondag 16 september 2018 om 14:11
    En wie hebben we daar weer...
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 19:22
    mijn mening is dat Genk het verst staat door hun Europese wedstrijden en club kan nog een stuk groeien want voor hun begint het nu pas. Anderlecht heeft tijd nodig de rest is veel te wisselvallig
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4761
    zondag 16 september 2018 om 11:39
    Ook hier toch weer enige nuancering he! Voor mij klopt het inderdaad dat club op dit moment verder staat dan bvb RSCA, net zoals Genk trouwens. Is toch niet meer dan logisch als je grotendeels kan verder bouwen op de successen van het vorige seizoen! Een nieuwe ploeg bouw je niet op een paar maanden denk ik dan!
    Daarnaast moet je toch ook kunnen stellen dat Club er niet zo enorm bovenuit steekt als de punten laten uitschijnen! Ze hebben een paar matchen het geluk wat aan hun zijde gehad, waarmee ik absoluut niet wil zeggen dat ze deze matchen niet verdiend gewonnen hebben! Alleen had het evengoed anders kunnen uitdraaien en had Brugge nu 4 punten minder gehad kunnen hebben... Zo relatief is alles nu eenmaal in het voetbal!
    [Reactie gewijzigd op zondag 16 september 2018 om 11:40]
    Vind ik leuk
    blondel +2589
    zondag 16 september 2018 om 12:39
    Ik weet niet welke matchen je bedoeld met "geluk aan hun zijde".Zou niet weten in welke match Club echt geluk heeft gehad om te winnen.Verklaar u nader.
    Vind ik leuk
    Brubru +3809
    zondag 16 september 2018 om 12:44
    Als je wint in de 98ste minuut is dat inderdaad 2 punten gewonnen met geluk. Als de VAR niet tussenkomt in de thuismatch tegen Anderlecht (wat dus volgens de reglementen duidelijk niet mocht due tussenkomst) en de reeds gefloten penalty binnengaat dan mag je van geluk spreken dat je die match wint.
    Wat niet wil zeggen dat die twee matchen niet verdiend werden gewonnen.
    Vind ik leuk
    Patfey +5257
    zondag 16 september 2018 om 12:44
    Lokeren?
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4761
    zondag 16 september 2018 om 13:23
    Speeldag 2 op moeskroen? 80 minuten met 10 en espeelde een enorm zwakke eerste helft waarin Moeskroen vergat te scoren... Anders winnen ze die match niet met 0-1
    Eergisteren inderdaad in de 98e minuut door middel van een penalty die zo licht was dat hij voor hetzelfde geld ook niet gegeven werd!
    Tegen Anderlecht had het ook anders gekund...
    Nogmaals, ik zeg nergens dat het onverdiende overwinningen zijn! Alleen dat het gerust ook anders had kunnen lopen en club heus niet over de tegenstander dendert zoals de stand doet vermoeden!
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 15:08
    Hier moet ik je zelf gelijk geven. Punten zeggen niet alles. Voorlopig wisselen we prachtig voetbal af met .... maar dan moet je het geluk hebben en op een diefje de punten pakken. Zo speel je kampioen.
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 19:40
    Het is nog zo vroeg in het seizoen waardoor je grote verschillen ziet in de stand doordat Anderlecht al 2 topmatchen buitenhuis heeft afgewerkt en Club nog geen een bijvoorbeeld
    Vind ik leuk
    pitroken +109
    zondag 16 september 2018 om 13:04
    ze kunnen reeds 100minuten spelen en dan nog schoren straks misschien 2uur laten spelen.
    Vind ik leuk
    BST83 +753
    zondag 16 september 2018 om 17:30
    Idd schoren... Schraagskes dawwe zeggen. Om uw niveau te ondersteunen 😂
    Vind ik leuk
    pitroken +109
    woensdag 19 september 2018 om 21:06
    ja schoolmeester.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws