Coucke eist meer van Vanhaezebrouck: 'Djudedju, 1/9, te weinig voor RSCA'

    Coucke eist meer van Vanhaezebrouck: 'Djudedju, 1/9, te weinig voor RSCA'

    zondag 16 september 2018 om 07:00

    RSC Anderlecht begon het seizoen als een trein, weliswaar tegen enkele mindere goden. De laatste weken is de tegenstand wat aanzienlijker en daar lijden de resultaten onder. Na een één op negen beginnen de supporters te morren. Marc Coucke reageert via Twitter.

    De voorzitter beseft dat het beter moet, al liggen de mindere resultaten volgens hem niet aan een gebrek aan talent. Daar denken veel paars-witte fans anders over. 'Djudedju, één op negen', aldus Coucke. 'We zijn niet echt gediend door geluk en blessures, maar dit is te weinig voor RSCA.'

    'Er zit zeker meer voetballend vermogen in deze kern dan we vandaag (zaterdag, nvdr.) toonden. Gun onze veelbelovende groep wat geduld!', roept hij op. 'De resultaten en het niveau zullen groeien. Eerst onze belangrijke Europese campagne goed starten', verwijst hij naar duel één in de Europa League, donderdag tegen Spartak Trnava.

    Poll

    Heeft de kern van Anderlecht voldoende talent om kampioen te worden?

    (1110 stemmen)

    Plaats een reactie

    DieterW +192
    zondag 16 september 2018 om 07:18
    Ik hoop da ge donderdag verliest da ge diene Hein buitengooit. Dan kan er iemand komen met een voetballende visie. Anders gaan we da voetballend vermogen nooit zien, alleen lopend vermogen. Den dikzak zou beter zelf wa gaan lopen, in zijn spannend trainingspak het is echt geen zicht.
    Vind ik leuk
    Wim1966 +851
    zondag 16 september 2018 om 07:24
    Het lijkt inderdaad op een waarschuwing voor de coach: donderdag een slecht resultaat is changement de decor.
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 07:56
    Wie zou die rotzooi wel willen komen opruimen?
    Leekens, Wilmots...?
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 09:17
    Clement natuurlijk!
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 09:30
    Zo rijk is Coucke niet om die afkoopsom te betalen.
    Vind ik leuk
    ROBSON +2448
    zondag 16 september 2018 om 10:20
    Als Clement veranderd komt enkel club in aanmerking.
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 09:19
    Gij mischien zo ne kenner,maar eerst het rotzooi uit u hoofdje laten opruimen jongen.
    Vind ik leuk
    DieterW +192
    zondag 16 september 2018 om 13:26
    Een type zoals leko. Jong en ambitieus met voetbal verstand die wilt aanvallen en voetballen van de eerste tot de laatste minuut. Met passie en grinta. Gene papzak die uren theorie etc loopt te verkondigen da ge in slaap ligt.
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 13:48
    Frank de Boer :p
    Vind ik leuk
    Boerken +6694
    zondag 16 september 2018 om 14:04
    Maar dan moet je ook wel geduld kunnen hebben in het bouwen van de ploeg
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 19:33
    ploeg verder opbouwen niet omschakelen op een nieuw systeem en wintermercato een 10 halen
    Vind ik leuk
    Boerken +6694
    zondag 16 september 2018 om 14:03
    Weiler
    Vind ik leuk
    Kumaro +19
    zondag 16 september 2018 om 17:52
    Zielige manier van reageren ! Niemand verdient het om verweten te worden voor dikzak, want je weet nooit waarom iemand dik is ! Het getuigt van weinig respect naar andere mensen toe als je zo kortzichtige reacties gebruikt in een discussie ! Niemand is perfect, want iedereen heeft wel zijn/haar foutjes ! Maar om dan openlijk iemand aan te vallen omdat hij dik is ? D's gewoonweg zielig !!!
    Vind ik leuk
    BVDS +1100
    zondag 16 september 2018 om 07:43
    Vlaams geld lost Brusselse financiële puinhoop op. Brusselaars zijn niet content, willen meer en verfoeien Vlaming die ter hulp sprong.
    Of hoe voetbal de nationale politieke situatie nabootst.
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 09:00
    Dit gaan vergelijken met politiek slaat nergens op.
    Trouwens Coucke is een Gentenaar die in het Belgisch voetbal investeert omdat hij er van houdt.
    Dit heeft dan ook niets met poltiek te maken en gelukkig maar.
    Zie naar het Eurostadion wat de Rode Duiveld zeker verdient en nodig hebben!
    Vind ik leuk
    Goaltje +937
    maandag 17 september 2018 om 10:38
    ??? Leg uit. Of nee, liever niet.
    Vind ik leuk
    freeman +10288
    zondag 16 september 2018 om 08:43
    Na een 12 op 12, goed op weg voor een 1 op 12 ......
    Vind ik leuk
    ROBSON +2448
    zondag 16 september 2018 om 10:22
    Wat niet meer dan normaal zou zijn. Die 12 op 12 had ook al 8/9 op 12 moeten zijn.
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 09:06
    Als we moeten rekenen op de uitgebreide connecties van het netwerk De Vroe/Coucke om buitenlandse toppers binnen te halen op RSCA, gaan we ver komen. En begin weer niet over Perisic, want dat is zowat zijn enigste succes. Onze laatste hoop, Markovic komt via het Bayat netwerk. De helft van onze kern heeft bij wijze van spreken een KVO verleden en zijn verre van "niveau Anderlecht-spelers". Sommige noemden het duo Santini-Dimata het koningskoppel (hebben die ooit iets bewezen bij een Top-ploeg in een Topcompetitie) Tegen Janneke en Mieke, dat alle ruimte laat scoort Harboui er ook 5, voor mij zijn die 3 vergelijkbaar niveau. Een kern zonder spelverdeler (Morioka is al afgeschreven door HVH). 8mlj voor Sanneh, wat staat op zijn palmares? En last but not least, een voorzitter die het DNA van RSCA niet kent en zeker er geen eigen kapitaal gaat in pompen, om eens een topper binnen te halen. MAW kern van Club, Genk en in mindere mate Gent en zelfs Antwerp, hebben volgens mij meer potentieel.
    Ach ik hoop met mijn paars hart, dat ik verkeerd ben mijnheer Coucke, aan U om het te bewijzen!

    Vind ik leuk
    Rudi653 +313
    zondag 16 september 2018 om 09:32
    Kent het DNA Van RSCA niet? was dit de laatste jaren nog zichtbaar? een grote puinhoop is het.
    de laatste jaren is er teveel geknoeid en verknoeid. We kunnen geen spelers meer halen met naam en faam, we moeten ze ontdekken. kijk naar PSV met lozano. Om op Sanneh terug te komen, wat ik gisteren heb gezien kan dit wel eens iets geven. straalde rust uit en stabiliteit. zijn passing, heb er geen twee zien fladderen. denk je echt dat een zakenman 8milj uitgeeft zonder plan.
    stelselmatig gaan we ons rechten, maar dit gaat stap voor stap.

    brugge heeft een paar jaar gebouwd en ze staan er, Genk Idem. nu wij
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 10:04
    Met buitenlandse toppers, bedoel ik niet Neymar! Wel buitenlandse jongeren, die op de deur van hun Nationale Ploeg bonken, zoals bv Mitrovic destijds, Acheampong, Biglia (die kapitein was bij de U-19 Argentinië) en zo kan ik nog wel ff doorgaan. Toen had RSCA nog een buitenlands netwerk, rijkend tot Zuid-Amerika. Nu hebben een netwerk tot aan't Zietje. En DNA van RSCA laat niet toe om een paar jaar te bouwen aan een ploeg, onmiddellijk resultaat. Charleroi plukken ze elk jaar leeg...hebben die jaren nodig om een competitieve ploeg te bouwen? We gaan nog worden smeken, dat er een type Bayat terug over de vloer komt. Want op D'Onofrio moeten we ook al niet meer rekenen. Harde waarheid!
    Vind ik leuk
    Goaltje +937
    maandag 17 september 2018 om 10:42
    Tussen de succestransfer die je noemt zat toch ook veel rommel.
    Vind ik leuk
    ROBSON +2448
    zondag 16 september 2018 om 10:29
    Sanneh vond ik zwak.......8 miljoen en 2 miljoen per jaar,daar verwacht je gewoon veel meer van. Zag net als de rest van de verdediging een tijdje sterretjes.
    Vind ik leuk
    Rudi653 +313
    zondag 16 september 2018 om 11:29
    sterretjes? nu ik vond het nog meevallen, maar vanuit blauw zwarte hoek kan ik aannemen dat het wat aangedikt wordt.

    genk heeft in onze competitie het leukst middenveld, top dat ze niets verkocht hebben.

    we zullen zien als brugge naar genk reist. zal geen gezondheidswandeling worden
    Vind ik leuk
    ROBSON +2448
    zondag 16 september 2018 om 11:37
    Het zal idd geen gezondheidswandeling worden integendeel.Genk en dit zei ik van bij de start is voor mij titel kandidaat. Club heeft collectief een goede ploeg en dankt daarvoor de goede trainer maar kwalitatief gezien zie ik helaas elders meer rondlopen.
    Vind ik leuk
    ROBSON +2448
    zondag 16 september 2018 om 10:25
    Harbaoui was beter. Coucke gaf 25 miljoen uit dus er zal deze winter niet veel meer bijkomen.
    Vind ik leuk
    Bob Marley +246
    zondag 16 september 2018 om 09:09
    Gun ons wat tijd??? Gun ons, supporters, een fatsoenlijke kern zonder prutsers zoals Appiah, Milic, Santini en andere Musona’s
    En spelers met creativiteit zoals Markovic bijvoorbeeld!
    Dank u!
    Vind ik leuk
    Rudi653 +313
    zondag 16 september 2018 om 09:24
    kom kom, markovic. dat is het enige wat iedereen nog kan zeggen.
    iemand die graag bij de beloften gaat spelen als hij zijn geld maar krijgt, die moeten we echt hebben.
    eerlijk het was gisteren niet zo slecht. we verliezen van de ploeg waarvan al weken wordt gezegd de best voetballende ploeg van belgië. en hoe , voor hetzelfde geld winnen we.
    maar blijkbaar zijn hier alle "supporters" maar voor één reden, afbreken en op de man spelen.
    hadden jullie nu echt gedacht dat het van zeer slecht naar super ging gaan. sorry dom gedacht.
    hadden jullie nu echt gedacht dat coucke onmiddellijk zijn geld gaat pompen in een club die nog niet rendeert? wederom dom.

    wacht eens een seizoen en dan zien we de structuur pas en stop te bashen op de spelers, steun doet meer wonderen.
    maar ja supporter ben je enkel in goede tijden.

    hvh is voor iedereen een lul, wie heeft saelemakers ingebracht en laten staan.

    ach een Goede supporter vergeet snel
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 09:45
    Iedereen vergeet hier dat Markovic, eind vorig seizoen vragende partij was om in Brussel te blijven. Toen al moest er een akkoord gevonden worden. En als alle andere pistes op een sisser uitdraaien, zijn we terug in onderhandeling met Liverpool op 31/8 om de supporters te sussen. Ik verwonderde mij, dat hij zelfs nog de moeite deed om naar Neerpede af te zakken. HVH is trouwens niet voor iedereen de Lul, hij heeft gewoon het materiaal niet. Denkt gij dat Club of Genk één veld speler van ons, zouden willen ruilen met één van hen. Misschien Saelemakers maar zelfs daar twijfel ik aan. Omgekeerd kan ik er direct 5 opnoemen die naar 't Astridpark mogen komen en een meerwaarde zouden zijn.
    Gij zijt waarschijnlijk van de generatie die aplaudiseert als we ne corner krijgen. Er zijn er ook die dat pas doen als we een ploeg wegtikken en dat is het grote verschil in alle tweets hier.
    Vind ik leuk
    Rudi653 +313
    zondag 16 september 2018 om 09:51
    markovic zit bij de beloften, een speler van zijn kwaliteiten had voor 3.5 milj op veel plaatsen een contract gekregen als hij redelijk was.
    en spelers halen voor dat wegtikken doe je niet met een lege portefeuille. hoeveel jaren werken ze in brugge en in genk aan een ploeg. ik zie graag goed voetbal, maar ik ben er me goed van bewust dat dit van de ene op de ander dag kan.
    het gaat beter en ik denk dat het alleen maar de juiste kant uitgaat als we tijd geven en als ik mijn ploeg kan steunen door voor een corner te applaudisseren, dan met plezier
    Vind ik leuk
    Bob Marley +246
    zondag 16 september 2018 om 12:17
    Of het aan Hein ligt weet ik niet, maar ik begin me toch aan enorm veel te ergeren bij hem en het nieuwe bestuur. Zelfs in pietluttigheden: zo vind ik ook dat de stijl van het huis op alle mogelijke manieren over boord wordt gegooid. Anderlecht ademde vroeger klasse, op alle vlakken. Nu kan de voorzitter die miljardair is nog niet een naar ne fatsoenlijke kapper gaan, en staat de trainer in een t-shirt en joggingbroek. Oké dat heeft niets met het sportieve te maken, maar van mij mag elke T1 van een (top)ploeg in 1A een deftig kostuum aantrekken op de dag van de wedstrijd.
    Vind ik leuk
    ROBSON +2448
    zondag 16 september 2018 om 10:44
    Marcovic hier en marcovic daar........die komt gewoon niet naar Anderlecht punt. Wou niet komen en was gewoon te duur. Na Sanneh ging couckenbak niet nog eens 8 of meer miljoen uitgeven. Vroeg aanvankelijk 4 miljoen per jaar wie gaat dat betalen ? Met dimata,Sanneh,santini,trebel......en zelfs kums lopen er al spelers van 1.5 miljoen en meer rond.enkele maanden geleden reed coucke nog een schuld gemaakt door te hoge lonen dicht en verklaarde niet meer dezelfde fout te maken.
    Vind ik leuk
    Vlad +1632
    zondag 16 september 2018 om 10:15
    Is dat de voorzitter van Anderlecht? Communiceren (steekje geven) via twitter naar zijn trainer, met paars hartje en klavertje vier toegevoegd en dan die woordkeuze, dedjudedju? Alleen opgestoken vingertje ontbreekt nog. Heel,charismatisch moet ik zeggen, een berichtje van een niveau tussen puberaal en kleuterjuf. Een soort minitrumpje,een traditie club als Anderlecht verdient beter....Hij maakt van de Belgische competitie een soort Ketnet, niets mis met Ketnet trouwens maar niet in onze nationale voetbalcompetitie aub..
    En nu maar hopen dat HVH zijn twitterberichtjes leest, ben benieuwd wat hij dan terug twittert.
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 11:20
    ze zullen ook geen kampioen worden met een andere kern
    Vind ik leuk
    Zelfkweek +708
    zondag 16 september 2018 om 11:36
    1/9.....djudedju , nog een punt teveel ! 😂😂😂
    Vind ik leuk
    Frefke +153
    zondag 16 september 2018 om 15:04
    Ha ! Voila de voorzitter wordt wakker, hij ziet nu eindelijk ook de bui hangen. Mr. Coucke het wordt weer een kakkeljaar !
    Vind ik leuk
    zondag 16 september 2018 om 16:54
    Wat wil je met Hein als trainer. En Devroe vloog bij Club Brugge ook al buiten omdat hij niks deftigs kon en die zit nu in Anderlecht..
    Vind ik leuk
    JVR +136