Geen Club Brugge in nachtmerries Vanhaezebrouck: Genk de grootste titelfavoriet'

    Geen Club Brugge in nachtmerries Vanhaezebrouck: "Genk de grootste titelfavoriet'

    vrijdag 14 september 2018 om 14:38

    Na de 1 op 6 tegen Club Brugge en Antwerp moet RSC Anderlecht zaterdag punten zien te sprokkelen tegen KRC Genk. Een tegenstander die mee zal strijden om de titel. Dé grootste tegenstander, zegt Hein Vanhaezebrouck.

    "Dat is voor mij één van de grootste, zo niet de grootste titelfavoriet dit seizoen", klinkt het op zijn persconferentie. Hij vindt dus niet landskampioen Club Brugge, maar wel de Limburgers de gevaarlijkste tegenstander.

    "Ik zeg al drie jaar dat Genk gaat meedoen. Elk jaar kunnen ze spelers verkopen voor 15 miljoen, voor 12 miljoen, voor 10 miljoen…Maar ze mogen niet weg. Ze worden gehouden en aangevuld met versterkingen. Dat betekent dus dat ze voor de hoogste prijzen gaan."

    "De titel, de beker, nog eens een mooi jaar in Europa. De voorbije jaren is dat niet altijd gelukt, maar ze bouwen wel voort met dezelfde ploeg", aldus de trainer van Anderlecht.

    Plaats een reactie

    Shredder +2930
    vrijdag 14 september 2018 om 14:39
    Naast zijn nek is Vanhaezebrouck dus ook zijn verstand kwijt.
    Vind ik leuk
    libidotti +303
    vrijdag 14 september 2018 om 14:57
    Oh ja?
    Waar is hij dan fout in?
    Leg jij het eens uit dan ,want ik vind Genk ook de beste ploeg momenteel!
    Vind ik leuk
    Shredder +2930
    vrijdag 14 september 2018 om 15:07
    De ploeg die vorig jaar nipt Play-Off 1 haalde en sindsdien niet helemaal versterkt is, dat is plots de titelkandidaat omwille van gewonnen wedstrijden tegen niet-toppers? Terwijl de huidige kampioen kampioenenmakers Wesley, Vanaken en Vormer nog heeft... Ja, hij is dus fout.
    Vind ik leuk
    Genome +229
    vrijdag 14 september 2018 om 15:34
    Genk kende vorig seizoen een wisselvallig seizoen met onder meer een trainerswissel en een nieuw systeem. Maar je kon al vorig jaar zien dat er muziek zat in het elftal.

    Daar hebben ze echt wel een aantal toppers bijeen en er staat toch een stevige basis. Daarop is Clement nu aan het verder bouwen en dat zie je nu ook in het begin van de huidige competitie met aanvallend en verzorgd voetbal.

    Gewonnen wedstrijden tegen niet toppers? Wat een een uitspraak. Is Club dan vorig jaar kampioen geworden door te winnen tegen dé toppers? Neen, daarin waren ze bij de slechtste van de klas. De overwinningen tegen de op papier kleinere tegenstanders zijn even belangrijk.

    Het is uiteraard nog veel te vroeg om conclusies te trekken. Kijk naar vorig seizoen waar Waasland Beveren en Zulte Waregem aan hun seizoen begonnen met mooi en attractief voetbal, maar daarna - mede door omstandigheden - helemaal zijn weggezakt in de stand.

    Op dit moment is KRC Genk de best voetballende en meest beduchte tegenstander van de JPL.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 16:22]
    Vind ik leuk
    Zelfkweek +702
    vrijdag 14 september 2018 om 18:13
    Club MOEST niet meer in de PO's .....een gegeven dat toch wel een rol speelde 😉
    Vind ik leuk
    Genome +229
    vrijdag 14 september 2018 om 19:20
    De laatste match moesten ze niet meer inderdaad maar de voorgaande wel (zie hieronder). Als Standard hun match winnend afsluit op de voorlaatste speeldag tegen jullie, dan is het een ander verhaal.

    Kortom: ze begonnen met een comfortabele voorsprong aan de PO's, maar door hun zwakke resultaten werd het toch nog warm onder de voetjes.

    Tegen de toppers was het grotendeels onvoldoende bij Club Brugge - zowel de behaalde punten als het spelbeeld - zo werden de thuismatchen tijdens de competitie zonder nederlaag afgesloten maar de punten op verplaatsing bleven achterwege. In de PO kon er maar éénmaal gewonnen worden en dat in blessuretijd op penalty.

    Als we een overzicht maken van de aantal matchen tegen de andere topploegen RSCA, Standard, Gent en Genk dan ze je dat je in totaal 18 wedstrijden gespeeld hebben (8 in competitieverband, 8 in de PO's en 2 in de bekercampagne).

    Wedstrijden/Winst/Gelijk/Verlies (...op..., totaal percentage)
    18/5/6/7

    Beker (3/6, 50%)
    2/1/0/1
    Competitie (12/24, 50%)
    8/3/3/2
    PO (6/24, 25%)
    8/1/3/4
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 19:25]
    Vind ik leuk
    libidotti +303
    vrijdag 14 september 2018 om 15:35
    Uw mening ,niet de mijne!
    @shredder
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 15:36]
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 16:06
    Hij wil alleen zijn eigen indekken tegen een mogelijk verlies tegen Genk
    Vind ik leuk
    Zelfkweek +702
    vrijdag 14 september 2018 om 18:14
    Tuurlijk , typisch Heintje .....
    Vind ik leuk
    buck +2445
    vrijdag 14 september 2018 om 16:45
    Wesley vorig jaar?seizoensbegin te danken aan Dennis en wedstrijden gewonnen dankzij Limbombe met zijn late gelijkmakers.Vanaken en Vormer versta ik maar Wesley...?
    Vind ik leuk
    Tornado79 +832
    vrijdag 14 september 2018 om 18:18
    Mensen die geen w3dstrijden van Club volgen begrijpen dat niet... Wesley is incontournable voor dit Club...
    Hij is zeer sterk... en wordt elke wedstrijd beter en beter...
    Vind ik leuk
    buck +2445
    vrijdag 14 september 2018 om 18:55
    Beter en beter ?Vorig jaar iemand beenbreuk getrapt en dit jaar al geval elleboog.In zijn hoofd heeft hij nog veel werk.
    Vind ik leuk
    Tornado79 +832
    vrijdag 14 september 2018 om 18:58
    Juist... en ellebogen zien we bij jouw ploegje absoluut niet... jaloezie denk ik dan bij dergelijke berichten
    Vind ik leuk
    buck +2445
    vrijdag 14 september 2018 om 19:00
    Zeker niet! vergelijk hem met Lukaku, daarom nog veel werk.
    Vind ik leuk
    Marcus_A +1216
    vrijdag 14 september 2018 om 19:46
    :-(
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 19:50]
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 16:50
    Ga maar weer papier shredderen...want meer carrière zit er niet in, als je niet inziet dat Genk een mogelijke titelkandidaat is.
    Vind ik leuk
    Shredder +2930
    vrijdag 14 september 2018 om 16:52
    Plopperdeplop, blijkbaar wat teveel melk gedronken in je melkherberg. Heb niet gezegd dat ze geen titelkandidaat zijn, ze zijn niet dé titelkandidaat ploppertjeplop
    Vind ik leuk
    buck +2445
    vrijdag 14 september 2018 om 17:02
    Waarom niet?Na hoeveel speeldagen hebben jullie je vorig jaar gebombardeerd tot titelkandidaat?Vergeten mss?
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 17:30
    kruip weer in uw paddestoel
    Vind ik leuk
    Zelfkweek +702
    vrijdag 14 september 2018 om 18:17
    Brugge en Genk zijn gewoon beide favoriet voor de titel , anderslecht een straatlengte er achter.....simpel toch......(en dit zonder schelden , verwijten ,etc....) 😉
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 18:17]
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 18:20
    tuurlijk is GENK TITELKANDIDAAT heb gereageerd op hem omdat hij eerst eens het bericht van schredder duidelijk moet lezen voordat hij daar op reageert
    Vind ik leuk
    Marcus_A +1216
    vrijdag 14 september 2018 om 19:57
    Als Schredder in zijn eerste post zegt...Genk vorig seizoen nipt PO1, ploeg niet gewijzigd....dan suggereert hij toch duidelijk dat ze geen titelkandidaat zijn....
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 19:59]
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 20:07
    maar hij heeft ook niet expleciet gezegd dat ze geen titelkandidaat zijn. Maar ok ik ben meestal positief ingesteld maar ik kan het soms niet laten. PLOP zijn reactie was ook niet je dadde
    Vind ik leuk
    buck +2445
    vrijdag 14 september 2018 om 23:27
    Heb het gezien.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 14:42
    Hein op z'n best,underdog spelen en grote rivaal met de mond tikje geven.
    Elk z'n stijl. Maar bij de oude Constant zou het geen waar geweest zijn ,zo'n uitspraak.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 18:42
    ge moogt als trainer van een topploeg nooit uzelf in een underdogsituatie zetten en duidelijk zeggen wij gaan voor de titel en voor niets minder. In feite zegt hij dat zijn spelers niet goed genoeg zijn, goede motivator ze
    Vind ik leuk
    K1908 +245
    vrijdag 14 september 2018 om 14:45
    Kleine piemeltjes denk ik als ik die reacties zie. Hij zegt niets verwonderlijk, hij deelt ook geen tik uit, dat doen jullie zelf door overal te roepen dat jullie de grootste en de besten zijn. :-)

    Genk speelt beter voetbal, live with it, moet ik ook doen... :-/
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 14:50
    Tch slimmer dan ik dacht die hein. Logisch dat.genk titelkandidaat is. Als je met nagenoeg dezelfde ploeg 2 jaar geleden kwartfinale haalt in de europaleague, dan kan je ook kampioen.worden. de kern.is trouwens nog.groter en kwalitatiever geworden. Ze moeten ook de belangrijkste spelers zoals berge, pozzouelo,...niet verkopen omdat ze.het.geld.niet.nodig hebben. Ze staan financieel zo sterk en.dit zonder.rijke voorzitter maar door een top beleid te beginnen bij de jeugd tot.en.met de conde. Kunnen nog veel ploegen in.belgie en.daarbuiten iets van leren.
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +1305
    vrijdag 14 september 2018 om 15:03
    ok met uw uiteenzetting maar als die spelers graag blijven is het gemakkelijk om.ze te houden zie ook bij brgge van aken ,vormer,wesley zie andere andere zijde limbomi dyabi engels wilden perse weg dan kunt ge die toch ni houden
    Vind ik leuk
    GBAU +1644
    vrijdag 14 september 2018 om 15:07
    uwe spatiebalk is kapot of uw . staat verkeerd op uw toetsenbord
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +1305
    vrijdag 14 september 2018 om 15:24
    zal mijn secretaresse een blaam geven
    Vind ik leuk
    Zetterberg +8809
    vrijdag 14 september 2018 om 20:13
    Ze is misschien van Aken?
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 15:20
    Je moet zo niet zingen
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 15:20]
    Vind ik leuk
    Fcb for ever +2221
    vrijdag 14 september 2018 om 15:00
    Goe geprobeerd geintje ,
    Maar ik denk niet dat de fluppe en zijn manen daar in trappen
    Wat ne mens al niet uit zijn bek lult als hij op voorhand al in zijn
    Broek doet van de schrik.
    Hij heeft wel een punt als hij zegt dat KRC Genk
    De grootste concurrent is van club.
    Vind ik leuk
    Reagens +1863
    vrijdag 14 september 2018 om 15:11
    Classic Hein. Zichzelf verstoppen en ondertussen proberen onrust stoken bij de 2 grootste concurrenten.
    Met als extra bonus dat als hij over 4 maand niet op titelkoers is hij het 'altijd' gezegd had.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 17:19
    als bange hein dit jaar geen kampioen speelt ligt hij buiten daarom is hij zich aan het indekken om zijn concurenten beter doen lijken als zijn ploeg. In feite doet hij zijn ploeg door zijn uitlatingen tekort
    Vind ik leuk
    Toca +30722
    vrijdag 14 september 2018 om 15:14
    Elke week genieten hoe de niet Anderlecht supporters hier weer met hun 2 voeten intrappen.
    Vind ik leuk
    Hhti +1405
    vrijdag 14 september 2018 om 15:21
    Insgelijks Toca, je bent bezig!!
    Vind ik leuk
    Toca +30722
    vrijdag 14 september 2018 om 15:23
    Nee ik lach gewoon met jullie. Als ik al die stoefverhalen lees van jullie maar wij zijn de nekken 😂😂
    Vind ik leuk
    JanB +5355
    vrijdag 14 september 2018 om 15:24
    Misschien wel waar Toca
    Echter, voor club met de meeste titels acht ik het toch vreemd dat de huidige trainer zich zó verstopt onder veel nietszeggende woorden
    Ik dacht dat hij deze zomer toch mede aan de kar geduwd heeft voor deze en gene speler ?
    Ik dacht toch dat hij steeds diegene was die dé ploeg van het land altijd op de voorgrond schoof als het erom ging de beste te zijn
    Mocht Meneer Constant nog leven, ik denk dat Gein een mep rond de oren krijgt en per direct de "B" kern mag trainen
    Vind ik leuk
    Toca +30722
    vrijdag 14 september 2018 om 15:27
    Maar Hein zal nooit veranderen en zegt hij hier nu zoveel verkeerd? Elke week lees ik hier dezelfde posts meestal van dezelfde mensen. Ofwel is het een obsessie of dementie. De tijden van constant zijn voorbij en komen nooit meer terug.
    Vind ik leuk
    buck +2445
    vrijdag 14 september 2018 om 16:56
    Nieuw bestuur!Moest Constant nog leven...wat een onzin!Waar zaten jullie 11 jaar lang???Wacht nog eens 1-2 jaar?Hoelang heeft Bartje erover gedaan?
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +1305
    vrijdag 14 september 2018 om 15:27
    dat is langs beide kanten he toca
    Vind ik leuk
    Toca +30722
    vrijdag 14 september 2018 om 15:28
    Ik ben daar vanaf gestapt. Heb je ondertussen mss wel gemerkt.
    Vind ik leuk
    Hhti +1405
    vrijdag 14 september 2018 om 15:20
    Als Hein ooit eens iets positiefs zal vertellen over FCB, dan zitten morgen 2 zonnen uit en kerstdag op Pasen!!
    Vind ik leuk
    K1908 +245
    vrijdag 14 september 2018 om 15:24
    Het is niet zijn taak iets positiefs over Brugge te zeggen. Wat denk je trouwens dat er bij de Anderlecht supporters gebeurd als hij dat zou doen? Bij ons zitten ook mensen van jouw bedenkeleijke niveau hoor :-)
    Vind ik leuk
    Kris1 +594
    vrijdag 14 september 2018 om 15:32
    Natuurlijk wil Hein provoceren maar deze keer heeft hij gelijk over de sterkte van Genk. Genk is absoluut titelkandidaat. Ze hebben een fantastische mix van kwaliteiten. Club is ook titelkandidaat met zijn ervaren ploeg. Anderlecht is momenteel net iets minder dan Club en Genk en daarom probeert Hein de rol van de derde hond op te nemen. Als hij het bot wil, zal er toch nog iets bij moeten. Met Markovic had je drie evenwaardige kandidaten gehad
    Vind ik leuk
    K1908 +245
    vrijdag 14 september 2018 om 15:42
    Ik denk dat ze alledrie nog steeds op gelijke hoogte staan betreft titelkandidaat zijn. Zeker gezien onze competitieformule.

    Genk en Brugge staan verder, laat dat duidelijk zijn, maar er is nog een lange weg te gaan. aangezien Anderlecht met een toch vrij nieuwe groep werkt, zit daar wel meer groeimarge dan in pakweg Brugge. Ook Brugge kan nog verbeteren, maar ze zitten veel dichter bij hun maximum dan bij Anderlecht het geval is.

    Ik bedoel hier trouwens niets mee he boertjes, gewoon een mening! ;-)
    Vind ik leuk
    CedricVDE +1063
    vrijdag 14 september 2018 om 17:49
    Honderd procent de waarheid. Brugge is momenteel beter, Anderlecht heeft nog het meeste groeimarge. Dank u wel!
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 15:41
    Voor 1 keer heeft Hein gelijk. Genk wordt de grootste concurrent voor Club Brugge. Hij is zich al aan het indekken, want weet dat Europa Ligue het hoogst haalbare wordt voor Anderlecht. Daarvoor missen ze een spelmaker. En Trebel is dat niet (wel gedreven speler), en Kums is te zwak voor de top.
    Vind ik leuk
    K1908 +245
    vrijdag 14 september 2018 om 15:43
    Laughing My F*cking *ss Off :-)
    Vind ik leuk
    buck +2445
    vrijdag 14 september 2018 om 17:07
    Wat is voor Brugge dan het hoogst haalbare?CL?
    Vind ik leuk
    hoekschop +1665
    vrijdag 14 september 2018 om 16:51
    Velen hier praten over Hein als mijnen bompa vroeger over den Duits. Wat Hein hen aangedaan heeft mag nooit vergeten of vergeven worden.
    Vind ik leuk
    Boktor +665
    vrijdag 14 september 2018 om 17:06
    Natuurlijk vindt hij niet dat Club de grootste titelkandidaat is. Hij kan toch niet zeggen dat hij weeral aan het falen is als trainer van de zgn grootste club van België. Inderdaad, Genk en zeker ook Club zijn momenteel 2 klassen beter dan zijn ploeg.
    Vind ik leuk
    K1908 +245
    vrijdag 14 september 2018 om 17:10
    Daar ben je dik verkeerd, de reden staat hierboven al ergens :-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 17:22
    Het zal voor RSCA wel weer zijn zoals de laatste x aantal jaren, eeen hoop miskopen doen en denken dat ze goud hebben binnen gehaald ! triestig ik had gehoopt dat er met couke verandering in zou komen , zie het voor morgen tegen Genk weer helemaal niet goed komen en dan hebben we onze start weer helemaal gemist.
    Vind ik leuk
    freeman +10265
    vrijdag 14 september 2018 om 17:34
    Zegt al 3 jaar dat Genk gaat meedoen voor de titel .
    Wordt nu dus voor het vierde jaar op rij een misrekening voor Geintje .... :-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 17:36
    KRC Genk de best voetballende ploeg in JPL en daardoor titelkandidaat nr.1 ?? verleden week toch wel met de hakken over de sloot in de 3-3 gelijkspel op KVK....KVK was wel beste ploeg in de 2e helft ! Club wordt opnieuw kampioen met een straat voorsprong en Calimero..ja tzal weer niet voor deze keer zijn, ook niet met Markovic.
    Vind ik leuk
    Vlad +1626
    vrijdag 14 september 2018 om 18:08
    De beste ploeg is deze die op het einde van de rit de titiel binnen haalt, al dat gepalaver onderweg is praat voor de vaak.
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 18:14
    Dus jij bent tevreden met wat ze op het veld brengen en daar nog veel geld voor betalen ! triestig na morgen zal je anders denken .
    Vind ik leuk
    Vlad +1626
    vrijdag 14 september 2018 om 22:29
    Ik blijf bij mijn stelling, geen enkele ploeg die Belgie trouwens een hele competitie lang een hoog niveau kan etaleren. En als jij dat triestig vindt wil ik je gerust een zakdoekje brengen, ik lig er niet wakker van
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:19
    Hein zegt hier niets verkeerd, hij zegt wat velen momenteel zien en denken. KRC Genk is momenteel de meest attractieve ploeg in de JPL en als ze dit een gans seizoen kunnen volhouden dan zijn ze zeker titelkandidaat nr 1
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 19:44
    ik denk dat tov vorig jaar alles dichter bij elkaar ligt en dat in PO1 het vormpeil en pech of geluk gaat uitmaken wie er kampioen wordt. Ik zie dit jaar elke ploeg uit de G5 meedoen in de PO1 + waarschijnlijk Antwerp de andere ploegen vind ik dit jaar veel minder
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 20:20
    Door hun sterke Europese campagne staat Genk al een stukje verder dan FCB en RSCA voor die ploegen begint het echte werk nu pas.Anderlecht heeft het bijkomende probleem dat ze bijna een nieuwe ploeg hebben waardoor de spelers elkaar nog moeten leren aanvoelen.ik verwacht een sterke en spannende PO1
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 20:07
    Hein dekt zich weeral in....
    Vind ik leuk
    mapolean +329
    zaterdag 15 september 2018 om 07:24
    Ja, ik denk dat Hein gelijk heeft... Het zal gaan tussen Genk en Club Brugge...
    Vind ik leuk
    blondel +2182
    zaterdag 15 september 2018 om 22:58
    Ik heb 11 jaar gezegd dat Brugge de grootste titelkandidaat was.En eindelijk na 11 jaar heb ik gelijk gekregen.Zo is het gemakkelijk he Hein,als je elk jaar zegt dat Genk de grootste titelkandidaad is.Eénmaal zul je toch gelijk kunnen krijgen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Geen Club Brugge in nachtmerries Vanhaezebrouck: "Genk de grootste titelfavoriet'