Vandenbempt fileert De Sutter: Veel reden tot klagen heeft hij niet

    Vandenbempt fileert De Sutter: "Veel reden tot klagen heeft hij niet"

    vrijdag 14 september 2018 om 08:45

    Tom De Sutter kende een mislukte passage bij Sporting Lokeren, al was dat voor de aanvaller vooral te wijten aan de club. Peter Vandenbempt vindt dit echter wel kort door de bocht.

    De radiocommentator meent dat De Sutter gerust naar zichzelf mag kijken. "Veel reden tot klagen heeft De Sutter niet. Niet over zijn huidige situatie en niet over zijn carrière. Hij was verrassend én teleurstellend weinig zelfkritisch over zijn mislukking bij Lokeren", klink het.

    Vandenbempt vreest dat de gewezen rode Duivel te veel teert op zijn prestaties uit het verleden. "Kiezen voor Lokeren houdt consequenties in en ook aanvallers van Club en Anderlecht vind je in het moderne voetbal vaak zwoegend op het middenveld."

    Van korte duur
    De transfervrije spits hoort volgens de radioman dan ook niet thuis in het rijtje van topspitsen in België. "Op zijn best was De Sutter outstanding als afwerker en een meevoetballende targetman, maar nooit over een langere periode zoals dat aan de top vereist is", besluit Vandenbempt.

    Plaats een reactie

    VeeDeeVee +14942
    vrijdag 14 september 2018 om 09:03
    Eindelijk iemand die zegt hoe het echt is.
    Vind ik leuk
    TageMeister +4976
    vrijdag 14 september 2018 om 09:38
    en toch een hele mooie carriere gemaakt !
    Vind ik leuk
    SD +9344
    vrijdag 14 september 2018 om 10:03
    Zo lang teren op zijn prestaties bij Cercle, het moet kunnen.
    Vind ik leuk
    zapperboy +780
    vrijdag 14 september 2018 om 10:16
    Hoog tijd dat die speler voor de spiegel gaat staan.
    Altijd een zwakke speler geweest die z'n eigen toch kon verkopen.
    Over and out, aanvaardt het Sutter.
    Vind ik leuk
    Brubru +3809
    vrijdag 14 september 2018 om 13:34
    Ik vind dat wel een erg strenge en oneerlijke analyse. Tom was een zeer goede spits maar geen spits die jaren aan een stuk eenzelfde niveau haalt. Zo zijn er veel hoor.
    Maar van een ding kon je zeker zijn : voor welke ploeg hij ook speelde, in Waregem scoorde die altijd.
    Vind ik leuk
    mapolean +858
    vrijdag 14 september 2018 om 10:29
    Terechte analyse. Daar kan wel - als verzachtende omstandigheden - aan toegevoegd worden, dat hij bij Lokeren bitter weinig steun èn nauwelijks voorzetten kreeg. Dat wordt nog maar eens bewezen als je naar de statistieken (gerelativeerd door de gespeelde tijd) kijkt van de andere diepe spitsen die Lokeren sedert augustus 2016 heeft opgesteld: Enoh, Miric, Martin, Mendy, Saroka, Jovanovic, en dan vergeet ik er nog een paar...
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +14942
    vrijdag 14 september 2018 om 12:10
    Het feit dat de Sutter in dat rijtje wordt gezet, zegt al veel. Hamdi Harbaoui 2.0 maakte bij een (toen ook al) zwak Lokeren 12 goals op evenveel matchen.
    Vind ik leuk
    mapolean +858
    vrijdag 14 september 2018 om 13:07
    Klopt, maar die konden ze niet houden wegens te duur...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws