'Belgische eersteklasser maakt plannen voor nieuw stadion bekend'

    'Belgische eersteklasser maakt plannen voor nieuw stadion bekend'

    vrijdag 14 september 2018 om 07:30

    Heel wat clubs uit de Jupiler Pro League hopen in de toekomst hun infrastructuur te verfraaien. Zo mikt Club Brugge op een nieuw stadion, al loopt dat dossier stroef. Zij zijn echter niet de enige met grootse plannen.

    Het Nieuwsblad deelt mee dat KV Kortrijk een gloednieuw stadion wil bouwen. Vrijdag zal het ontwerp in het bijzijn van burgemeester Vincent Van Quickenborne aan het grote publiek bekendgemaakt worden.

    Verder zal er ook een toelichting gegeven worden over de financiering daarvan. De Kerels willen met het nieuwe stadion de toekomst van de club verder uitbouwen.

    In tegenstelling tot de situatie bij Club Brugge, moet KVK niet al te veel tegenwind verwachten. Bij Blauw-Zwart werd er deze week nog een zware uppercut geïncasseerd. De fans van Club Brugge richtten zelfs een actiegroep op om het dossier te versnellen.

    Plaats een reactie

    Hierulf +748
    vrijdag 14 september 2018 om 07:47
    En daarna fusie Kortrijk-Harelbeke-Zulte Waregem om een grote (fusie)club hebben in de streek aub
    Vind ik leuk
    freeman +10184
    vrijdag 14 september 2018 om 08:05
    Werd vele jaren al afgeschoten door KRC Harelbeke dat niet wilde meegaan in dit voorstel ! Zou een stadion gebouwd worden aan de E17 .... maar de plannen stierven een stille dood .
    Vind ik leuk
    Brubru +3772
    vrijdag 14 september 2018 om 11:22
    Te laat !
    Ten eerste is ZW halfweg de werken aan zijn nieuw stadion. Denk niet dat ze na 20 M Euro investeringen (3 nieuwe tribunes, 1 hoektribune met skyboxen en restaurant, gloednieuw oefencomplex) plots alles gaan achterlaten.
    Ten tweede zitten heel weinig supporters daar achter te wachten en zeker niet als een nieuw stadion in een van de genoemde plaatsen moet komen.

    Ik ben 50 jaar supporter van SV - en Zulte Waregem en mis geen enkele thuismatch. Fusie betekent voor mij het einde en spaart me meteen 2 uur verplaatsing uit met de wagen. Dan ga ik wel ergens in provinciale kijken.
    Vind ik leuk
    Strider +120
    vrijdag 14 september 2018 om 12:32
    Wat is nu een fusie meer of minder? als je nou zou wegblijven bij die eerste fusie dan verdien je respect. Nu effe verkondigen dat je het na de zoveelste zou doen is een beetje zielig.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 12:33]
    Vind ik leuk
    Brubru +3772
    vrijdag 14 september 2018 om 13:20
    Wat is daar zielig aan ? Zulte Waregem speelt nog altijd op hetzelfde veld waar SV Waregem speelde en waar ik zelfs toen ze in bevordering zaten nog altijd een abonnement had.
    Ik zit al jaren op dezelfde plaats in het stadion. Als je het verschil niet begrijpt tussen blijven gaan kijken naar een fusieploeg die in je vertrouwd stadion speelt en waar je als kind al ging kijken en naar een nieuwe ploeg gaan kijken in een ander stadion dan stopt het natuurlijk.
    Het probleem zal zich gelukkig nooit stellen en ik zal wegens ouderdom toch eens moeten stoppen. Dat zal aan de Gaverbeek zijn en niet in Kortrijk.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 13:25]
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 15:15
    de essevee is toch ook gefusioneerd met Zulte wat is het probleem dan maar een fusie met Roeselare is logischer
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 08:07
    Heeft Gheysens hier al toestemming voor gegeven? :o
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 09:30
    Nooit bekend maken waar ge gaat bouwen als je de plastieken smoel niet als bouwheer aanstelt , anders koopt hij daar snel een stukje grond
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 10:07]
    Vind ik leuk
    Strider +120
    vrijdag 14 september 2018 om 12:27
    foef
    Vind ik leuk
    Brubru +3772
    vrijdag 14 september 2018 om 11:24
    Zal wel bouwheer zijn. Is nu al sponsor.
    Vind ik leuk
    Gunther +141
    vrijdag 14 september 2018 om 09:41
    Ik wens ze veel succes hier in dit apenland waar een stadion bouwen gelijk staat met Mission Impossible.
    Vind ik leuk
    Den Didi +196
    vrijdag 14 september 2018 om 16:54
    Ik denk het grootste probleem is dat er een stadion moet bouwen naast een spoorlijn, zoals de meeste clubs in Europa
    Voor de veiligheid en voor het verkeer rond het station. Er is geen enkele club in België die dat heeft, in het hoogste afdeling
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Belgische eersteklasser maakt plannen voor nieuw stadion bekend'