Mazzu solliciteert bij topclub(s): Wat zou ik daar waard zijn?

Mazzu solliciteert bij topclub(s): "Wat zou ik daar waard zijn?"

Gepubliceerd: vrijdag 14 september 2018 om 07:15vr 14-09-2018 om 07:15

Felice Mazzu zit al vijf jaar bij Sporting Charleroi. De Waalse coach kreeg al enkele keren de kans om te vertrekken, maar tevergeefs. Nu lijkt zijn periode in het Zwarte Land  bijna over.

In Het Laatste Nieuws laat Mazzu zijn licht schijnen. "Op een bepaald moment in je leven wil je weten wie je echt bent. Ik kom van nergens, dat mag je niet vergeten. De mensen lachten met mij toen ik trainer werd in eerste klasse."

Mazzu heeft wel zin in een nieuw avontuur. "Nu weet ik wat het is om te werken op het hoogste niveau, maar ik weet niet of ik bekwaam ben om het ook ergens anders te doen. Ik denk er steeds vaker aan: wat zou ik waard zijn als trainer van een andere club?"

Op de vraag of hij zich wel gaat kunnen aanpassen bij een andere club, is Mazzu klaar en duidelijk. "Natuurlijk. Mocht er een club komen en ze laten zien dat ze me écht willen...", hint hij naar een stap hogerop.

Plaats een reactie

Johnmor +705
vrijdag 14 september 2018 om 08:00
Zou hem wel graag eens bij Anderlecht aan het werk zien.
Vind ik leuk
Patfey +6503
vrijdag 14 september 2018 om 13:09
Neen,dank u
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 08:13
Volgens mij is Mazzu een Belg en geen Fransman.
Vind ik leuk
Lupo +621
vrijdag 14 september 2018 om 08:22
volgens mij ook , geboren en getogen in Charleroi
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 08:17
Binnen België? Op dit moment moeilijk, Felice. Op dit moment moeilijk.
- Leko is net zoals Ruud Vormer op dit moment God in Brugge. Vergeet dat postje maar.
- Hein liep vorig jaar geen vlekkeloos parcours bij Anderlecht, en heeft wel eens een aantal tegenstanders. Maar Coucke zal Van Haezebrouck echt niet gehaald hebben om hem een jaar later aan de kant te schuiven. Da's n langetermijninvestering.
- Clement levert op dit moment prachtig werk in Genk. Dus dat ze Philippe zouden bedanken voor bewezen diensten lijkt me sterk.
- Preud'homme is net zoals Leko in Brugge zowat onaantastbaar in Standard. Bovendien hebben ze bij standard 1) vorig jaar al zo'n circus gehad met het verhaal MPH - Sa Pinto, daar hebben ze niet nog een keer zin in. Bovendien zou Preud'homme ontslaan hen een financiële kater bezorgen waar ze de eerst komende vijf jaar nog niet van zouden hersteld zijn.
- Gent begon wat kwakkelend. Dus de enige positie bij een topclub die wat wankel en onzeker was, was die van Yves Vanderhaeghe. Maar zie: de laatste 4 matchen in de pintjescompetitie toch ook gewonnen. Dus ook daar lijkt er weer wat stabiliteit.

Conclusie: op dit moment? moeilijk, Felice. Moeilijk.
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 09:28
En toch zie een gaatje bij AA Gent er rommelt daar al te lang
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 12:55
Bij een Subtopper zal Mazzu het wel goed doen. Als ik Gent was, iknzou er voor gaan.
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 15:11
zoals Leko bij Brugge heeft Mazzu bij Charleroi het maximum eruit gehaald en heeft hij nood aan een nieuwe uitdaging. Moest Leko vertrekken is hij voor mij welkom bij Club
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 11:03
Elk z'n gedacht maar voor mij hoeft Mazzu niet te komen. Brengt niet het type voetbal dat wij willen zien en ik twijfel sterk of hij z'n stijl kan veranderen.
Vind ik leuk
Kris1 +1290
vrijdag 14 september 2018 om 20:09
Het voetbal van Mazzu past inderdaad niet bij Club. Leko is nog niet weg en Clement zou veel beter alternatief zijn. Bij Gent en Anderlecht zou er de volgende maanden wel eens iemand op straat kunnen staan.
Maar Mazzu zal zeker niet het champagnevoetbal brengen waar de Anderlechtsupporters van houden.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws