Club Brugge gaat Anderlecht voorbij: 'Budget 2,5 keer zo groot sinds overname'

    Club Brugge gaat Anderlecht voorbij: 'Budget 2,5 keer zo groot sinds overname'

    donderdag 13 september 2018 om 23:36

    Jarenlang was RSC Anderlecht de rijkste club van het land. Volgens cijfers van Het Laatste Nieuws is dat op papier nu niet meer het geval. Club Brugge heeft de leiding overgenomen.

    'Wanneer het overnamebod in 2012 door de Algemene Vergadering wordt goedgekeurd, telt Bart Verhaeghe 15 miljoen euro neer voor Club Brugge. De bestaande vzw gaat op in de nieuwe nv, wat de weg vrijmaakt voor de nieuwe hoofdaandeelhouder en diens wingman Vincent Mannaert', schrijft de krant.

    'Club heeft vandaag met 60 miljoen euro de grootste begroting, voor Anderlecht (50 miljoen). Een budget dat bijna 2,5 keer zo groot is als dat van voor de overname. In de wetenschap dat infrastructuur een belangrijke hefboom is, zal de begroting na de bouw van het oefencomplex nog een extra boost krijgen.'

    Plaats een reactie

    vrijdag 14 september 2018 om 01:06
    De Tandem Mannaert-Verhaeghe.

    Je bent voor of je bent tegen. Je mag hen ethisch verantwoord vinden of niet. Je mag Bart een opperstrontboer noemen als je dat wil. het zou getuigen van weinig klasse, maar je kàn het doen.

    Maar wat je niét kan ontkennen is dat ze hun job wel goed doen. Ze zijn goed in wat ze doen. Daar bestaat geen twijfel over.
    Vind ik leuk
    AzEz86 +6314
    vrijdag 14 september 2018 om 08:11
    Opperstrontboer niet persé maar aangezien de geuzennaam: "de boeren" is, kan je hem wel de opperboer noemen natuurlijk ;-)

    Hij heeft het idd heel goed gedaan, zowel financieel als sportief is Club er serieus op vooruit gegaan sinds zijn overname.
    Vind ik leuk
    GBAU +1727
    vrijdag 14 september 2018 om 09:21
    Zeker waar, geen probleem mee om dat toe te geven.

    Etisch verantwoord vind ik hen, waar je zelf ook een beetje op alludeert, echter helemaal niet.
    De kleedkamer van een scheidsrechter binnengaan om van uw oren te maken en in een post-game interview insinueren dat er corruptie is bij de VAR... Dat zijn toch al twee erg frappante voorbeelden van de laatste paar jaren die echt niet horen voor iemand in hun functie.

    Het resultaat is echter wel indrukwekkend, dus hun job doen ze blijkbaar wel heel goed ja :)
    Vind ik leuk
    ROBSON +2952
    vrijdag 14 september 2018 om 11:19
    Dit zou inderdaad niet hebben gemogen. Alleen is dit de passie,en het bewijst wel hoe hard hij voor club gaat. Goed bezig jongens. Toen ik dit 5 jaar geleden zei lachte iedereen. Geef club een nieuw stadion en het budget gaat meteen naar 100 miljoen. Op 5 jaar wordt dit 200 miljoen. The sky is the limit bij bart.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 11:19]
    Vind ik leuk
    Johnmor +428
    vrijdag 14 september 2018 om 09:55
    Dat ie zijn job kan daar laat ik geen twijfel over maar de arrogantie dat die uitstraalt...
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 09:19
    Misschien eens het verschil leren tussen aandelenwaarde en omzet...palullewupper van kus mijn kl....
    Vind ik leuk
    Bob Marley +292
    vrijdag 14 september 2018 om 10:47
    Ik kan zijn kop eigenlijk niet zien maar de cijfers spreken wel voor zich. Hopelijk kan Coucke hetzelfde realiseren bij Anderlecht
    Vind ik leuk
    GBAU +1727
    vrijdag 14 september 2018 om 12:01
    Ik hoop het met je mee.
    Anderzijds denk ik wel dat Marc, ondanks zijn 'hoempapa' imago, meer gentleman is dan Bart.
    Of dat een positief of negatief aspect is op termijn laat ik in het midden :)
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 17:27
    onderschat couckebak maar niet sympathiek van buiten keiharde zakenman van binnen die over lijken gaat voor zijn gelijk te krijgen
    Vind ik leuk
    vrijdag 14 september 2018 om 20:14
    Zouden de voetbalploegen niet beter samenwerken voor nieuwe stadions enz.
    In de plaats van elkander de loef afsteken
    Vind ik leuk
    zaterdag 15 september 2018 om 14:16
    ik denk dat dit niet veel gaat helpen is gewoon keiharde bussines tussen verschillend e bouwbedrijven die het wit in elkanders ogen niet gunnen is gewoon zielig
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws