De UEFA somt  pijnlijke statistieken van Club Brugge op

De UEFA somt pijnlijke statistieken van Club Brugge op

Gepubliceerd: donderdag 13 september 2018 om 22:21do 13-09-2018 om 22:21

Dinsdag begint voor Club Brugge een nieuw Champions League-avontuur. Blauw-Zwart begint aan het toernooi tegen Dortmund. Op zijn website blikt de UEFA vooruit op het duel. Het rakelt daarbij wat pijnlijke statistieken van Blauw-Zwart op.

'Voor Club Brugge wordt het derde keer dat het deelneemt aan de groepsfase. Bij de laatste keer wist het geen enkel punt te pakken. In zijn laatste tien Champions League-duels (inclusief kwalificaties) kon het geen enkele keer winnen. Het verloor negen keer en speelde één keer gelijk', aldus de UEFA.

'De Belgen wisten nog nooit de groepsfase te overleven', strooit de UEFA nog wat extra zout in de wonden. Voor de laatste zege in de Champions League moeten we al terug gaan naar het seizoen 2005-2006. Toen versloeg Club Brugge Rapid Wien met 3-2.'

Poll

Hoeveelste in de groep gaat Club Brugge eindigen?

(1387 stemmen)

Plaats een reactie

Knightofh +752
donderdag 13 september 2018 om 22:39
Ik vrees er ook dit jaar hoor. Maar in Europa supporter ik voor elke Belgische ploeg!
Vind ik leuk
Roach +2605
donderdag 13 september 2018 om 22:46
Ik gun ze die derde plaats volledig, maar ik vrees dat er in deze groep niet veel plezier zal te beleven vallen voor ons als Belgen...
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 23:15
Men moet gewoon de focus op de Champions League leggen en dat was onder Preud'homme niet het geval. Die vond de competitie belangrijker. Ik zou de kalendercommissie voorstellen om het weekend volgend op de matchen van de Champions League, om daar nooit een topper op de affiche te zetten.
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 23:26
Iemand met verstand. Het is en blijft iets dat ik MPH nooit zal vergeven. We hadden toch echt zeker een punt kunnen pakken tegen porto!
Maar dit keer heb ik het geloof dat er zelfs meer te rapen valt dan enkel die 0/18 recht te zetten. Dat had ik toen vele minder.
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 00:04
ja maar blijft het probleem dat in die grote competieties het nog altijd een stukje sneller gaat dan in de Jpl en Club zijn verdedigende fouten moet zien te voorkomen in de jpl kom je er nog mee weg maar in de CL worden die afgestraft . Maar ik zie thuis wel kansen liggen zeker met de steun van de supporters
Vind ik leuk
GBAU +1767
vrijdag 14 september 2018 om 09:12
Denemarken (FC Kopenhagen) kan je bezwaarlijk een grotere competitie noemen dan de JPL.
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 14:58
frankrijk duitsland spanje
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 06:34
Dus jullie zouden met sterkste ploeg in CL spelen en dan mss een topper moeten spelen in JPL met reserven???
Vind ik leuk
GBAU +1767
vrijdag 14 september 2018 om 09:11
Of gewoon altijd met je sterkste ploeg spelen, zoals Anderlecht en Genk in de EL-kwartfinale deden.

Ik weet nog heel goed hoeveel pijn we toen Man United deden tot op de laatste seconde, waarop we enkele dagen later Club Brugge proper over de knie legden in het CVDS-stadion met dezelfde spelers.

Vermoeidheid is relatief.
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 09:52
Genk zit deze week in zon situatie: zaterdag RSCA en donderdag EL. Ik zie liever Genk met sterkste ploeg winnen van RSCA en dan gewoon het beste doen met fitte beschikbare spelers donderdag. Enige dat telt dit seizoen is de titel. Als we daarvoor niet mogen overwinteren, vind ik het niet erg.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 14 september 2018 om 09:53]
Vind ik leuk
GBAU +1767
vrijdag 14 september 2018 om 10:10
Tja, ergens snap ik wel dat je vol voor de titel wil gaan.

Anderszijds: Wat heeft de belgische competitie aan topploegen die in de competitie vol gaan voor titel/een europees ticket en vervolgens met hun pet gooien naar de europese campagnes waar ze zo hard voor gewerkt hebben?
Ik vond het twee jaar geleden héél pijnlijk en jammer voor het belgisch voetbal om Club Brugge met een B-ploeg te zien spelen in de CL...
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 12:04
Het probleem bij Brugge toen was, dat B-ploeg ook effectief dat was. Een samenraapsel van spelers niet niet goed voor comp. Genk heeft geen B-ploeg, maar een kern evenwaardige spelers met enkele uitzonderingen zoals Pozo, Malinovsky en Trossard. Maar als de rest is evenwaardig als vervangers. En in de groep waar we nu zijn ingedeeld zijn de "B" spelers zeker sterk genoeg.
Vind ik leuk
GBAU +1767
vrijdag 14 september 2018 om 13:08
Er zit wel iets in dat Genk een sterke kern heeft in het algemeen. Echter als je Pozuelo, Malinovsky en Trossard eruit haalt... Dan heb je toch maar een vrij gewone ploeg, nee?

Dat is overigens geen kritiek op Genk he
Dat is gewoon bij vrijwel alle ploegen als je de 3 beste spelers eruit haalt.
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 13:14
In de EL groep waar we nu zijn ingedeeld, zou ik het aandurven om 1 of 2 van deze 3 langs de kant te laten en toch nog een goed resultaat behalen.
Vind ik leuk
vrijdag 14 september 2018 om 15:01
is meer mentale moeheid en als iedereen bij Club fit is heb je vooriedere plaats een volwaardige vervanger misschien op Vanaken na
Vind ik leuk
Vlad +3711
donderdag 13 september 2018 om 23:36
Het scheelt dat we dat nog niet wisten...🤔 kunnen nu alleen hopen op betere resultaten.
Vind ik leuk
9000 +457
vrijdag 14 september 2018 om 06:20
Als Gent supporter herinner ik mij nog hun match op Milan.
Verlinden in doel met fantastische saves en een knappe goal van Mendoza A.
0-1 op Milan.
Daar waren ze top
Vind ik leuk
tom1981 +647
vrijdag 14 september 2018 om 06:27
Idd. Dat was een heel mooie overwinning. Goeie organisatie toen. En met een super Verlinden in doel
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws