Heel opvallend: fitte Cools zit niet in de selectie, Leko geeft uitleg

Heel opvallend: fitte Cools zit niet in de selectie, Leko geeft uitleg

Gepubliceerd: donderdag 13 september 2018 om 14:31do 13-09-2018 om 14:31

Dion Cools speelde tijdens de interlandperiode twee keer negentig minuten mee bij de nationale U21. Opvallend genoeg heeft Club Brugge-trainer Ivan Leko hem toch buiten de selectie gehouden voor de match tegen Lokeren. Leko moest dan ook enige uitleg verschaffen tijdens de persconferentie.

''Dat Cools niet in de selectie zit? Dat is eigenlijk een kwestie van voorbereiding naar de match tegen Lokeren toe. Als je na een interlandperiode amper één dag de tijd hebt om een wedstrijd voor te bereiden, moet je snel kijken wie op fysiek en mentaal vlak klaar is voor de strijd'', zei de Kroatische oefenmeester op de persbabbel.

Leko achtte Cools uiteindelijk niet paraat genoeg. ''Wij proberen de wedstrijdselectie altijd zo eerlijk en correct mogelijk samen te stellen. We kijken niet naar namen, maar wel naar wie op alle vlakken klaar is om te spelen. Dion heeft twee keer negentig minuten gespeeld bij de nationale beloften en heeft naar Hongarije en Malta moeten reizen. Het is niet enkel een keuze op mentaal, maar ook op fysiek vlak. Daarom hebben we gekozen voor andere jongens'', luidt zijn movitatie.

Plaats een reactie

donderdag 13 september 2018 om 14:45
Heeft gelijk he.
Vind ik leuk
Geertvdd +4024
donderdag 13 september 2018 om 15:16
Hij blijft als coach indruk op me maken!
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 15:18
kan ik volledig inkomen
Vind ik leuk
thima +120
donderdag 13 september 2018 om 15:28
Leko zeg toch gewoon dat je cools niet moet hebben net zoals je rafa niet moest hebben ipv rond de pot te draaien.....
Vind ik leuk
Stefken +290
donderdag 13 september 2018 om 16:02
Cools speelde eerste deel van vorig seizoen alles bij Leko , is na nieuwjaar gewoon beginnen zweven en blijkbaar nog altijd niet met zijn voeten op de grond terecht gekomen dus het probleem is Cools zelf en niemand anders
Vind ik leuk
TageMeister +9429
donderdag 13 september 2018 om 15:33
mooie verpakking, maar iedereen weet de echte reden !
Vind ik leuk
freeman +14172
donderdag 13 september 2018 om 17:58
En die is ???
Vind ik leuk
TageMeister +9429
donderdag 13 september 2018 om 20:18
Dat hij hem niet moet hebbe... Als je ziet wie zelfs al boven Cools is gekozen...
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 20:18]
Vind ik leuk
Gheintje +268
donderdag 13 september 2018 om 16:14
@ zij die zeggen dat Leko niet eerlijk is over de reden om Cools niet te selecteren: Als anderen op jouw naam klikken, zien zij voor wie jullie supporteren. Als je dan toch een beetje wil trollen, verander dan de naam van de club voor wie je supportert :p
Vind ik leuk
freeman +14172
donderdag 13 september 2018 om 18:00
Leko kent zijn spelers als geen ander . Is dus wel terdege op de hoogte van de fysieke paraatheid van ze en maakt " voor zichzelf " de juiste keuze . Meer hoeft er niet aan toegevoegd te worden !
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 19:37
je moet er niet meer achter zoeken dan dat er is . Als je 2 volledige matchen kort achter elkaar speelt dan nog eens met 2 verre verplaatsingen ben je niet fit en sttijgt uw kans op blessures met de drukke kalender van de komende maanden kun je dat missen, je hebt dan fitte kern nodig.
En als je pas de donderdag terug bent heb je de voorbereiding op de match tegen Lokeren gedeeltelijk gemist. Wat niet wegneemt dat hij waarschijnlijk niet in het bovenste schuifje ligt bij Leko.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws