Opvallend: ‘Amper één club met meer Belgen dan buitenlanders in JPL’

Opvallend: ‘Amper één club met meer Belgen dan buitenlanders in JPL’

Gepubliceerd: donderdag 13 september 2018 om 09:31do 13-09-2018 om 09:31

Afgelopen transferperiode waren de Belgische clubs weer zeer actief op de transfermarkt. Ook verschillende buitenlanders werden naar de Belgische velden gehaald. 63 procent van de spelerskernen bestaat op dit moment uit buitenlanders.

En dat is een dieptepunt. Veel Belgische talenten kiezen vaker voor het buitenland. KV Oostende is de enige club in de Jupiler Pro League die meer Belgen dan buitenlanders in de selectie heeft. Voorzitter Peter Callant is zich hiervan bewust.

"We willen een maximale verbinding tussen de kleedkamer en de ziel van de club. We namen afscheid van een aantal vedetten en gingen bewust voor een jongere en meer Belgische kleedkamer", aldus Callant tegenover Het Nieuwsblad.

Club Brugge bestaat voor 43 procent uit niet-Belgen. Standard telt 38 procent buitenlanders en Anderlecht 36. Bij Eupen heeft amper 27 procent van de selectie de Belgische nationaliteit.

Poll

Is dit een probleem in de JPL?

(545 stemmen)

Plaats een reactie

donderdag 13 september 2018 om 09:34
Ik zou indien het mogelijk is een stadium bouwen in een een andere gemeente buiten Brugge. Zoals ze nu hun oefenstadium in Knokke Heist hebben gebouwd. De stad Brugge zal dan vele inkomsten verliezen en er later veel spijt van hebben.
Vind ik leuk
TageMeister +7158
donderdag 13 september 2018 om 09:43
en dit heeft wat te maken met het aantal Belgen?
Vind ik leuk
AzEz86 +7075
donderdag 13 september 2018 om 09:44
Die spelen daar in hé ;-)
Vind ik leuk
Peed +575
donderdag 13 september 2018 om 09:44
Ik begrijp de relevantie van uw mening niet in het kader van dit artikel ... Misschien ben ik gewoonweg traag van begrip (inkoppertje) ....
Vind ik leuk
VeeDeeVee +18513
donderdag 13 september 2018 om 09:51
Poolse en Kosovaarse arbeiders zijn nu eenmaal goedkoper hé, Eddy. Dat bedoelde je toch he? :D
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 11:52
Bij verkeerde artikel geplaatst.
Vind ik leuk
K1908 +2031
donderdag 13 september 2018 om 10:22
Lees jullie artikel nog eens na a.u.b.
Eerst verkondigen dat enkel Oostende meer Belgen dan buitenlanders heeft en daarna opvolgen met:

"Club Brugge bestaat voor 43 procent uit niet-Belgen. Standard telt 38 procent buitenlanders en Anderlecht 36."
m.a.w.:
Club Brugge 57% Belgen
Standard 62% Belgen
Anderlecht 64% Belgen

Misschien kan ik niet lezen, dat kan ook...
Vind ik leuk
Reagens +2870
donderdag 13 september 2018 om 10:47
Of VP kan niet schrijven.
Vind ik leuk
ROBSON +3854
donderdag 13 september 2018 om 11:29
Dit is eerder rekenen.
Vind ik leuk
Lupo +585
donderdag 13 september 2018 om 11:34
of niet herlezen voor het op internet te zetten
[Reactie gewijzigd op donderdag 13 september 2018 om 11:34]
Vind ik leuk
Lupo +585
donderdag 13 september 2018 om 11:33
EUH !!! slechts een ploeg met meer belgen an buitenlanders en dan dit ? "Club Brugge bestaat voor 43 procent uit niet-Belgen. Standard telt 38 procent buitenlanders en Anderlecht 36. "
ofwel zijn het 3 ploegen
ofwel verkeerd geschreven
Vind ik leuk
Rebel +1818
donderdag 13 september 2018 om 11:57
Als de goede Belgen in het buitenland spelen,wie moet je dan opstellen?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws