Schorsingssoap gaat verder: 'Wesley en Carcela kunnen toppers spelen’

Schorsingssoap gaat verder: 'Wesley en Carcela kunnen toppers spelen’

Gepubliceerd: donderdag 13 september 2018 om 07:00do 13-09-2018 om 07:00

De schorsingskwestie van Wesley Moraes van Club Brugge en Mehdi Carcela van Standard is nog steeds niet voorbij. De Evocatiecommissie die de vrijspraken van beide spelers moet behandelen zal pas volgende week samen komen.

Die Evocatiecommissie kijkt enkel of er sprake is van procedurefouten. Als het oordeel is van wel, dan wordt de zaak opnieuw doorverwezen naar een beroepskamer. Dan kunnen Wesley en Carcela alsnog een schorsing riskeren, zo meldt Het Nieuwsblad. De toppers komen niet in het gedrang voor beide spelers.

‘Bronnen binnen de voetbalbond zijn formeel: het is puur qua timing uitgesloten dat het in één en dezelfde week zowel tot een uitspraak van de Evocatiecommissie als eventueel een beroepscommissie zou komen, zodat Wesley op 23 september sowieso de topper tegen AA Gent kan spelen en Carcela die tegen Anderlecht’, aldus HNB.

Plaats een reactie

donderdag 13 september 2018 om 07:57
Het is nu toch stilaan overduidelijk dat er met 2 maten en gewichten word geoordeeld.
Vind ik leuk
Blue army +39
donderdag 13 september 2018 om 09:43
Enige juiste beslissing!! Heeft al twee speeldagen geschorst geweest!
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 13:31
moesten er zes zijn
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 09:55
Het is wel straf dat vorig seizoen een speciale vergadering werd gehouden op zaterdagvoormiddag om een speler te kunnen schorsen voor een wedstrijd die 's avonds plaatsvond en nu om spelers van andere clubs wringt men zich in bochten om hun toch maar te laten spelen in een topper . Is het toeval dat de ene club een gewiekste advocaat heeft en de andere club de ondervoorzitter van de KBVB is ?
Vind ik leuk
Boktor +776
donderdag 13 september 2018 om 11:00
De evocatiecommissie is gezwicht voor Coucke, dat alleen al is een soap. Als men de schijn wil ophouden over een goed werkend rechtssysteem te beschikken en dan de ene flagrante blunder na de andere uithaalt, dan kan men moeilijk naar de clubs kijken als schuldige omdat ze zich , terecht, beroepen, op de reglementen die wel werden goedgekeurd. Het reglement waarop Carcela en Wesley werden bestraft was wettelijk niet in orde, dus gewoon vrijspraak over gans de lijn. Geen evocatie, maar ja, de mauve bond ...
Vind ik leuk
MrComment +2102
donderdag 13 september 2018 om 11:36
Was het een mauve bond geweest dan was Vranjes vrijgesproken...
Vind ik leuk
polle1 +382
donderdag 13 september 2018 om 13:00
het reglement was al in januari goedgekeurd ,dus konden ze perfect geschorst wordende speler van moeskroen is er ook mee geschorst en vranjes erna ook ,dus moeten carcela en wesley ook hun verdiende straf krijgen
Vind ik leuk
Geertvdd +3953
donderdag 13 september 2018 om 15:13
Ik krijg het stilaan op mijn zenuwen van die zever. Als de bondsmensen zich zonodig belachelijk willen maken, kunnen ze dat dan niet in hun vrije tijd doen?
Vind ik leuk
donderdag 13 september 2018 om 15:33
never ending story om een degout van te krijgen
Vind ik leuk
Smuuw +1242