Update: KV Mechelen reageert na schorsing voor Vanderbiest

    Update: KV Mechelen reageert na schorsing voor Vanderbiest

    dinsdag 11 september 2018 om 22:19

    Tijdens Union - KV Mechelen liep het afgelopen weekend behoorlijk mis. Er werden rake klappen uitgedeeld. De bondsprocureur kan niet lachen met de feiten. Hij eist zware sancties tegen KV Mechelen-trainer Fred Vanderbiest en Union-assistent Abder Ramdane. Dat schrijft Het Laatste Nieuws. 

    Vanderbiest en Ramdane kregen het met elkaar aan de stok. Die laatste deelde daarbij een vuistslag uit aan Vanderbiest. De bondsprocureur eist nu een schorsing van tien speeldagen voor Ramdane. Er moet volgens hem ook een boete van 5.000 euro worden betaald. Vanderbiest kreeg een sanctie van drie speeldagen en een boete van 1.500 euro te horen. 

    Vanderbiest was door de slag de voorbije dagen werkonbekwaam. Toch was de trainer dinsdag aanwezig tijdens de Geschillencommissie. Vanderbiest liet zich bijstaan door zijn advocaat Sven Mary. Ramdane beschuldigde Vanderbiest van racistische uitlatingen, maar dat kon niet worden bewezen. 

    Update 20.52 uur: De Geschillencommissie heeft de schorsingen voor Vanderbist en Ramdane bevestigd. Eerstgenoemde moet de komende drie weken vanuit de tribune toekijken en krijgt een boete van 1.500 euro. Ramdane wordt nog altijd voor tien wedstrijden geschorst, maar drie daarvan zijn met uitstel. Zijn boete werd herleid naar 4.250 euro.

    Lees ook: Verdediger van KV Mechelen krijgt wekenlange schorsing en stevige boete
    Lees ook:
     Vanderbiest krijgt handje hulp van ref: 'Geen racistische opmerkingen'

    Update 11/09, 22u19: KV Mechelen heeft besloten om niet in beroep te gaan tegen de schorsing. Dat meldt het via de officiële website. Verder laat het zich ook uit over de vermeende racistische opmerkingen van Vanderbiest.

    'Tijdens de zitting bij de voetbalbond meldde ook de vierde official dat hij geen racistische beledigingen van Frederik Vanderbiest hoorde aan het adres van de assistent-trainer van Union', klinkt het.

    'KV Mechelen is dan ook tevreden dat de naam van Frederik Vanderbiest gezuiverd is. Als club staan we immers voor een familiale en passionele beleving van het voetbal waar sportieve waarden primeren en racisme en geweld geen plaats kennen. Daarom willen we deze zaak nu afsluiten en ons terug volledig focussen op het sportieve', geeft de club aan.

    Plaats een reactie

    RobsonV +5
    dinsdag 11 september 2018 om 16:23
    Aangepast. Dank.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 11 september 2018 om 16:26]
    Vind ik leuk
    dinsdag 11 september 2018 om 16:26
    IS TOCH GEEN ZWARE STRAF TE NOEMEN , mocht van mijn part veel meer zijn
    Vind ik leuk
    Toca +36849
    dinsdag 11 september 2018 om 16:30
    10 speeldagen is in België toch zeer uitzonderlijk. En als het zoals met de Bilde is. Wordt Ramdane over 25 jaar nog een bokser en krapuul genoemd.
    Vind ik leuk
    Brubru +3809
    dinsdag 11 september 2018 om 16:37
    Er is niemand die deze man kent en dat zal niet veranderen denk ik.
    Vanderbiest is wel gekend voor zijn verbale kwaliteiten.
    Storm in een glas water. Ik zag al andere dingen van sommige staff leden bij 1A clubs.
    Vind ik leuk
    Toca +36849
    dinsdag 11 september 2018 om 16:39
    Ah nee want hij is geen assistent bij Anderlecht. Anders zou jij de eerste zijn om er op terug te komen. Jij vergelijkt alles met Anderlecht.
    Vind ik leuk
    dinsdag 11 september 2018 om 16:49
    Heb ik hier iets gemist?
    Vind ik leuk
    K1908 +820
    dinsdag 11 september 2018 om 16:52
    Onmogelijk, het staat hier vol van dat gedoe :-)
    Vind ik leuk
    Toca +36849
    dinsdag 11 september 2018 om 16:54
    Nee niet echt. Gewoon iets tussen forum collega's.
    Vind ik leuk
    Brubru +3809
    dinsdag 11 september 2018 om 16:57
    Dus jij kende de T2 van Union ? En ik had het niet over Anderlecht want ik ken niet eens de helft van wat daar nu om de bank zit.
    Vind ik leuk
    K1908 +820
    dinsdag 11 september 2018 om 16:51
    Zoals?
    Verhaeghe in Lokeren bedoel je? Indien dat de vergelijking is, snap ik waarom je het minimaliseert...

    Dit is een serieuze straf waard, er kan vanalles, maar iemand op zn' gezicht slaan hoort daar niet bij.

    @Toca, ik vind het trouwens terecht dat De Bilde dat nog meedraagt. Een persoon die goed zijn boterham verdient met sport, moet zoiets kunnen relativeren...
    Vind ik leuk
    dinsdag 11 september 2018 om 22:19
    U hebt gelijk een woelwater 100% Vanderbiest en verbale kwaliteiten heeft gij zoals geen andere Saai om zulke personen maar een kleine straf krijgen he 6 weken waren Juist geweest hoor.De Ref.
    Vind ik leuk
    Peed +302
    dinsdag 11 september 2018 om 22:39
    Op welke taal moet ik mijn Google Translate instellen ?
    Vind ik leuk
    Hierulf +1093
    dinsdag 11 september 2018 om 16:31
    Racisme overal... zo gemakkelijk ! Gewoon marginaal...
    Vind ik leuk
    Brubru +3809
    dinsdag 11 september 2018 om 16:35
    Dus jij bent er zeker van dat die T2 zo maar zonder reden eventjes waar iedereen het ziet een vuistslag gaat geven aan de heilige Vanderbiest?
    Vind ik leuk
    dinsdag 11 september 2018 om 16:38
    ze zijn gewoon bang van diene merry (mary)
    Vind ik leuk
    Gheintje +224
    dinsdag 11 september 2018 om 17:52
    Vanderbiest ligt wel sneller overhoop met anderen en het is dan ook niet verwonderlijk als hij eens een slag krijgt, maar of dat enkel racisme dat kan uitlokken betwijfel ik nu ook wel.
    Als het effectief was door racistische uitlatingen, zouden de andere leden van Union dat ook niet verbergen en zou dat dan ook via andere personen in de kranten staan lijkt me zo.
    Hierulf zijn uitspraak is daarentegen dan ook weer niet verder kijken als de neus langs is.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 11 september 2018 om 17:53]
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3071
    woensdag 12 september 2018 om 00:24
    Er stond toch heel wat volk bij en niemand heeft iets racistisch gehoord. Ik wacht op een statement van Union...
    Vind ik leuk
    hoekschop +2626
    dinsdag 11 september 2018 om 17:49
    Zware straf, goed zo! En ik die dacht dat je dit seizoen ongestraft een vuist of ellenboog in iemand zijn gezicht mocht planten.
    Vind ik leuk
    ScheveStek +1436
    dinsdag 11 september 2018 om 18:22
    Mannekes mannekes... Het gaat volgens het artikel om Vaderbiest!
    Vind ik leuk
    firedwarf +3142
    dinsdag 11 september 2018 om 18:50
    Als het niet kan bewezen worden dat Vanderbiest racistische opmerkingen geuit heeft tegen Ramdane... Zou Vanderbiest dan geen recht hebben op vrijspraak??? Immers wat wordt hem dan nog ten laste gelegd? Het feit dat hij als boksbal fungeerde?
    Vind ik leuk
    Marcus_A +1564
    dinsdag 11 september 2018 om 20:10
    En dat is een populair excuus tegenwoordig....als de betrokkene iets mispeutert wordt er direct bijgehaald dat het een reactie op racisme is...en door de politieke correctheid heb je kans dat je ermee weg komt...
    Vind ik leuk
    Patfey +5325
    dinsdag 11 september 2018 om 22:50
    Dat hij uitgesloten werd.
    Vind ik leuk
    Goaltje +1099
    woensdag 12 september 2018 om 00:14
    Hij liep het veld op.
    Vind ik leuk
    SD +9420
    dinsdag 11 september 2018 om 19:01
    Zware sancties ? Laat mij lachen aub. Een zware sanctie is een schorsing van 3 maanden ipv 3 speeldagen, en ik wil het nog niets over de boetes hebben.
    Vind ik leuk
    dinsdag 11 september 2018 om 22:11
    De Straffen zijn niet zwaar genoeg hoor mensen van de Bond 6 Weken en 12 Weken Waren Juist geweest ok . De Ref.
    Vind ik leuk
    Verne +433
    woensdag 12 september 2018 om 06:12
    Vanderbiest is ook geen doetje.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws