'UEFA introduceert op korte termijn derde Europa Cup-toernooi'

    'UEFA introduceert op korte termijn derde Europa Cup-toernooi'

    dinsdag 11 september 2018 om 12:06

    Momenteel kennen we de Champions League en de Europa League. De kans is groot dat er binnenkort een derde Europese toernooi gaat bijkomen.

    Het heeft er alle schijn van dat er op korte termijn een derde Europees clubtoernooi komt. Dat is bevestigd door de UEFA. De voetbalbond moet nog wel definitieve goedkeuring krijgen van het uitvoerend comité.

    De hervormingen hebben geen invloed op de opzet van de Champions League: daarin blijven 32 ploegen actief. Voor de Europa League geldt dat niet: daar wordt het aantal deelnemende ploegen teruggeschroefd van 48 naar 32 teams. Dat zou een impuls moeten betekenen voor de kwaliteit van het toernooi en dus de marketingopties.

    In het derde toernooi komen er 32 clubs te zitten. Kleinere landen, bijvoorbeeld uit Scandinavië en Oost-Europa, krijgen via dit nieuwe toernooi de kans om Europees voetbal te spelen zonder dat daarvoor het deelnemersveld van de Europa League uitgebreid moet worden.

    Het nieuwe toernooi zal vermoedelijk vanaf 2021/22 worden gehouden, want dan loopt het huidige televisiecontract af.

    Poll

    Is een derde Europese toernooi een goed idee?

    (424 stemmen)

    Plaats een reactie

    Brubru +3823
    dinsdag 11 september 2018 om 12:16
    All for the Money.

    Laat gewoon zoals vroeger alleen de kampioenen toe in de ene beker en ook zoals vroeger de anderen in de andere.
    Laat meer ploegen toe in de EL maar werk met onmiddellijke uitschakeling. Veel spectaculairder en eerlijker.
    Waarom poules, dat is toch alleen om de grotere ploegen meer kans te geven om door te gaan.
    Vind ik leuk
    Garland +5208
    dinsdag 11 september 2018 om 12:18
    Voetbalfans zijn pro, maar de grote clubs en de marketingjongens niet. Dus het wordt helaas niet meer zoals vroeger.
    Vind ik leuk
    SD +8032
    dinsdag 11 september 2018 om 12:22
    Oei ! een PO1 met 10 ploegen; hoe gaan onze bobo's dat regelen, met 2 wedstrijden per week als er niet Europees gespeeld wordt of door alles naar 1B te verschuiven ?
    Vind ik leuk
    Brubru +3823
    dinsdag 11 september 2018 om 12:41
    Als het zo verder gaat zie ik landen hun kat sturen naar de Europese competities.
    Dat heeft niets meer met sport te maken maar alles met geld. Veel geld.

    Mocht ik in het bestuur zitten van de KBVB dan stem ik tegen bijkomende veranderingen.
    Is er dan niemand die inziet dat men de gewone competities aan het kapot maken is ?

    Maar goed, ze doen maar.
    Ik ben al tevreden met iedere 2 weken een match van mijn eigen ploeg. Zelfs al zorgen de veranderingen er voor dat dat niet meer in de hoogste reeks(en) is.
    Al de rest, zelfs de RD kunnen me gestolen worden. Daar kijk ik al jaren niet meer naar.
    Vind ik leuk
    mani88 +941
    dinsdag 11 september 2018 om 13:19
    Er komen in totaal maar 16 ploegen bij, dus voor België hooguit 1 ploeg extra in Europa. En in slechtste geval geen ploeg erbij, maar wel één ploeg die nu Europa League speelt maar dan slechts in die derde competitie mag spelen...
    Vind ik leuk
    Amongoth +117
    dinsdag 11 september 2018 om 12:56
    Dit is gewoon te gek voor woorden.
    Neem nu de Bruyne, is een untouchable bij City, dit wil zeggen dat ze elke wedstrijd spelen.
    Vorig jaar, heb je eerst de wedstrijden voor de PL start, spelen ze in de USA of China, dan begin van de PL, CL , FA cup en Carabayo cup, als je hier ver in doorstoot, kom je aan meer dan 66 wedstrijden te zitten, dit was om de 3a4 dagen voetballen.Dan de wedstrijden voor de nationale ploeg er nog eens bij !! Als topclub is het normaal dat je je spelerskern moet vergroten naar 30 niet goedkope spelers.
    Waar zijn ze eigenlijk mee bezig...... juist geld geld geld.
    Vind ik leuk
    Vlad +1632
    dinsdag 11 september 2018 om 13:29
    Zie het nog te gebeuren, Amerikaanse teams spelen mee in de CL en de EL, wacht maar af....
    Vind ik leuk
    Amongoth +117
    dinsdag 11 september 2018 om 17:50
    Kijk maar naar het bericht hier net onder, Barcelona - Girona, even snel naar Miami voor een potje voetbal.
    Vind ik leuk
    Vlad +1632
    dinsdag 11 september 2018 om 18:05
    Vandaar dat ik idd denk dat dit nog maar het begin is
    Vind ik leuk
    firedwarf +2938