Club Brugge gaat peren zien: 'Granieten verdediging, overrompelend en gewapend'

    Club Brugge gaat peren zien: 'Granieten verdediging, overrompelend en gewapend'

    zondag 2 september 2018 om 07:17

    De Champions League-loting leverde Club Brugge een leuke poule op, met drie bekende namen. Atlético Madrid, Borussia Dortmund en AS Monaco zullen de landskampioen weinig kans laten, vreest Jacques Sys.

    'Topaffiches komen er de komende maanden op Club Brugge af', opent hij bij De Zondag. 'Atlético Madrid met zijn granieten verdediging en topspits Antoine Griezmann, Borussia Dortmund met zijn soms overrompelend maar al te blind aanvalsspel waarin Axel Witsel structuur hoopt te krijgen en Monaco dat ieder jaar zijn beste spelers ziet vertrekken, maar zich na een slechte competitiestart toch gewapend heeft, onder meer na de komst van Nacer Chadli.'

    'Werelden van verschil zal het zijn voor Club als ze na de kolkende arena's van Atlético en Dortmund moeten aantreden in het sfeerloze en verouderde stadion van Monaco, ook al zijn ze daar langzamerhand met opknappingswerken begonnen. Maar allerhande contrasten zijn meer dan ooit eigen aan het Europees topvoetbal. Zoals bijvoorbeeld uit de budgetten blijkt. Dat van Dortmund bijvoorbeeld ligt met bijna 400 miljoen ongeveer twaalf keer hoger dan de begroting van Club.'

    Poll

    Hoeveel punten kan Club sprokkelen in de CL-poulefase?

    (1159 stemmen)

    Plaats een reactie

    hoekschop +2610
    zondag 2 september 2018 om 07:41
    17 (antwoord op poll)
    Vind ik leuk
    AzEz86 +6310
    zondag 2 september 2018 om 08:19
    Eigenlijk moet dat 18 zijn, of dat realistisch is is nog iets anders natuurlijk...
    Ik hoop dat ze toch zeker 3e worden en dat alle Belgische ploegen Europees overwinteren.
    Vind ik leuk
    mani88 +1012
    zondag 2 september 2018 om 09:10
    VP zit er vaak naast, maar dit is geen fout in de poll hoor! 17 punten kan je gewoon niet halen op 6 matchen, dus die optie ontbreekt terecht. 5x winnen en 1x gelijk is 16 ptn, 6x winnen is 18 ptn.. Eindigen met 17 ptn is onmogelijk!
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4761
    zondag 2 september 2018 om 09:19
    Hahaha, goed gerekend!
    Vind ik leuk
    hoekschop +2610
    zondag 2 september 2018 om 09:38
    goed zo mani!!
    Vind ik leuk
    Hhti +1480
    zondag 2 september 2018 om 07:47
    Vertel eens iets nieuws hé VP!!
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +11685
    zondag 2 september 2018 om 08:27
    Als Anderlecht supporter toch een 18 gegeven😉
    Vind ik leuk
    Boerken +6901
    zondag 2 september 2018 om 13:46
    Als tweede getal zeker?🤪0-18
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +11685
    dinsdag 4 september 2018 om 21:32
    Neen, toch ni...België boven!
    Vind ik leuk
    Pis Tolee +827
    zondag 2 september 2018 om 08:32
    Laten we hopen voor het Belgisch voetbal dat het niet gaat uitdraaien zoals de uitslag van deze poll... en dat FCB ook in de CL eens een boerejaar mag hebben!
    Vind ik leuk
    mani88 +1012
    zondag 2 september 2018 om 09:12
    Eigenlijk zou 100% op de optie 18 ptn moeten stemmen. Want de vraag is niet hoeveel punten je denkt dat ze gaan sprokkelen, wel hoeveel punten ze kunnen sprokkelen. Simpel: 18 punten zoals elke deelnemer. Dat kan, maar of ze het ook effectief gaan halen is nog iets anders natuurlijk....
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4761
    zondag 2 september 2018 om 09:21
    Bij u is het glas echt halfvol he! Mooi, dat optimisme :)
    Ik hoop als RSCA supporter in elk geval op een goede Europese campagne van Brugge, net zoals ik dat hoop voor Genk en Standard! Komaan België!
    Vind ik leuk
    Joesay +664
    zondag 2 september 2018 om 09:42
    Gatlekker 😝😂 neenee grapje 😁
    Vind ik leuk
    Joesay +664