Antwerp reageert op spandoek-incident in minuut 23 tegen Club Brugge

    Antwerp reageert op spandoek-incident in minuut 23 tegen Club Brugge

    maandag 20 augustus 2018 om 06:00

    Het was een fel gespreksonderwerp tijdens de wedstrijd Antwerp-Club Brugge. In de 23e minuut eert Club Brugge telkens de overleden François Sterchele, maar Antwerp verstoorde die minuut door het ‘Dood aan FCB’-spandoek boven te halen.

    Op sociale media waren de reacties uiteraard niet mals en het incident werd gezien als wansmakelijk en getuigde van niet veel respect. Bij Antwerp reageren ze nu op het voorval via Het Nieuwsblad. “We hebben een streng beleid omtrent spandoeken en pyrotechnisch materiaal. Daarom is het jammer dat dit is kunnen gebeuren.”

    “We gaan dit intern ­uitzoeken en proberen op te lossen. En er zal streng opgetreden worden tegen de overtreders van het reglement van inwendige orde”, is de reactie bij The Great Old.

    Poll

    Moeten hier maatregelen worden getroffen?

    (1101 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 20 augustus 2018 om 06:25
    Ik heb er geen probleem mee dat men min 23 verstoord. Kan je niet anders verwachten gezien Sterchele verleden maar spandoek is er beetje over.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 07:23
    Sorry maar zelfs zonder dat spandoek vraag ik me af wat in godsnaam de lol ervan is om die minuut te verstoren.
    gewoon omdat die bij germinal gespeeld heeft? nou ja, en?

    Jezus Christus, is dat de psychologie van de gemiddelde supporter? zitten we echt zo simpel in elkaar?
    Vind ik leuk
    AzEz86 +6283
    maandag 20 augustus 2018 om 08:25
    Dat zie je verkeerd, heeft niks met germinal te maken maar enkel met beerschot ;-)

    En ja, sommige supporters zitten echt zo simpel in elkaar...
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 08:29
    Germinal, beerschot, germinal beerschot, ... het interesseert me gewoon niet. Noem het onverschilligheid, maar zo vind ik dat het zou moeten zijn. ik geloof niet in het concept van 'aartsrivalen'.
    Ik neem mezelf als voorbeeld: ik ben aanhanger van FCB. En winnen of verliezen van RSCA doet me evenveel als winnen of verliezen van Patro Eisden. Waarom zou het anders moeten zijn?
    Vind ik leuk
    hoekschop +2607
    maandag 20 augustus 2018 om 09:23
    No offence, maar waarom doen jullie die minuut 23 nog? Bij mij komt dit eerder over als een sfeermomentje voor de supporters.
    Vind ik leuk
    Vlaming +1537
    maandag 20 augustus 2018 om 07:50
    Wat bedoel je met Sterchele's verleden ?
    Persoonlijk vind ik wel dat het nu lang genoeg geduurd heeft en dat men mag stoppen met dat applaus tijdens de 23ste minuut.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 07:58
    Heeft een Beerschot verleden
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +11611
    maandag 20 augustus 2018 om 08:14
    Ah ja, want Sterchele is een Waal.
    Vind ik leuk
    Time +224
    maandag 20 augustus 2018 om 08:22
    Alle respect voor Sterchele, maar hier volg ik je volledig.
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 12:25
    Als je een overleden kind moest hebben hoop ik dat haar/hem nagedachtenis niet zo besmeurd zal worden door een bende nietsnutten met het verstand van een luis .
    De reactie van het Antwerp bestuur is er een waar men de eventuele boete wil minimaliseren want vorige week stond men al te pronken met dit spandoek en wist iedereen al dat dit getoond ging worden tijdens de wedstrijd .
    Vind ik leuk
    treamol +68
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:11
    Als de politie dat spandoek gewoon in beslag had genomen, men was toch op de hoogte van het voornemen..... en nu veel tam-tam voor eigenlijk wat ? 95% van de toeschouwers weten niet eens war er gebeurd is.
    Vind ik leuk
    dinsdag 21 augustus 2018 om 16:29
    Dat had het Antwerp-bestuur ook kunnen doen maar het was Gheysens tegen Verhaeghe en dan nijpt men voor zulke feiten wel eens een oogje dicht en houd men zich achteraf van den domme
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 07:16
    Marginalen vinden dat dat allemaal moet kunnen... zielig zielig zielig... jammer voor de normale antwerp-supporter...
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 10:17
    Streng beleid omtrent pyrotechnisch materiaal? Dat hebben we gezien, maar dan enkel bij de bezoekers!
    Vind ik leuk
    mani88 +1012
    maandag 20 augustus 2018 om 10:20
    Geen respect tonen voor doden of rouwende mensen is er inderdaad over, maar nu opeens van Sterchele een verloren held maken is dat ook! Waarom zouden zijn tegenhangers hem nu opeens wél graag moeten hebben, gewoon omdat hij verongelukt is? In plaats van er een held van te maken, zouden ze zich eigenlijk beter schamen voor zijn gedrag en blij zijn dat hij met zijn zéér overdreven snelheid geen andere, volledig onschuldige, mensen mee de dood heeft ingesleurd. Voor hetzelfde geld was hij tegen 200km/u niet tegen een boom maar tegen een auto met jonge moeder en kind gebotst... had men hem dan ook nog altijd elke 23ste minuut geëerd? Dat gezever mag nu echt wel eens stoppen, wie drinkt en dan dergelijke snelheden haalt is in de eerste plaats een gek die anderen in gevaar brengt. We kunnen beter langer stilstaan bij de vele onbekende, jonge mensen die zijn overleden zonder enige schuld.... Maar daar wordt natuurlijk veel minder belangstelling aan gegeven. En ja, deze post zal velen slecht bevallen. Maar sorry, de waarheid kwetst!
    Vind ik leuk
    camargue +2362
    maandag 20 augustus 2018 om 10:32
    nagels met koppen, zo denk ik er ook over !
    Vind ik leuk
    Gast15 +3
    maandag 20 augustus 2018 om 11:06
    Eindelijk eens iemand die de waarheid durft te schrijven chapeau.....ik volg U volledig !!
    Vind ik leuk
    Brubru +3809
    maandag 20 augustus 2018 om 11:37
    Kijk, ik begrijp je mening maar ben het totaal niet me je eens.

    Weet je waarom ze bij ons geen minuut stilte meer houden bij het overlijden van een medewerker, ex-speler, bestuurslid, supporter maar een minuut applaus ?

    Omdat marginalen want dat zijn het die minuut stilte ook niet kunnen respecteren.

    Sommigen zetten blijkbaar eens ze in een voetbalstadion zitten of staan hun verstand op Off.
    En niet alleen in het stadion, ook op allerhande fora.
    Vind ik leuk
    mani88 +1012
    maandag 20 augustus 2018 om 15:25
    Ik denk dat je mijn bericht eens opnieuw moet lezen, vooral de eerste zin. Ik keur het gebrek aan respect hiervoor toch niet goed, integendeel... Maar vraag mij wel sterk af of Sterchele dit hele gedoe zoveel jaar later wel écht waard is... Om nog te zwijgen van de vele kinderen die je mee ziet klappen, hij geldt dus als een voorbeeldfiguur? Een prof die midden in de week teveel alcohol drinkt en aan 200km/u tegen een boom knalt, is een voorbeeld dat respect verdient?! Nee, ook al verdient niemand de dood... je mag zeker ook wel eens de waarheid uitspreken en onder ogen zien in dit geval. In de eerste plaats mogen we ons gelukkig prijzen dat hij niemand anders mee zijn dood heeft ingetrokken, zo simpel is het...
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 15:27]
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 10:37
    Soit, een aantal pubers die meer aandacht krijgen dan ze verdienen. Bij Club is dat moment gekoesterd, en je zal ook maar als moeder naar een pak gemaskerden met vuur kijken, die de herinnering aan je zoon bezoedelen. Commentaar op twitter erbovenop. Als we de reacties op andere fora mogen geloven, is er dan ook nog een 12-jarig meisje afgevoerd met brandwonden.
    Vind ik leuk
    Rune1891 +2752
    maandag 20 augustus 2018 om 10:58
    We hebben een streng beleid omtrent spandoeken en pyrotechnisch materiaal.

    Nie zwanzen he, streng beleid...
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 13:21
    Hoe kan een ander last hebben dat de clubsupporters een minuut lang een oud speler willen blijven herdenken? Wij vragen niet om te doen.
    Maar dat hier men puur marginale tegen reacties wil tolereren is niet te geloven . En aan het antwerp bestuur : jullie reactie is aangenaam maar toch roept het vragen op over die "eigen controle". Zo'n groot groot spandoek plooi je niet op in je broekzak hoor tussen het bengaals vuur...
    Vind ik leuk
    azerty +1400
    maandag 20 augustus 2018 om 13:47
    Spandoek staat als profiel foto bij bestuursleden van de sfeergroep van antwerp.Dus zo moeilijk kan da nie zijn om een voorbeeld te stellen.
    Vind ik leuk
    vampire81 +1092
    maandag 20 augustus 2018 om 14:06
    van dat beleid tegen spandoeken en pyrotechnische zaken, daar geloof ik helemaal niks van, gewoon de andere kant opkijken en allemaal zomaar toelaten en nadien dan afkomen met deze belachelijke leugens
    Vind ik leuk
    droomdoos +133