Vormer baalt als een stekker: We verdienden gewoon om te winnen

    Vormer baalt als een stekker: "We verdienden gewoon om te winnen"

    zondag 19 augustus 2018 om 22:28

    In een duel vol strijd maar zonder kansen deelden Royal Antwerp FC en Club Brugge de punten: 1-1. De gelijkmaker van de thuisploeg viel pas in de slotfase van de partij, wat tot ontgoocheling leidde bij Ruud Vormer.

    "We verdienden gewoon om te winnen", geeft de Gouden Schoen zijn onomwonden mening op de website van Club. "We waren beter dan hen en creëerden meer kansen. De drie punten voor Club zouden terecht zijn geweest op basis van voetballend gebied. Antwerp heeft amper voor doelgevaar gezorgd."

    Door de afwezigheid van Wesley Moraes en Jelle Vossen miste Blauw-Zwart dadendrang in de voorhoede, beseft ook Vormer. "Als wij in de beslissende zone iets slimmer waren geweest, hadden we dit kunnen afmaken. Door enkele verkeerde beslissingen op het cruciale moment kwam de laatste pass er vaak niet uit", weet de Nederlander. 

    Poll

    Wat was de meest terechte uitslag?

    (423 stemmen)

    Plaats een reactie

    VeeDeeVee +14942
    zondag 19 augustus 2018 om 22:37
    Bwa, daarvoor hebben jullie veel te weinig gevaar gecreëerd, Ruud.
    Vind ik leuk
    TageMeister +4971
    zondag 19 augustus 2018 om 22:55
    Idd druk en overwicht hadden ze uitgespeelde kansen, amper.
    Vind ik leuk
    TageMeister +4971
    zondag 19 augustus 2018 om 22:54
    Op basis van wat meent hij dit?


    Komt zelf heel goed wel dat de ref den bal niet op de stip legt....
    Vind ik leuk
    Charlie VS +237
    zondag 19 augustus 2018 om 22:55
    Brugge was niet goed en Antwerp was nog iets meer niet goed.
    Qua kansen en halve kansen zat het gelijk, voetballend was Brugge toch wel beter. Enfin, vorig jaar zat het voor Antwerp wat tegen tegen Club, dit jaar zat het wat mee. Die Chinezen hebben blijkbaar gelijk met hun yin en yang.
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 23:02
    Kunnen we het erop houden dat geen van de twee verdiende te verliezen?
    Vind ik leuk
    TageMeister +4971
    zondag 19 augustus 2018 om 23:50
    Positief en correct verwoord....
    Vind ik leuk
    RubenRSCL +214
    zondag 19 augustus 2018 om 23:03
    Da is precies of al die spelers van Brugge en andere wedstrijd gespeeld hebbe. Als er een ploeg moest Winne was het antwerp wel
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 00:11
    En op welke planeet zit jij?
    Gelijkspel is terecht, en anders Club.
    Vind ik leuk
    RubenRSCL +214
    maandag 20 augustus 2018 om 11:30
    Club heeft 2 kanse gehad die goal en die kans van vanaken antwerp is toch een paar keer gevaarlijk geweest maar het is de zien da ge een boer zijt jullie verdienen altijd om de Winne volgens jullie dan toch
    Vind ik leuk
    Kris1 +790
    maandag 20 augustus 2018 om 13:10
    Dag Ruben, nog twee weekjes en je mag terug naar school. Flink werken aan je spelling en zinsbouw, hé jongen.
    Als attitudepuntje werken we aan verdraagzaamheid en beleefdheid. Veel succes
    Vind ik leuk
    RubenRSCL +214
    maandag 20 augustus 2018 om 19:46
    Dit is geen school hier moet ik ni op mijn spelling lette dus ik type Wa ik wil en hoe ik da wil
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 19:48]
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 13:35
    En het is te zien da jij ne achterlijke bent. Een paar keer? Letterlijk ook een paar maar dan minder groot als Club. Chance da onze keeper weer meewerkt voor de tegestander. Jullie grootste kans. Ja ik ben een boer, grappig datje weer boer moet kunnen gebruiken. Boer boer boer, wij zijn trotse boeren! Zonder een boer kan je je kinderen stront te eten geven, het enige wat je jezelf kan veroorloven.
    Vind ik leuk
    RubenRSCL +214
    maandag 20 augustus 2018 om 19:46
    Oké maar u reactie is echt wel zielig hoor zielige boer boer boer
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 19:52
    De enige zielige ben jij. En bedankt, ik ben ook een boer, letterlijk. Mijn vader was boer. Hij Heeft wel een heel imperium door inmens hard te werken, en hoe is het met jouw lening?
    [Reactie gewijzigd op maandag 20 augustus 2018 om 23:56]
    Vind ik leuk
    RubenRSCL +214
    maandag 20 augustus 2018 om 20:08
    Ik heb miljarden hardwerkende zakenman geen leningen nodig
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 21:00
    Mijn excuses, ik had je leeftijd nog niet gezien. Dan is het normaal dat je nog niet veel verstand hebt. Houd je goed, en groei goed klenne..
    Vind ik leuk
    RubenRSCL +214
    dinsdag 21 augustus 2018 om 00:00
    Bij is het mijn leeftijd Wa is u excuus ( van het verstand voor als ge het nog ni door had)
    Vind ik leuk
    Blauwe +30
    maandag 20 augustus 2018 om 00:32
    Vormer is nen homo
    Vind ik leuk
    BST83 +751
    maandag 20 augustus 2018 om 06:47
    Jij tilt het niveau echt naar ongekende hoogte hier...
    Vind ik leuk
    Blauwe +30
    donderdag 23 augustus 2018 om 21:21
    boereke zitten en zwijgen of ga met ruudje mee huilen op jullie akker
    Vind ik leuk
    DeGreatOld +304
    maandag 20 augustus 2018 om 01:41
    Brugge heeft zelf 1 kans gecreeerd (die van vanaken). Hij vergeet ook vandamme te bedanken voor,die pas bij zijn goal. Als die brugge spits de bal had gespeeld was het offside.
    Vind ik leuk
    Mario_ +1704
    maandag 20 augustus 2018 om 08:34
    Denk dat 1-1 meer dan terecht was. Antwerp leert dat ze tegen de topploegen ook hun verdediging staande kunnen houden, maar dat ze zeer efficient met kansen zullen moeten omgaan en wat meer voetballend vermogen nodig hebben om deze wedtrijden te winnen. Overtreding van Vormer binnen de 16 had zeker op de stip gemogen, bewust pakken van de man, VAR besliste in andere wedstrijden anders....bv Gent

    Brugge ziet dat ze tegen een fysieke ploeg die goed georganiseerd is, toch moeilijk tot hun spel komen. Vanaken lostte dat zeer goed op door zich wat lager op te stellen, van daaruit ook de laatste pass. Stomme fout van Letica, maar die dingen gebeuren. Vond het wel raar dat Leko plots verdedigers inbracht.... Openda werd door de commentator onterecht slecht afgeschilderd. Hij is geen vervanger van Wesly, want een ander type. Als Team en coach moet je jezelf daar dan op instellen. Openda speelde in de gegeven omstandigheden een goede wedstrijd.

    Kortom 1-1 is terecht. Brugge te weinig kansen
    Antwerp een gelukje met de 1-1, maar had een penaltie mogen hebben eerder in de match.
    En vooral, een toffe wedstrijd, ondanks het gebrek aan kansen. Gewoon tof om te zien hoe ploegen zich profileren tov elkaar.

    Vind ik leuk
    Wimz3 +836
    dinsdag 21 augustus 2018 om 20:21
    Eindelijk een zuivere en eerlijke commentaar op de match. Merci!
    Vind ik leuk
    vampire81 +1092
    maandag 20 augustus 2018 om 15:21
    brugge was veel beter en had de match altijd verdiend moeten winnen, maar dan kwam daar een onzekere klungel op de proppen en het was om zeep

    antwerp speelde thuis zeer defensief en hun plan was niet meer dan lange ballen lukraak naar voor schoppen in de hoop dat met extreem veel geluk de bal heel toevallig eens goed zou vallen en ze van daaruit zeer misschien eens iets konden doen, tot meer dan dat was antwerp helemaal niet in staat, meer dan dat hebben ze ook gewoonweg niet gedaan (zo thuis spelen tegen een ploeg die zijn volledige aanval ontbreekt, heel erg triestig), dat klopt niet volledig want ze hebben zoals altijd ook nog zeer erg vuil gespeeld en zijn daarvoor zeer schandalig niet op zijn minst bestraft geweest, het is zeker ook mogelijk fysiek te spelen zonder het maken van veel fouten die daarenboven nog heel dikwijls vuile en zware fouten waren, fysiek spelen is niet per definitie gelijk aan heel vuil spelen, antwerp doet het laatste maar verkoopt het geheel onterecht als het andere en ware dit nog niet erg genoeg, zelf laten ze zich alle gedurige zomaar vallen, er kan geen enkel positief woord gezegd worden over de schandalige manier waarop antwerp speelt (zie voorafgaand in deze post)

    dat een ploeg met een dergelijke spelstijl wordt aanzien als PO1-waardig is ronduit schandalig, die horen daar absoluut helemaal niet in thuis, dat zo een zeer groot verlies zijn voor PO1 mocht dergelijke ploeg daarin meedoen, zeer erg spijtig is de kans realistisch dat ze het halen, ik hoop het van ganser harte dat het niet zo moge zijn, dat zou het voetbal zeker en vast ten goede komen
    Vind ik leuk
    Wimz3 +836
    dinsdag 21 augustus 2018 om 20:27
    Brugge veel beter? Volgens mij heb je andere match gezien. Vuil spelen, klopt de fout van Jelle had minstens donkergeel moeten zijn. Aan de andere kant had Brugge ook een aantal gele kaarten mogen krijgen en ontsnapt het aan een penalty met Vormer. Ook niet gezien zeker?

    Ik zie heel wat liever fysiek spel dan schwalbes of speler als Mpoku van Standard die meer op de grond ligt dan wat anders.

    Antwerp is een verademing geworden in eerste klasse wat de laatste jaren teveel gefocust was op alleen maar klasseflitsen en flauwe afkooksels van Barcelona taktieken.
    Vind ik leuk
    vampire81 +1092
    woensdag 22 augustus 2018 om 14:16
    ik heb het hierboven al geschreven, ik heb niks tegen fysiek spel, dat moet zeker kunnen, gezonde agressie aan de dag leggen is zeker goed, alleen kan dat van antwerp niet gezegd worden, dat is niet fysiek spelen maar gewoon op een vuile manier spelen, om nog correcter te zijn eigenlijk zeer vuil, wat ze doen is er steeds over en frequent onacceptabel, op dat vlak geen haar beter dan vorig seizoen

    daarenboven trouwens ben ik geen voorstander van dat tikki-takka-voetbal van Barcelona en Spanje en dergelijke, ik zie veel liever directer voetbal naar doel van de tegenstander toe ipv van de bal overal naar toe te spelen behalve richting doel van de tegenstander, dat weerhoudt het creëren van gevaar en doelkansen die er bij directer voetbal zeker meer zijn en meer doelkansen maakt voor mij een wedstrijd aangenamer

    er liggen wel nog meerdere manieren van spelen en tactiek tussen wat beschreven is in de voorgaande alinea en de manier waarop antwerp speelt: lange halen naar voor die absoluut geenszins gericht zijn (iets wat nochtans potentieel zeker wel mogelijk is maar wat ze zeker niet doen) en zeer erg hopen dat er heel misschien iets kan gedaan worden met deze zomaar naar voren getrapte ballen, er zit geen enkele lijn in of enige bedoeling achter, het gaat om niet meer dan dom geluk hoe antwerp speelt, hoe dat Griekenland het EK won (ultradefensief) maar dan wel met heel vuil spelen en hopen op nog veel meer geluk dat er iets uit de kast zou vallen en waar nog veel minder tot (bijna) niks achter steekt op tactisch gebied