Clement neemt gecontesteerde spitsen in bescherming: Ik vraag veel van hen

    Clement neemt gecontesteerde spitsen in bescherming: "Ik vraag veel van hen"

    zondag 19 augustus 2018 om 21:30

    KRC Genk is de Jupiler Pro League uitstekend begonnen met een 10 op 12, al had dat zondagavond anders kunnen lopen. In de Luminus Arena kregen de troepen van Philippe Clement behoorlijk wat weerwerk van Sporting Charleroi. Uiteindelijk wonnen de Limburgers wel met 3-1.

    "Charleroi is een heel goeie ploeg met een goeie coach en een duidelijke filosofie", heeft de hoofdcoach van Genk bij Sporza veel lof voor de bezoekers. "Vanavond komen we achter met een ongelukkig tegendoelpunt en dat is wel een klap. Ik ben blij met reactie van de jongens, die het hoofd niet hebben laten hangen."

    Ally Samatta kroonde zich tot matchwinnaar. Dat zal de aanvaller deugd doen na een lastige periode. "Enkele maanden geleden was er veel kritiek op Samatta op vlak van doelpunten en andere zaken", beseft Clement. "Ik vraag veel van mijn spitsen en dat is een proces dat de spelers door moeten."

    Samatta viel in voor Zinho Gano, die geen al te beste wedstrijd afwerkte. "Dat geldt voor Gano ook", valt Clement zijn spits niet af. "We willen hem die tijd geven en dan zal hij scoren zoals Samatta dat vanavond deed."

    Poll

    Wie vind jij de beste spits voor Genk?

    (475 stemmen)

    Plaats een reactie

    zondag 19 augustus 2018 om 22:21
    Ik vind ze beide niet echt top. Ik mis de mentaliteit van een Sonck of Strupar...
    Vind ik leuk
    Bart Thijs +3479
    zondag 19 augustus 2018 om 22:29
    Samata werkt wel keihard..als je hem achter ballen ziet aanlopen!
    En nu begint hij ook zijn goals te maken
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +14942
    zondag 19 augustus 2018 om 22:35
    Gano is gewoon zwak! Onbegrijpelijk dat een topclub hem haalt.
    Vind ik leuk
    THOR4ever +1698
    zondag 19 augustus 2018 om 23:10
    Zeker als sommige van zijn ploegmakkers dat ook zeggen... Maakt geen onuitwisbare indruk oo training. Ik hoop dat Clement hem naar een hoger niveau kan tillen. Een beetje geduld moeten we wel hebben.
    Vind ik leuk
    wesleyvb +919
    zondag 19 augustus 2018 om 23:15
    Jongens, aub he, twas geen al te beste match vandaag, maar Gano alleen in de spits, dat werkt niet, dat is geen diepe spits.Hem moet je gebruiken voor wat hij dient. Targetspits en daar nog een voetballende spits bij. Clement moest roteren, met de volgende europese match weer in zicht.Hij heeft op tijd ingegrepen om de match om te buigen. We kunnen niet klagen vind ik over ons ploegske! Je kan niet op 3 fronten meestrijden en elke match even goed zijn! Maar we winnen wel en dat is belangrijk! En het verhaal over Gano: Clement wil lopende en meewerkende spitsen, dus Gano is nu in een aanpassingsfase, anders stijl van spelen dan hij gewoon is.Zullen zien binnen een x-aantal matchen en dan oordelen vellen.
    Vind ik leuk
    Nikolas +17
    zondag 19 augustus 2018 om 23:54
    Heel bizar wat Philip Clement zegt... het klopt, maar waarom spreekt hij niet meer over Karelis…. dat is toch ook een spits of krijgt hij zelfs geen kans meer om hem op het scheidsrechterblad te zetten. Eigenlijk hoort zo een spits minstens erop te staan, zelfs tussen de lijnen te staan, of ken ik te weinig van voetbal...., dat kan ook natuurlijk!
    Vind ik leuk
    freejazz +1085
    maandag 20 augustus 2018 om 10:24
    Heb ook hetzelfde gevoel als jij, als Gano zich mag aanpassen aan dit systeem, waarom Karelis dan niet. Toch zonde (gezien zijn verleden hier) dat die zelfs niet meer in de wedstrijdkern wordt opgenomen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws