Antwerp en Club Brugge delen de punten na beladen confrontatie

    Antwerp en Club Brugge delen de punten na beladen confrontatie

    zondag 19 augustus 2018 om 16:23

    Antwerp begon de competitie met een 7 op 9 en Club Brugge ging de topper in zonder aanvallers Wesley en Jelle Vossen. De beladen clash eindigde uiteindelijk op een 1-1 gelijkspel.

    In de eerste helft waren er kansen langs beide kanten maar Hans Vanaken was het dichtst bij een doelpunt. Doelman Bolat ranselde de bal echter uit zijn doel. In minuut 23 was er ook controverse toen de Antwerpfans de minuut van Sterchele verstoorden met het beruchte spandoek ‘Dood aan FCB’.

    Na de rust bleef de partij af en toe bitsig. Rond het uur was een scherp aangesneden vrije trap van Hairemans gevaarlijk. In de 65e minuut trilden de netten eindelijk. Na een tik van Jelle Van Damme kwam de bal bij Vormer terecht die het leer proper binnenlegde. Het eerste tegendoelpunt van Antwerp in de competitie is een feit.

    Tien minuten voor tijd kwam Antwerp op gelijke hoogte. Doelman Karlo Letica zag er niet goed uit en Faris Haroun kon de bal makkelijk van dichtbij binnen prikken. Beide ploegen wilden plots voor de winst gaan, maar uiteindelijk bleef het bij 1-1.

    Plaats een reactie

    jericho666 +1093
    zondag 19 augustus 2018 om 16:24
    Gilbert Bodart zit ff niet in den bak. Buitenkans voor Brugge zou ik denken
    Vind ik leuk
    Boerken +6651
    zondag 19 augustus 2018 om 16:25
    Ja we kunnen weer zoeken naar een keeper
    Vind ik leuk
    jericho666 +1093
    zondag 19 augustus 2018 om 16:27
    Of den bril van Didillon is lenen
    Vind ik leuk
    Diego A M +3187
    zondag 19 augustus 2018 om 16:26
    Wel een geluk voor de boeren dat hun keepersprobleem opgelost is
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +1306
    zondag 19 augustus 2018 om 17:11
    Ja de tegenstanders van club rekenen daar op want anders spelen ze weer na nieuwjaar voor de 2e plaats na de match van de houthakkers en de ref die vandamme 2xgeel moest gegeven hebben als we onze gekwetsten kunnen rekupereren en wesley dat dit brugge de grootste kans op een nieuwe titel heeft
    [Reactie gewijzigd op zondag 19 augustus 2018 om 17:16]
    Vind ik leuk
    TageMeister +4014
    zondag 19 augustus 2018 om 17:34
    Klopt en Voor de eerste gele kaart van Jelle begaat Vormer een penalty fout...

    Ref wou geen kaarten geven en was zeker niet overdreven pro Antwerp...
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 18:22
    Correct!
    En de fouten die enkele bruggelingen maakten met gestrekt been, werden niet met geel bestraft...
    Vind ik leuk
    SD +7936
    zondag 19 augustus 2018 om 16:27
    Dom an mij ! Voor even had ik gedacht dat Club een goede keeper aangeworven had.
    Vind ik leuk
    camargue +1409
    zondag 19 augustus 2018 om 16:30
    Kan jij niks aan doen hoor, ik dacht ook dat we een vliegenvanger hadden binnengehaald maar Didillon presteert toch sterk hoor. Dat is dus een meevaller.
    Vind ik leuk
    Genome +202
    zondag 19 augustus 2018 om 16:36
    Volgens mij nog altijd een goede doelman hoor. Heeft zich nog weinig kunnen tonen tot nu toe in de competitie. In de vier gespeelde wedstrijden nog maar weinig werk gehad.

    Tegen Eupen twee doelpunten geslikt waar hij weinig aan kon doen, de eerste ging goed in het hoekje en een penalty waar hij naar de goede hoek duikt.

    Uiteraard had hij deze bal klem moeten hebben waardoor dit ook meteen zijn eerste fout als doelman is voor Club. Maar conclusies hieruit trekken lijkt me nog te vroeg. Het is afwachten tot wanneer Club eens tegen eens iets meer aanvallender team terecht komt. Hoogstwaarschijnlijk volgende week al tegen RSCA.
    Vind ik leuk
    Diego A M +3187
    zondag 19 augustus 2018 om 16:42
    Hoe? Nog niet kunnen tonen? Hij heeft zich vandaag toch getoond...
    [Reactie gewijzigd op zondag 19 augustus 2018 om 16:42]
    Vind ik leuk
    Olli +265
    zondag 19 augustus 2018 om 18:23
    Schrikken we niet van
    Vind ik leuk
    Kettos +1908
    zondag 19 augustus 2018 om 16:29
    Ipv vol voor de winst te gaan smijt Leko er op het einde nog ne verdediger bij en maant hij aan om rustig te spelen. Onbegrijpelijk. Wel mooi dat hij diene Openda is een kans heeft gegeven. Want veel kans krijgt de jeugd meestal ni bij Brugge...
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 16:31
    Probleem opgelost in doel, ben blij hoor en wat gaan wij doen in champions league, man man man, zo een fouten worden altijd afgestraft, hadden de match volledig onder controle maar toch weer die ......keeper, volgende week zal het toch ook anders moeten hoor of we gaan er ook een paar.om de oren krijgen he, en waar blijft die financiële injectie voor de beloofde versterking, maar dan wel versterking he en niet om de brede kern nog te verbreden,.of moeten ze ook al wachten tot er hopelijk een van de betere verkocht word, net als zoveel ploegen, want geen kwalitatieve injectie dreigt terug een nuloperatie in cl hoor
    [Reactie gewijzigd op zondag 19 augustus 2018 om 16:32]
    Vind ik leuk
    SD +7936
    zondag 19 augustus 2018 om 16:42
    Financiële injectie ??? Die vond plaats; de aandeelhouders hebben zich een dividend uitbetaald.
    Vind ik leuk
    Genome +202
    zondag 19 augustus 2018 om 16:41
    Ik moet wel zeggen dat het opnieuw een zeer matige partij was van Club, toch ook al de derde op rij. Ze gaven wel niet veel weg maar creëerden zelf ook amper iets. Ook de nieuwelingen (Rits, Danjuma, Schrijvers, Letica) konden dit Club geen niveau hoger laten voetballen.

    Voorlopig lijkt Anderlecht er toch wel sterker uit te komen, zeker naar het oog op volgende week. Maar het thuisvoordeel van Club kan kan ze misschien opnieuw een extra boost geven.
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 17:27
    Rits vond ik wel verdienstelijk. Danjuma niet gezien en Schrijvers ronduit zwak, zowel technisch als in de duels. Letica kan je op dit ene foutje niet beoordelen. Wie mij wel een beetje heeft kunnen bekoren is Dennis. Denk en hoop dat hij weer naar zijn niveau van vorig jaar klimt.
    Vind ik leuk
    Genome +202
    zondag 19 augustus 2018 om 17:39
    Akkoord. Rits vind ik persoonlijk niet echt opvallen in een wedstrijd. Kan zowel positief zijn als negatief zijn. Vond hem echter vandaag geen meerwaarde bieden aan het spel van Club. Letica laat dan wel die ene bal die hij moest pakken los, jammer voor hem. Maar volg je wel in jou conclusie (zie reactie 16:36)
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +1306
    zondag 19 augustus 2018 om 20:17
    Rare conclusie ze hebben alle 2 een moeilijke match dit weekend afgewerkt op charleroi kwam andl niet in het spel voor maar kregen weer de zoveelste cadeau dit seizoen van de tegenpartij een goal waar de keeper zijn hoek helemaal open laat en het ni moeilijk is daar te scoren en dan weer dat penalty cadeau van de verdediger van charl brugge was de betere op antw maar krijgt een domme goal tegen dus laat dat ploegje van jullie maar komen zondag
    Vind ik leuk
    Genome +202
    zondag 19 augustus 2018 om 20:56
    Het is eerder is wat ik concludeer over het seizoen (de 4 speeldagen) en wat ik al gezien heb van beide ploegen. En daarin vond ik RSCA toch iets beter voor de dag komen in totaliteit.

    Maar kijk mogen de beste winnen volgend weekend. Ik ben geen RSCA supporter voor alle duidelijkheid.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +13291
    zondag 19 augustus 2018 om 16:49
    Hoeft niks te zeggen. Kalinic was ook niet foutloos en onbesproken toen hij hier aankwam. Ondertussen al mooi een paar prijzen van beste keeper te pakken.
    Vind ik leuk
    gertr1 +11
    zondag 19 augustus 2018 om 17:07
    Letica is zeker geen keeper met zeep aan zijn handen.
    Het was moeilijk te zien, maar Haroun doet de bal in eerste instantie vlak voor de keeper lichtjes afwijken en daardoor heeft Letica de bal niet klemvast.
    Ik vind wel dat hij de vallende bal met de hand had moeten kunnen wegslaan alvorens Haroun er zijn voet tegen zette.
    Dit is te vermijden puntenverlies, en eigenlijk komt dit mede doordat Letica te vaak de gewoonte heeft de bal te laten stuiteren alvorens hem te pakken.
    Als er geen tegenstrever in de buurt is kan dit eigenlijk geen kwaad, maar je kweekt hierdoor een gewoonte die ons vandaag zuur opbreekt.
    Ook spijtig is hoe de corner tot standkomt: recht op de cornerpaal en dan de zijde van de achterlijn kiezen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 19 augustus 2018 om 17:10]
    Vind ik leuk
    freeman +10150
    zondag 19 augustus 2018 om 18:23
    idd de cornervlag was 100 % de schuld van het tegendoelpunt & het bijhorende gelijkspel ! lol :-)
    Vind ik leuk
    DeGreatOld +289
    zondag 19 augustus 2018 om 21:20
    T zal wel aan die houten, vierkante cornervlaggen op antwerp liggen? Hoeveel supporters van vele ploegen hadden het altijd maar weer over die houten doelpalen!! Nu beginnen ze over de cornervlaggen ....
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 17:17
    Wie wordt van zulk voetbal'spektakel' nu vrolijk. Antwerp niet willen en FCB niet kunnen. Komen 0-1 voor (mooie voorbereiding) en Leko doet weeral hetzelfde. 2 aanvallende spelers eruit (Schrijvers was wel heel zwak) en 2 verdedigende erin. Zo kom je idd in de verdrukking, allé ja, en valt er opnieuw een goal. Als die van Antwerp tevreden zijn met fysiek ' in de organisatie' voetbal zonder weinig aanvallende intenties, neen niet voor mij. A'lecht onder Weiler was ook countervoetbal maar wel efficient. En dan kon je genieten van de perfecte omschakelingen. Neen Antwerp, op deze manier liever geen PO1 voor jullie.
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 18:27
    Het was de zwakste wedstrijd van Antwerp dit seizoen.
    Maar dat was dan misschien ook de verdienste van Club.
    Vorige 3 wedstrijden voetbalden ze wel meer dan 50 doelmannen bijeen.
    Nu nog nen SCORENDE spits erbij (niet Oularé, aub!) en Antwerp zal hoog eindigen!
    Vind ik leuk
    Bart Thijs +3154
    zondag 19 augustus 2018 om 17:31
    Ze hebben nog 2 weken om een blik nieuwe doelmannen open te trekken.. een 3tal zal wel volstaan voor dit seizoen zeker?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Antwerp en Club Brugge delen de punten na beladen confrontatie