Supporters Antwerp houden zich niet in tegen Club: “Smaakloos én onrespectvol!”

    Supporters Antwerp houden zich niet in tegen Club: “Smaakloos én onrespectvol!”

    zondag 19 augustus 2018 om 15:10

    Antwerp versus Club Brugge is altijd een beladen wedstrijd. Dat is deze speeldag ook niet anders. Beide clubs staan bovenaan in de JPL en de Antwerpfans houden zich alvast niet in.

    Zo verstoorden de supporters van The Great Old naar verluidt de 23e minuut en haalden ze het beruchte spandoek ‘Dood aan FCB’ boven. In minuut 23 eert Club Brugge telkens de overleden François Sterchele.

    De reactie van de Antwerpfans kan dan ook op veel woede rekenen op sociale media. “Onrespectvol”, is de duidelijke boodschap op Twitter.

    Poll

    Gaat dit erover?

    (1160 stemmen)

    Plaats een reactie

    RubenRSCL +215
    zondag 19 augustus 2018 om 15:12
    Het is weer wachte tot de boere iets gaan reageren
    Vind ik leuk
    Brubru +3744
    zondag 19 augustus 2018 om 15:17
    Ik ben geen supporter van Club Brugge maar dit is net als de Steven Defour spandoek er ver over.
    Vind ik leuk
    RubenRSCL +215
    zondag 19 augustus 2018 om 16:31
    Ik zeg toch ook ni als da er ni over is maar ja opzicht hoort zoiets tegenwoordig ook bij het voetbal
    Vind ik leuk
    Goaltje +871
    zondag 19 augustus 2018 om 18:09
    Niet bij het voetbal, wel bij Antwerpen.
    Vind ik leuk
    Fcb for ever +2083
    zondag 19 augustus 2018 om 19:13
    Sorry vriend verwar Antwerpen niet met antwerp
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 16:38
    Eerlijk, met dat spandoek van Defour heb ik me gewoon kapotgelachen, maar dit gaat er gewoon zwaar over.
    Vind ik leuk
    Dan4red +382
    zondag 19 augustus 2018 om 21:14
    Dat spandoek is niets vergeleken met RAFC. Het Defour spandoek was een referentie naar Friday 13th (en dus niet zoals Vandenbempt op de radio schreeuwde "IS strijder") net zoals ze het jaar ervoor een spandoek hadden van Al Pacino in Scarface). Bij Defour is er niemand gestorven... je moet je nu maar eens inbeelden in de plaats van de moeder van Sterchele, hopelijk heeft ze het niet gezien... Kortom, die is een actie van een stel randdebielen, met een gemiddel IQ van onder de 85, en een laag EQ... Afvoeren zou het beste zijn met deze mensen. Ondanks alle rivaliteit tussen FCB en RAFC zou dit nooit mogen hebben plaats vinden. Aan KBVB, prof liga en parket om in te grijpen
    [Reactie gewijzigd op zondag 19 augustus 2018 om 21:15]
    Vind ik leuk
    Glennson +141
    zondag 19 augustus 2018 om 15:12
    Het verstand hebben ze in Antwerp niet uitgevonden
    Vind ik leuk
    Zelfkweek +662
    zondag 19 augustus 2018 om 21:25
    Nope , op de parking 😂
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +13397
    zondag 19 augustus 2018 om 15:19
    Ok, dit is er wel over. Marginaler kan haast niet.
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +10375
    zondag 19 augustus 2018 om 15:21
    Dat spandoek is nu al de hele week in de media, zoveel aandacht verdient de smaakloze maker nu ook weer niet.
    Maar Club mag nu ook wel eens stoppen met die dwaze minuut. En dan verwachten van andere clubs dat ze sereen blijven tijdens deze minuut, dat is nog dwazer. Hoelang heeft François daar eigenlijk gespeeld? Je bent daar blijkbaar snel een icoon...
    Vind ik leuk
    Zero123 +395
    zondag 19 augustus 2018 om 15:24
    Typisch jij natuurlijk om dit goed te praten marginaal ventje.
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +10375
    zondag 19 augustus 2018 om 15:34
    Waar keur ik dit spandoek goed??? Marginale reactie...
    Vind ik leuk
    Boerken +6651
    zondag 19 augustus 2018 om 16:18
    Je komt hier af met iets die in dit item niet ter sprake is
    [Reactie gewijzigd op zondag 19 augustus 2018 om 16:18]
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +10375
    zondag 19 augustus 2018 om 17:03
    Nog eens goed lezen!
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 15:25
    Waarom moeten wij stoppen met "de minuut"? Dat je daar niet mee akkoord gaat is je recht;we verwachten niet dat de tegenstander mee in de handen klapt maar marginale tegen reacties doen is toch nooit goed te praten Freddy?
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +10375
    zondag 19 augustus 2018 om 15:30
    Om dezelfde reden dat Joos moet stoppen met ‘de minuut’. Omdat het gewoon belachelijk is.
    Los daarvan is het spandoek gemaakt door mensen met een sociale beperking.
    Vind ik leuk
    RubenRSCL +215
    zondag 19 augustus 2018 om 16:38
    Van mij moge daar ook stoppe me die ne minuut ze. Ze opdrijve daar een beetje hoelang is da al gelede en was toch ook speler van Beerschot en die doen da toch ook ni was goe int begin maar nu is da een beetje afgezaagd geworden.
    Vind ik leuk
    Fcb for ever +2083
    zondag 19 augustus 2018 om 19:31
    Zeg simpele Freddy
    Heb ge dat helemaal alleen gevonden
    Zo ja proficiat
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 21:49
    Wat voor zever vertel jij nu, het doet blijkbaar nog altijd pijn dat FS toen voor club tekende.
    Wacht maar tot uw ploegje hun inzinking zullen krijgen na nieuwjaar...
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +10375
    zondag 19 augustus 2018 om 21:57
    De pijn is nog steeds ondraaglijk! En ik krijg nu al een inzinking!
    Vind ik leuk
    Reageer +0
    maandag 20 augustus 2018 om 17:13
    Ik denk dat jij voor Anderlecht bent(aan je profielfoto te zien) als morgen morioka bv of santini verongelukt met de dood als gevolg gaan jullie dan niets doen
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +10375
    maandag 20 augustus 2018 om 17:16
    Toch geen 15 jaar lang. Had dat zetterberg geweest, dan is dat een ander verhaal
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +13291
    zondag 19 augustus 2018 om 15:21
    Ik zag gisteren een documentaire over de Kardashev schaal. Die stelde dat de beschaving over een honderdtal jaar van het type 1 zou zijn.

    Maar als ik vandaag weer zie dat het basisrespect verder bezig is met afvloeien, gaan we zelfs nooit tot dat punt geraken.
    [Reactie gewijzigd op zondag 19 augustus 2018 om 15:22]
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 15:22
    Laat ons gewoon die simpele mensen geen extra aandacht geven.
    Vind ik leuk
    Zetterberg +8608
    maandag 20 augustus 2018 om 14:50
    point final
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 15:24
    Dat ze Sterchele eren in hun stadion oké, maar andere ploegen moeten daar niet in volgen.
    Vind ik leuk
    Wimz3 +729
    zondag 19 augustus 2018 om 15:28
    Volledig akkoord. Waarom moeten andere ploegen hiervoor respect hebben? Niet vergeten dat Sterchele ook bij de ratten gespeeld heeft. Moeten die van Antwerp dan braaf mee 1 minuut lang klappen? En dat spandoek was al zichtbaar van de eerste minuut. Media laat dit dan net in 23e minuut zien. Wie is er dan juist onrespectvol? Dat jullie daar allemaal intrappen? Jullie worden bespeeld en hebben het zelf niet door.
    Vind ik leuk
    camargue +1409
    zondag 19 augustus 2018 om 16:25
    Een beetje respect hebben jullie precies nooit meegekregen bende sukkelaars ...
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 16:34
    Dat heeft totaal niet met respect te maken.
    Dit spandoek is al van vorig jaar, deze week is het ook een paar keer opgedoken.
    WIJ hebben vrijdag niet ons stadion staan bekladden. IDIOOT!
    Vind ik leuk
    camargue +1409
    zondag 19 augustus 2018 om 17:56
    Dat is nu precies het antwoord dat ik verwachtte van u. Ik zat er dus 'boenk oep'.
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 15:28
    Mij' mi op
    Vind ik leuk
    FCBSup25 +38
    zondag 19 augustus 2018 om 15:29
    In ons stadion? Wij doen dat overal,kuje er ni tegen draai je dan om
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 15:36
    Kunde ni tegen het spandoek ? Draai je dan om
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 16:41
    Marginale reactie.
    Vind ik leuk
    E.V +2445
    zondag 19 augustus 2018 om 16:28
    @ FCBSup25,Wat zou jij er van vinden mocht Anderlecht zoiets in uw stadion komen doen?.....juist, het niet kunnen verdragen....Iedereen heeft zijn thuishaven, dus doe dat in je eigen stadion en niemand zal er een kik over geven. Wil je toch arrogant op verplaatsing zulke zever uithalen, leg je er dan bij neer dat de tegenstrever het niet pikt.
    [Reactie gewijzigd op zondag 19 augustus 2018 om 19:23]
    Vind ik leuk
    FCBSup25 +38
    maandag 20 augustus 2018 om 17:05
    Dat de tegenstander niet wil meedoen begrijp ik heel goed hoor, dit is enkel een eerbetoon aan een ex speler van club brugge door de trouwe aanhang van club brugge dus als wij, de supporters dit nog altijd willen doen zoals de voorbije 10 jaar doen wij dan oke je hoeft als supporter van een andere ploeg geen respect ervoor te hebben maar zulke spandoeken omhoog steken gaat er toch over vindt ik. Maar wanneer antwerp nog eens een clubicoon verliest hoeven ze ook niet op respect te rekenen van ons.
    Vind ik leuk
    Boerken +6651
    zondag 19 augustus 2018 om 16:19
    We vragen dat ook niet!
    Vind ik leuk
    Vlaming +1477
    zondag 19 augustus 2018 om 16:54
    kom uit voor wat je bent laffaard
    Vind ik leuk
    Genz +65
    zondag 19 augustus 2018 om 15:32
    hahaha zalig
    Vind ik leuk
    Olli +265
    zondag 19 augustus 2018 om 15:58
    Sportief dan maar ff op hun plaats zetten
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 16:35
    Zelfs dat is niet gelukt!
    Vind ik leuk
    Olli +265
    zondag 19 augustus 2018 om 18:08
    Komen nog kansen. 23 minuut staat binnen 2 jaar voor de 23 jaar zonder overwinning regen Club....
    Vind ik leuk
    Caria13 +39
    zondag 19 augustus 2018 om 16:23
    De 23ste minuut is ook overdreven.
    Hoe lang speelde hij eigenlijk voor Brugge? Precies of dat een icoon is 🙄
    Ben geen supporter van 1 van die twee ploegen. Maar waar houden ze zich toch mee bezig
    Vind ik leuk
    E.V +2445
    zondag 19 augustus 2018 om 16:30
    @Caria13,
    Hoe lang speelde hij eigenlijk voor Brugge?
    23 minuten....lol
    Vind ik leuk
    Caria13 +39
    zondag 19 augustus 2018 om 16:35
    Zo lang
    Vind ik leuk
    E.V +2445
    zondag 19 augustus 2018 om 16:36
    Opwarming bij gerekend he..
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 09:04
    Misschien eens je favoriete ploeg DURVEN te vermelden.
    Vind ik leuk
    Caria13 +39
    woensdag 22 augustus 2018 om 12:38
    Genk
    Vind ik leuk
    camargue +1409
    zondag 19 augustus 2018 om 16:23
    Ik heb het jammer genoeg enkele dagen geleden nog uitgebreid gehad over een bepaalde groep "Antwerpsupporters" en toen werd ik uitgescholden door die marginalen dat het kletterde. Ik dien wederom vast te stellen dat ik het spijtig genoeg bij het juiste eind had. Bende criminelen !!!
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 16:35
    Als Rscanderlecht fan zie ik niet waarom Antwerp of andere ploegen respect moeten hebben min 23 hebben die van brugge ??? Ik kan je verzekeren van niet en bravôooo voor jullie gelijk spel Antwerp en Up naar brugge en zonder resoect het is genoeg geweest

    Vind ik leuk
    Fcb for ever +2083
    zondag 19 augustus 2018 om 19:40
    Willen we nu eens stoppen om te lullen over wederzijds respect
    De realiteit is dat we elkaars bloed kunnen drinken
    En dat zal volgende zondag niet anders zijn
    We hate sporting
    Fcb forever
    Vind ik leuk
    Marcus_A +1179
    zondag 19 augustus 2018 om 17:23
    Voetbal is oorlog...meer moet je er niet achter zoeken....
    Vind ik leuk
    Ultron1891 +150
    zondag 19 augustus 2018 om 20:33
    Voetbal is een “sport”, een “spel”...als je da nie snapt dan ben je gewoon ne simpele ziel. Oorlog? Serieus??? Simpele...
    Vind ik leuk
    Marcus_A +1179
    zondag 19 augustus 2018 om 20:42
    Nooit gehoord van humor of ironie...wie is hier de simpele?
    Vind ik leuk
    Olli +265
    maandag 20 augustus 2018 om 15:50
    Enkel mensen die nooit een oorlog meegemaakt hebben....
    Vind ik leuk
    treamol +64
    zondag 19 augustus 2018 om 17:49
    Ja 90% van de aanwezigen hebben het zelfs niet gezien !
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 18:43
    De media en wij hier allemaal geven toch maar mooi veel aandacht aan die marginalen...
    En wederom zijn het de spandoekmakers die in hun vuistje lachen en vieren, want hun opzet is meer dan geslaagd!
    🙄
    Maar ik stel me toch vragen bij de mensen die zeggen dat een spandoek waarop een afgehakt hoofd staat van een levende (!) tegenstander minder erg/marginaal is, dan een spandoek waar bepaalde mensen het einde wensen van een voetbalclub.
    Die is dus totaal niet gericht tegen een bepaald persoon, dood of levend.
    Dit is gewoon rivaliteit tussen 2 voetbalclubs. Verder hoeft dat ook niet opgeblazen te worden.
    Ja, voor de Brugse supporters was dit op een wansmakelijk moment. Maar voor de spandoekmakers het ideale moment. Want hadden we het anders hier zo uitvoerig over gehad?
    Misschien wordt het ook eens tijd dat de media in eigen boezem kijkt, en nadenkt vooraleer ze iets tonen of publiceren. Zij zijn het uiteindelijk die zulke mensen het podium en de aandacht geven.
    Als de media daar mee stopt, dan denk ik dat het effect van zulke spandoek enorm geminimaliseerd wordt en dus geen nut meer heeft.
    Da's mijn gedacht ...
    [Reactie gewijzigd op zondag 19 augustus 2018 om 18:43]
    Vind ik leuk
    blondel +2152
    zondag 19 augustus 2018 om 22:27
    Voor mij mogen ze daar honderd van die spandoeken hangen;Dat deert me niet.Ik ben supporter van Club ,en wat een andere supporter denkt,schrijft of onze Club uitmaakt.Maakt mij niets uit.Daar heb ik totaal geen moeite mee.Ieder zijn meug.Alleen als men een speler viseert zoals bij Dufour ,vind ik er over.Zoiets doe je niet.
    Vind ik leuk
    Richaar +11
    zondag 19 augustus 2018 om 20:47
    Int begin leuk lezen maar is snel afgezaagd al dat gelul eje gijle niks beters te doen
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 22:32
    Paar pubers die willen shockeren, en daarbij ongezond veel aandacht krijgen. Het is ook niet aan andere supportersgroepen om uit te maken of die minuut moet doorgaan of ophouden. Zelf ben ik van mening dat Club grotere monumenten gehad heeft, maar telkens aangenaam verrast dat een stadion zijn blijvend respect toont voor die overleden speler. Een mens klapt zelf automatisch mee, het is een moment van ingetogenheid. Eigenlijk overtreft het zelfs dat, het is naast een vorm van herinnering een symbolisch respect geworden, iets wat eigenlijk groter is dan het drama zelf. Ik ben vooral verbaasd dat dit kan in een stadion.
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 23:02
    Ga is naar andere reacties kijken sommige Antwerpenaren vinden het onnozel wat hun eigen club doet
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 23:06
    Antwerp maakt hun eigen gras kapot door da Bengaals vuur
    Vind ik leuk
    wesleyvb +755
    zondag 19 augustus 2018 om 23:28
    Respect Nougabollen! Ze zijn niet allemaal zo natuurlijk! maar degene die doet op poten hebben gezet, is uitschot !
    Vind ik leuk
    maandag 20 augustus 2018 om 09:12
    Het is al ver gekomen dat andere ploegen/supporters gaan bepalen wat we mogen zingen of eren tijdens matchen op verplaatsing.
    En dan maar de PL ophemelen en ieder weekend kijken.
    Daar eert men ploegen en respecteert men zo'n minuten. Geen enkelen zou het in z'n hoofd halen om dergelijk anti spandoek gedrocht naar boven te halen en moest iemand het toch proberen dan keert z'n eigen side zich tegen hem. Wij verwachten geen meeklappen tijdens die minuut maar dat sommigen het anti respect van gisteren tof vonden zegt alles over henzelf.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Supporters Antwerp houden zich niet in tegen Club: “Smaakloos én onrespectvol!”