Genkenaar moet het toegeven: Ben beetje jaloers op Club Brugge

    Genkenaar moet het toegeven: "Ben beetje jaloers op Club Brugge"

    zondag 19 augustus 2018 om 12:00

    Racing Genk is bezig aan een sterk seizoen, het heeft nog geen enkele match verloren en raast door de competitie. CEO Erik Gerits weet echter dat het moeilijk is voor de Limburgers om de stap naar een topclub te zetten.

    Gerits heeft veel respect voor wat Club Brugge heeft bereikt. "Professioneel ben ik in België een beetje jaloers op Club Brugge. Ik heb heel veel respect voor de manier, waarop ze voor hun thuismatchen volk mobiliseren in het hele land. Terwijl ze, net als ons, een beetje in een uithoek liggen", vertelt hij in Het Belang Van Limburg.

    Voorlopig is dat voor Racing Genk echter nog niet weggelegd. "Het is niet dat wij ons als een nationale club moeten profileren, wij willen in de eerste plaats dé club van Limburg zijn. Ik heb overigens niks tegen STVV, ik vind het net tof dat zij zich profileren als de ploeg van Haspengouw."

    Plaats een reactie

    Boerken +6901
    zondag 19 augustus 2018 om 12:08
    Ge zijt niet alleen hoor 🤗
    Vind ik leuk
    Bart Thijs +3479
    zondag 19 augustus 2018 om 12:10
    Tenminste iemand die respect heeft voor iets wat een andere club goed doet EN het durft te zeggen... bij Brugge zullen zulke mensen niet rondlopen
    Vind ik leuk
    Boerken +6901
    zondag 19 augustus 2018 om 16:16
    Dan lees jij hier niet alles, vanaken sprak lovende woorden over Genk !
    Vind ik leuk
    camargue +2365
    zondag 19 augustus 2018 om 12:43
    Voor Genk is het probleem dat er veel supporters enkele km verderop naar Luik gaan. Ik denk dan ook niet dat deze van club zullen veranderen omdat Genk het de laatste jaren goed tot zeer goed doet.
    Vind ik leuk
    Charlie VS +237
    zondag 19 augustus 2018 om 13:16
    Supporters in het hele land hebben ze onder andere ook door in de jaren '70 met knap voetbal een paar keer kampioen en tweemaal een Europese finale te spelen.
    Vind ik leuk
    Kris1 +790
    zondag 19 augustus 2018 om 13:48
    Klopt, ik woon op 5 km van Stayen en toch ben ik sinds mijn 7de supporter van Club. Door die fantastische Europese campagne op TV te zien Op mijn 18de overbrugde ik 160 km om iedere thuismatch te volgen. Op de toenmalige staantribunes hing een geweldige sfeer. Een half uur voor aftrap werden de gezangen ingezet tot het eindsignaal. De beleving was de trip waard. Vandaag de dag klinkt er harde muziek die de schuchtere gezangen in de kiem smoort. Vergeleken met de jaren 70 is het sfeergehalte enorm verminderd. Ik ben nog steeds supporter maar de verplaatsing maak ik niet meer omdat het unieke verdreven is door de commerce . Een sfeervak verandert daar weinig aan. Misschien een tip voor Genk: wees uniek en stop die loeiharde beats voor de wedstrijd. Laat supporters supporteren.
    [Reactie gewijzigd op zondag 19 augustus 2018 om 13:49]
    Vind ik leuk
    RubenRSCL +214
    zondag 19 augustus 2018 om 17:00
    Ik ken het ik woon in Antwerpen en heb al van 4 de een abbo bij standard maar ik doe wel uitwedstrijden ik vind da wel tof zo naar Brussel ofzo de supporters daar Wa klote enzo👍
    Vind ik leuk
    Olli +275
    zondag 19 augustus 2018 om 14:16
    En wij zijn beetje jaloers op jullie jeugdwerking.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws