Verrast Anderlecht toch op transfermarkt? 'Engels blijft een optie'

    Verrast Anderlecht toch op transfermarkt? 'Engels blijft een optie'

    Gepubliceerd: zondag 19 augustus 2018 om 11:18zo 19-08-2018 om 11:18

    RSC Anderlecht wil er deze transferperiode absoluut nog een verdediger bij. Bubacarr Sanneh wordt genoemd als mogelijke versterking, maar hij is niet de enige.

    Volgens Red Goal is ook Anderlecht nog steeds geïnteresseerd in de diensten van Björn Engels. De jonge verdediger is overbodig geworden bij Olympiakos en mag vertrekken. Engels is één van de opties bij paars-wit.

    De Brusselaars hebben Sanneh dé topprioriteit gemaakt, maar de Gambiaan dreigt een dure affaire te worden. Zo vraagt FC Midtjylland maar liefst acht miljoen euro voor de verdediger. Engels is een goedkoper alternatief voor paars-wit.

    Anderlecht kijkt vooralsnog de kat uit de boom en wil wachten tot Olympiakos de vraagprijs voor Engels nog verlaagt. De Brusselaars zijn echter niet de enige ploeg die interesse toont, want ook Stade Reims denkt aan Engels.

    Plaats een reactie

    zondag 19 augustus 2018 om 11:23
    Men spreekt idd veel "engels" op de transfermarkt.
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 11:56
    Als Fcb supporter stel ik mij daar vragen bij. Als je de verdediging van RSCA ziet spelen kun je de vraag stellen waar gaan ze Bjorn zetten. In de tuin van Devroe
    Vind ik leuk
    ickx22 +423
    zondag 19 augustus 2018 om 12:13
    Aub mr. Coucke, geen Engels bij Anderlecht, aub. Zo verloochen je de paarswitte identiteit helemaal! Engels heeft zich meermaals als Anderlechthater geprofileerd zowel op als naast het veld (remember zijn interviews en het incident met Mitrovic). Bornauw is toch minstens even goed, geef dan liever de eigen jeugdspelers een kans, aub!!!!!

    [Reactie gewijzigd op zondag 19 augustus 2018 om 12:18]
    Vind ik leuk
    vanhimst +1045
    zondag 19 augustus 2018 om 16:58
    ickx22 ben het volledig met U eens liever de jeugd een kans geven dan Engels
    Vind ik leuk
    Joesay +665
    zondag 19 augustus 2018 om 11:23
    Uiteindelijk hebben ze er minstens nog 2 nodig
    Vind ik leuk
    Kettos +2237
    zondag 19 augustus 2018 om 11:27
    Waarom? Milic, Vranjes, Bornauw, Delcroix, Dante en dan nog een vervanger voor Kara. 6 CV's lijkt mij voldoende....
    Vind ik leuk
    Joesay +665
    zondag 19 augustus 2018 om 11:46
    Je ziet wat er is nu voor tegen brugge volgende week, en vranjes moete maar half tellen
    Vind ik leuk
    Kettos +2237
    zondag 19 augustus 2018 om 11:59
    Spelen met Milic, Bornauw en Delcroix. Eindelijk een kans voor de jeugd, dat moeten we toejuichen vind ik.
    Vind ik leuk
    dakcota +4468
    zondag 19 augustus 2018 om 12:25
    absoluutmaar teveel jeugd is ook niet goed, wemoeten nog altijd voor te titel gaan
    Vind ik leuk
    Kettos +2237
    zondag 19 augustus 2018 om 12:31
    Ja terecht punt. Ik zie het zo: als blijkt dat we tekortschieten koop dan nog wat bij in januari. Uiteindelijk moet je vooral in de playoffs top zijn. En als je iemand koopt dan echte meerwaarde, geen opvulling.
    Vind ik leuk
    camargue +3283
    zondag 19 augustus 2018 om 12:27
    Volledig mee eens, maar waar zijn dan de back-ups? Kara hangt met haken en ogen aan elkaar, Najar kan misschien maar een helft mee en hopen dat hij dan na 10 minuten niet van het veld moet, Vranjes geschorst, blijft enkel nog Dante en Appiah over. Is toch wel erg magerkes denk ik.
    Vind ik leuk
    Kettos +2237
    zondag 19 augustus 2018 om 12:36
    Ja ik ga wel uit van een fitte Kara of een vervanger van hem. Is die nu eig geblesseerd Kara of komt die knie gewoon nooit meer goed?
    Vind ik leuk
    camargue +3283
    zondag 19 augustus 2018 om 12:38
    Wanneer hij nergens door de medische keuring geraakt dan zegt dat toch genoeg hé. Ik hoop ook dat ze er nog een goeie kunnen binnenhalen want de verdediging is toch ons zwakke plek.
    Vind ik leuk
    Kettos +2237
    zondag 19 augustus 2018 om 11:24
    Beter Engels dan Sanneh lijkt mij. Is goedkoper, Belg en heeft al bewezen dat hij het niveau aan kan.
    Vind ik leuk
    Hierulf +1252
    zondag 19 augustus 2018 om 11:26
    Hij liet vooral eerder al weten over zijn haat tegenover Anderlecht... liever niemand dan hem wat mij betreft.
    [Reactie gewijzigd op zondag 19 augustus 2018 om 11:26]
    Vind ik leuk
    Kettos +2237
    zondag 19 augustus 2018 om 11:28
    Iedereen maakt fouten...:p
    Vind ik leuk
    Mckenzie +3994
    zondag 19 augustus 2018 om 12:22
    Haat? Kan ik me níets van herinneren. Trouw aan Club en per definitie uitgesloten om ooit voor Anderlecht te spelen. Rivaliteit wel. Maar haat?
    Vind ik leuk
    CedricVDE +1194
    zondag 19 augustus 2018 om 11:30
    Los van het feit of hij de kwaliteiten heeft of niet, zou het getuigen van weinig voeling met de club. Iedereen herinnert zich nog het incident met Mitrovic. Ik denk dat geen enkele Anderlechtsupporter op Engels zit te wachten en als ik hoor wat Engels vroeger heeft gezegd, zal hij al heel wanhopig moeten zijn om bij Anderlecht te tekenen. Dan liever Sanneh.
    Vind ik leuk
    Kettos +2237
    zondag 19 augustus 2018 om 11:36
    Voor mij is hij wel welkom, zou toch een mooie fuck you naar Brugge zijn? :p
    Vind ik leuk
    CedricVDE +1194
    zondag 19 augustus 2018 om 11:41
    Ik denk persoonlijk ook niet wat er nog overschiet van de Engels van vroeger na Olympiakos. Kijk naar Odjida. Ik zie liever Sanneh komen, heeft al laten blijken dat hij gemotiveerd is, en kwaliteit kost nu eenmaal geld, maar ik denk dat zijn meerwaarde zeker dat geld waard is en dat als de tijd zover is Anderlecht daar zeker een centje zal aan verdienen. Als Engels komt vrees ik voor een tweede Defour scenario.
    Vind ik leuk
    Kettos +2237
    zondag 19 augustus 2018 om 11:46
    Ik denk dat Engels een veel kleiner risico dan Sanneh is. Die laatste heeft nog nooit op hoog niveau gespeeld dus is groot vraagteken...
    Vind ik leuk
    CedricVDE +1194
    zondag 19 augustus 2018 om 11:48
    Midjyland speelt bijna altijd EL, dus zoveel lager als onze competitie is dat niet. Hij kan ook met een propere lei beginnen, Engels zal zijn verleden bij Club, zijn uitspraken en dat akkefietje met Mitrovic altijd meesleuren. Er zijn Anderlecht supporters die dat kunnen laten rusten eh, maar sinds het verhaal Defour weet ik ook dat er veel zijn die dat niet kunnen. Daarom zie ik het gewoon niet lukken.
    Vind ik leuk
    Kettos +2237
    zondag 19 augustus 2018 om 11:53
    Sanneh speelt nog maar half jaar bij Midj, dus veel EL heeft ie niet gespeeld. Geen geldig argument dus.
    Vind ik leuk
    CedricVDE +1194
    zondag 19 augustus 2018 om 11:59
    Ok goed, maar ik denk ook dat de Engels van vroeger niet meer de Engels van nu is. Ik heb een paar matchen van die Sanneh gezien en ik vind die een goede vervanger voor Kara aangezien die ook zeer kopbalsterk is. Engels maakte vroeger minder goalen op corners en dat hebben we wel nodig.
    Vind ik leuk
    Kettos +2237
    zondag 19 augustus 2018 om 12:03
    Engels heeft voor brugge 12 goals gemaakt in 3 seizoenen met veel blessureleed. Dat is enorm veel voor een CV! Echt wel engels » sanneh
    Vind ik leuk
    CedricVDE +1194
    zondag 19 augustus 2018 om 12:07
    4 per seizoen is niet uitermate veel, trek er daan een af omdat die buitenspel was tegen Anderlecht en je zit aan iets minder dan 4 per seizoen. Ik heb Sanneh zijn statistieken nog niet opgezocht, maar ik zou verbaasd zijn als die er niet meer maakte.

    Soit los van het kwalitatief beter of niet, heeft Sanneh wel het voordeel een onbeschreven blad te zijn, Engels niet. Die zal altijd heel zijn Clubverleden meesleuren en zal daardoor bij een groot deel van de Anderlechtsupporters altijd de gebeten hond zijn, al dan niet terecht. Daarom zie ik het gewoon niet goedkomen.
    Vind ik leuk
    Kettos +2237
    zondag 19 augustus 2018 om 12:14
    De cv die meer dan 4 goals maken in de jpl zijn op 1 hand te tellen. Sanneh heeft ongeveer zelfde statistiek maar in een zwakkere competitie.
    Vind ik leuk
    CedricVDE +1194
    zondag 19 augustus 2018 om 12:39
    Kan goed zijn, maar dan onbeschreven blad zal altijd in het nadeel van Engels blijven spelen en dat gaat ook effect hebben op zijn spel. Daarom zie ik hem gewoonweg niet slagen bij Anderlecht losstaande van het feit of hij de kwaliteiten bezit, in het hoofd moest het ook goed zitten eh.
    Vind ik leuk
    Kettos +2237
    zondag 19 augustus 2018 om 12:46
    Idd, eerste vereiste is alles goed int kopke. Ik denk dat dat wel kan goedkomen maar je kan evengoed gelijk hebben dat het niet goed komt.
    Vind ik leuk
    CedricVDE +1194
    zondag 19 augustus 2018 om 13:02
    Als hij niks van zijn kwaliteiten verloren is in Griekenland dan kan hij zeker een meerwaarde zijn voor Anderlecht als het goed zit in het kopje, misschien inderdaad meer als Sanneh, maar als ik kijk naar wat er met Defour en Hanni is gebeurd, twijfel ik aan het feit of hij wel genoeg gemotiveerd zal zijn.
    Vind ik leuk
    jericho666 +2580
    zondag 19 augustus 2018 om 11:49
    Op welk hoog niveau heeft Engels al gespeeld? Buiten Belgische competitie is hij overal door de mand gevallen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 19 augustus 2018 om 12:13]
    Vind ik leuk
    Kettos +2237
    zondag 19 augustus 2018 om 11:54
    Hij stak er in belgie bovenuit, dan hoor je toch minstens thuis in belgie? Rare redenering van u hoor.
    [Reactie gewijzigd op zondag 19 augustus 2018 om 11:54]
    Vind ik leuk
    jericho666 +2580
    zondag 19 augustus 2018 om 12:11
    1 seizoen. Om er dan sowieso van uit te gaan dat hij dat opnieuw gaat doen, vind ik een even rare redenering
    Vind ik leuk
    Kettos +2237
    zondag 19 augustus 2018 om 12:17
    Je verdraait mijn woorden. Ik ga er niet sowieso van uit maar je weet toch tenminste dat hij het kan. Op voorhand weet je nooit hoe iemand zal presteren.
    Vind ik leuk
    jericho666 +2580
    zondag 19 augustus 2018 om 12:48
    Geen garantie op prestaties plus zijn verleden/uitspraken zijn redenen genoeg om hem niet te nemen. Neem daar nog bij dat hij al 2 jaar bijna weinig heeft gespeeld en je hebt het recept voor een grote ramp
    Vind ik leuk
    Kettos +2237
    zondag 19 augustus 2018 om 13:31
    Niemand is een garantie op prestaties dus dat is een zwak argument en hij heeft nog een degelijk aantal matchen gespeeld.
    Vind ik leuk
    jericho666 +2580
    zondag 19 augustus 2018 om 14:27
    Het gaat hem om de combinatie tussen garantie en zijn verleden.
    Vind ik leuk
    bolclbr +871
    zondag 19 augustus 2018 om 12:52
    Engels speelde alle matchen bij de Jonge Rode Duivels, samen met Mechele.
    Vind ik leuk
    hoekschop +2938
    zondag 19 augustus 2018 om 11:40
    Persoonlijk heb ik nooit een probleem gehad met spelers van Brugge of Standard die naar Anderlecht komen als ze zelf willen en als ze meerwaarde brengen. Allicht hebben ze wel eens een akkefietje gehad met een Anderlecht speler of een uitspraak gedaan om de supporters te plezieren maar dat moet een volwassen mens toch kunnen plaatsen. Ik stel enkel mijn veto tegen Witsel. Voor de rest kan ik me geen speler voor de geest halen die zulke misdaden gepleegd heeft dat hij nooit voor Anderlecht zou mogen spelen.
    Vind ik leuk
    CedricVDE +1194
    zondag 19 augustus 2018 om 11:44
    Akkoord ik heb daar ook geen probleem mee, maar ik denk gewoon niet dat het een slimme zet zou zijn van Devroe en Coucke als zij zouden kiezen voor Engels. Ik denk dat als hij komt hij een tweede Defour zal worden. Alles wat hij misdoet gaat bij de supporters worden uitvergroot. Ik zie het gewoon niet goedkomen en denk niet dat hij een versterking is. Dan liever Sanneh.
    Vind ik leuk
    hoekschop +2938
    zondag 19 augustus 2018 om 11:52
    Afgaande op het prijskaartje is Sanneh beter. Maar Engels is belgisch en heeft potentieel. De kans dat hij uitgefloten zal worden als het eens minder gaat is groot. Maar Anderlecht supporters zoeken altijd wel iemand om uit te fluiten. Dan heb ik liever dat ze Engels uitfluiten dan Gerkens want dat slaagt nergens op.
    Vind ik leuk
    CedricVDE +1194
    zondag 19 augustus 2018 om 11:55
    Ja tuurlijk dat ze dan beter Engels uitfluiten, maar bij hem gaat dat nog veel harder aankomen en zijn motivatie eens zo hard aanpassen. Engels is Belg en dat is uiteraard een voordeel, maar voor de rest zie ik toch meer in de komst van Sanneh. Ik denk dat dat voor iedereen beter is, zowel voor Anderlecht als voor Engels zelf.
    Vind ik leuk
    Kris1 +889
    zondag 19 augustus 2018 om 11:58
    Engels was in zijn laatste seizoen ook niet zeker van zijn basisplaats bij Club. Hij speelde één fantastisch seizoen maar dat is ondertussen 3 jaar geleden. Engels koos voor het geld en is nu op zoek naar een reddingsboei. Past in het lijstje van jonge goudzoekers . Velen zijn geroepen weinigen uitverkoren. Lestienne en vele anderen gingen gingen hem al vooraf. En dit seizoen zijn er weer een paar goede jonge voetballers voor het geld vertrokken .
    Vind ik leuk
    CedricVDE +1194
    zondag 19 augustus 2018 om 12:01
    Voila exactly, daarom zie ik het met Engels gewoon niet goedkomen en met Sanneh wel
    Vind ik leuk
    jericho666 +2580
    zondag 19 augustus 2018 om 12:13
    Idd. Liever een risico met Sanneh dan met Engels
    Vind ik leuk
    Kettos +2237
    zondag 19 augustus 2018 om 13:46
    Als club supporter die hem wrschlk veel heeft beziggezien. Denk je dat zijn topseizoen een uitzondering was of dat hij dat niveau zeker terug kan halen?
    Vind ik leuk
    Kris1 +889
    zondag 19 augustus 2018 om 14:09
    Misschien is hij nu terug meer gedreven en de gemakzucht van zijn tweede seizoen verdwenen. Hij heeft zeker de kwaliteiten maar moet de focus kunnen houden.
    Vind ik leuk
    RubenRSCL +214
    zondag 19 augustus 2018 om 16:52
    Wnr heeft Witsel een misdaad gepleegd?🤔 en hij zou toch nooit naar Anderlecht gaan hij is tegenover Defour wel in het buitenland geslaagd en moet ni terugkeren naar de Belgische competitie . En als hij da doe ga hij naar standard gaan want hij is een rouche
    Vind ik leuk
    vanhimst +1045
    zondag 19 augustus 2018 om 17:05
    RubenRSCL U bent zeker de aanslag vergeten die Witsel gedaan heeft op Walensky waardoor die heel lang moest revalideren en er bijna een einde kwam aan zijn carriere denk niet dat de supporters van Anderlecht dat zullen vergeten
    Vind ik leuk
    RubenRSCL +214
    zondag 19 augustus 2018 om 17:08
    Welke aanslag ik herinner mij da ze allebei naar de bal hingen waleke had gewoon pech
    Vind ik leuk
    Patfey +5508
    zondag 19 augustus 2018 om 22:26
    Ja, pech dat Witsel zijn been ipv de bal viseerde👎
    Vind ik leuk
    RubenRSCL +214
    zondag 19 augustus 2018 om 22:27
    Ze ginge allebei voor de bal hoor
    [Reactie gewijzigd op zondag 19 augustus 2018 om 22:28]
    Vind ik leuk
    Patfey +5508
    zondag 19 augustus 2018 om 22:36
    Dan had Witsel een bril nodig, want hij tackelde met de voet vooruit over de bal. Neen, dat was gewoon vrijwillig, gevolgen ernstiger dan bedoeld, maar nooit of te nimmer naar de bal.
    Vind ik leuk
    RubenRSCL +214
    zondag 19 augustus 2018 om 22:38
    Maar hij ging naar de bal en Wase ging ook me voet vooruit naar de bal
    Vind ik leuk
    Patfey +5508
    zondag 19 augustus 2018 om 22:46
    Ja, ja, Wasyl heeft zelf zijn eigen been gebroken.
    Vind ik leuk
    RubenRSCL +214
    zondag 19 augustus 2018 om 22:53
    Ja eigenlijk wel ja
    Vind ik leuk
    Patfey +5508
    maandag 20 augustus 2018 om 12:04
    😃
    Vind ik leuk
    hoekschop +2938
    zondag 19 augustus 2018 om 12:25
    Bron van deze roddel is "Red Goal".
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 12:32
    Engels zal nooit voor Anderlecht willen spelen jongens! Geef het op!
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 12:39
    Engels heeft al een akkoord met Stade Reims. Die gaat echt niet naar Anderlecht.
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 12:40
    Nog een boer die met hangende pootjes smeekt om terug te keren
    Laat die dikke nek waar hij is en kom nooit meer terug 🖕🖕😡😡
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 13:30
    Dienen boer zou zelfs nooit willen spelen bij Anderlecht!!! Dikke zever, dat artikel hier. En 1 ding is zeker, naar een play-off 2 ploeg als Gent zal hij zeker niet gaan. Stop met zo gefrustreerd te zijn op Brugge, ge zult nooit, maar dan ook nooit maar in ons buurt komen.
    Vind ik leuk
    RubenRSCL +214
    zondag 19 augustus 2018 om 16:53
    Sorry hoor beast 😈😈
    Vind ik leuk