UPDATE: Courtois begint tijdperk bij Real Madrid vanop de bank

    UPDATE: Courtois begint tijdperk bij Real Madrid vanop de bank

    zondag 19 augustus 2018 om 21:03

    Thibaut Courtois heeft voor rugnummer 25 gekozen bij Real Madrid. Doorgaans speelt de sluitpost met nummer 1 of 13, maar die nummers zijn al bezet door Keylor Navas en Kiko Casilla.

    Ook is Thibaut Courtois lang niet zeker van een basisplaats bij De Koninklijke. Voorzitter Florentino Perez heeft de Rode Duivel naar Real Madrid gehaald, maar coach Julen Lopetegui is een fervent voorstander van een rotatiesysteem.

    Volgens El Mundo Deportivo zal Keylor Navas ook ‘gewoon’ starten in de eerste competitiewedstrijd. “Ik zal iedere week evalueren en zien wat het beste is voor de ploeg. We hebben twee geweldige keepers voor één positie”, liet Lopetegui eerder al vallen.

    UPDATE 19/08, 15:00

    Het debuut van Thibaut Courtois bij Real Madrid laat nog even op zich wachten. De sluitpost zal naar verluidt zelfs niet op de bank zitten in de eerste competitiewedstrijd tegen Getafe.

    De Spaanse radiozender Onda Cero meldt dat het via bronnen binnen de club heeft vernomen dat de Belgische goalie niet zal spelen tegen Getafe. Courtois zal zelfs niet op de bank zitten. De voorbije week sukkelde de sluitpost een beetje met zijn knie.

    UPDATE 21u03
    Zoals verwacht komt Courtois zondag (hoogstwaarschijnlijk) niet in actie voor Real Madrid. De nationale nummer één zit wel op de bank, waar hij als stand-in dienst doet voor Keylor Navas.

    Plaats een reactie

    Daydreamer +4167
    zondag 19 augustus 2018 om 08:52
    Geweldig, toch? Moet men een keeper die 2 keer beste keeper van Spanje geweest is, met Real 3 keer de Champions League heeft gewonnen, de club en hun spel door en door kent en blijkbaar heel goed in de spelersgroep ligt zomaar uit de ploeg zetten?
    Misschien weet Courtois binnenkort ook eens hoe Mignolet zich steeds gevoeld heeft bij de rode duivels...
    Vind ik leuk
    sdm +256
    zondag 19 augustus 2018 om 12:03
    Als de telefoon rinkelt en Real belt dan ga je of Navas, Peersman of Pfaff daar in doel staat daar kijk je dan niet naar.

    Ik nodig u trouwens uit om eens naar de prijzenkast van Courtois te kijken, zo'n 6 jaar jonger dan Navas en toch ook al mooi 2x BPL, 1x EL, 1x SuCup, 1x La Liga, Copa del Rey, FA Cup, League cup, 2x Trof Zamora, BESTE DOELMAN VAN HET WK,...

    En dan mag hij al in topteams gespeeld hebben, de verdediging die Navas voor zijn neus heeft moet ook voor niemand onderdoen.

    Moet men zo'n keeper naast de ploeg zetten?

    Hoe kun je er nu als Belg plezier uithalen als de beste doelman die we bij onze nationale ploeg ooit gekend hebben eventueel op de bank zou vliegen.
    Daar moet je toch wel degelijk een mauve voor zijn...
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4167
    zondag 19 augustus 2018 om 12:35
    Los van voorkeur voor persoon of club (ik snap trouwens niet wat mijn voorkeur voor RSCA hiermee te maken heeft...)! Als een club (real) geen wezenlijk keepersprobleem heeft en zowel de spelersgroep als de trainer het volste vertrouwen heeft in een topkeeper die al heel wat voor de club betekend heeft stel ik je de vraag: Moet Courtois in deze ploeg zonder meer onmiddellijk de nummer 1 zijn om het ego van de voorzitter te plezieren of heeft Navas het recht om zijn positie te verdedigen en moet Courtois op training niet gewoon bewijzen dat hij inderdaad significant beter is?
    [Reactie gewijzigd op zondag 19 augustus 2018 om 12:36]
    Vind ik leuk
    Amongoth +117
    zondag 19 augustus 2018 om 13:57
    Real had al 3 jaar een probleem met Navas, er werd gezegd dat Zidane hem wel degelijk in de ploeg wilde houden, dit is ook niet waar, maar speculaties van de media. Chelsea vroeg destijds veel te veel voor Courtois,dan zijn er vijf of zes keepers de revu gepasseerd die Real wou aantrekken. Op een haar na was de transfer met de Gea rond, dus ze willen echt wel een nieuwe nr. 1 komt nog eens bij dat Perez, Navas liever ziet vertrekken.
    De invloed van Perez en de supporters zullen het uitwijzen. En de trainer die ze nu hebben is verre van een Guardiola.
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4167
    zondag 19 augustus 2018 om 14:38
    Ik denk dat jij het Spaanse voetbal toch niet echt volgt... Real heeft op geen enkel moment een probleem met Navas gehad! Real heeft enkel een ambitieuze voorzitter die reageert op instant succes! In 2014 was Navas beste keeper in Spanje en moest Real hem absoluut hebben... In 2017 was Oblak beste keeper van Spanje en moest deze naar Real komen van Perez (Courtois was toen nog geen doelwit). Zidane heeft toen wel degelijk zijn veto gesteld omdat hij het volste vertrouwen had in zijn keeper. Wanneer Courtois tot beste keeper van het WK werd uitgeroepen en bovendien maar 35 miljoen moest kosten wilde Perez Courtois natuurlijk wel naar Madrid halen. Zonder het WK, Courtois had immers een minder seizoen gespeeld bij Chelsea, zou Perez zeker niet voor Courtois gegaan zijn!
    Het is trouwens een publiek geheim dat Zidane net o.w.v. de keuzes van de voorzitter Real verlaten heeft... Zo wil die immers ook heel ver gaan (tot wel 300 miljoen) voor Neymar! Ook dit laat weer zien dat het de voorzitter enkel om namen gaat, waar het Zidane ging om een goeie ploeg!
    Vind ik leuk
    Amongoth +117
    maandag 20 augustus 2018 om 06:46
    Somigge mensen geloven alleen wat ze willen geloven, en spijzen het liefst hun eigen gedachten.
    Als ik u bezig hoor, moet u een ongelooflijke voetbalanalist zijn, die alles in Spanje volgt, die helemaal niets mist van het voetbal in England, die alleen maar de roddelblaadjes volgt enzv. Het interesseerd me eigenlijk geen bal, maar zou het kunnen dat u een eenzaat bent, met alleen een bloempotje om lief te hebben.
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 14:05
    zou je de eerste zin die je schrijft er eens in het duits willen opzetten ,want in het nederlands
    versta ik het niet....
    @sdm
    Vind ik leuk
    sdm +256
    zondag 19 augustus 2018 om 20:36
    Voor iemand die nog maar weinig correcte reacties op dit forum heeft gezet lijkt het mij sterk dat je over mijn taalgebruik valt. Maar goed, speciaal voor u dan.

    Als de telefoon rinkelt en Real belt, dan ga je. Of Navas, Peersman of Pfaff daar in doel staan, daar kijk je dan niet naar.

    Als je het nu nog niet begrijpt dan is het jammer. Ik kan mijn spelling en grammatica aanpassen maar kan jammergenoeg geen extra hersencellen inplanten.
    [Reactie gewijzigd op zondag 19 augustus 2018 om 20:45]
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 20:39
    nu begrijp ik je ,paljas
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 18:48
    Ge hebt zijn prijzen bij Genk nog vergeten! 😳
    Vind ik leuk
    Bart Thijs +3161
    zondag 19 augustus 2018 om 08:58
    Dat zegt hij om Navas te paaien..wavht maar tot 1 september als de markt dicht is! Navas is een goede bankzitter als er iets met Courtois is.. zetten ze Navas nu al op bank dan wilt hij weg en moet Real nog iemand zoeken! Als Courtois Lemmens wilt meepakken dan moet het voor Navas toch duidelijk zijn, niet?
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4167
    zondag 19 augustus 2018 om 09:08
    Los van Courtois (die ik trouwens een erg goede keeper vind) hoop ik echt dat dit niet zal gebeuren... Naar wat ik gehoord heb zou Navas ook enorm veel steun vanuit de kleedkamer krijgen! Aanvoerder Ramos op kop zou voorstander van Navas zijn, en vorige trainer bleef Navas ook steunen ondanks druk van de voorzitter hè!
    En wat betreft Lemmens: waar zit hij? Niet bij Real hè... En het feit dat Navas zijn nummers mag behouden zegt volgens mij ook niets!
    [Reactie gewijzigd op zondag 19 augustus 2018 om 09:11]
    Vind ik leuk
    Bart Thijs +3161
    zondag 19 augustus 2018 om 12:43
    Rzmos zal zijn kar wel draaien na een weekje training. Courtois is gewoon beter dat Navas..
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4167
    zondag 19 augustus 2018 om 14:44
    Hey Bart, dat kan en zal ook wel! Alleen vind ik dat Courtois niet vanzelfsprekend de nummer 1 moet zijn maar zich op training moet bewijzen! En als blijkt dat hij echt wel beter is zal hij ook wel in het doel komen...
    Vind ik leuk
    Amongoth +117
    zondag 19 augustus 2018 om 14:02
    Het verhaaltje dat Ramos wil dat Navas in doel blijft staan, is weer media speculatie, hoe is dit ontstaan, omdat de broer van Ramos, de makelaar is van Navas.
    Vind ik leuk
    DDT +3045
    zondag 19 augustus 2018 om 22:36
    Ramos zijn broer is manager van Navas. Enough said.
    Vind ik leuk
    E.V +2451
    zondag 19 augustus 2018 om 10:12
    @Bart, dat Courtois Lemmens wou meepakken was fake news he...
    Vind ik leuk
    hoekschop +1633
    zondag 19 augustus 2018 om 09:05
    Op de rug van Courtois hoort alleen het nummer 1 thuis.
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4167
    zondag 19 augustus 2018 om 09:14
    En toch hangt het er niet op :)
    Vind ik leuk
    Mike1208 +151
    zondag 19 augustus 2018 om 09:32
    Keylor Navas is de terechte nummer 1
    Vind ik leuk
    Regiwitt +184
    zondag 19 augustus 2018 om 10:20
    een uitleenbeurt ?
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4167
    zondag 19 augustus 2018 om 10:35
    Breaking News: Courtois dringt aan op een uitleenbeurt bij KRC Genk om dichter bij zijn familie te zijn :) :)
    Vind ik leuk
    Amongoth +117
    zondag 19 augustus 2018 om 14:13
    Wie doet hier nu onnozel, minder dromen, en minder geloven van wat de sportkrantjes schrijven.
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4167
    zondag 19 augustus 2018 om 14:40
    Jammer dat je de nuance niet ziet tussen humor en realiteit...
    Vind ik leuk
    FrankVH +26
    zondag 19 augustus 2018 om 12:33
    Navas, is dat die vliegenvanger die deze week 4 ballen in zijn mandje kreeg ? Van stadsrivaal dan nog, volgens mij gaat het bestuur zulke capriolen niet lang slikken, is inderdaad gewoon wachten op nog zo'n misstap en sluiting van de transfermarkt.
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4167
    zondag 19 augustus 2018 om 12:40
    Navas, da's de keeper die 3 keer de Champions League gewonnen heeft, alsook 3 keer het wereldkampioenschap voor clubs... Daarnaast is hij ook beste keeper in Spanje geweest, beste speler en beste keeper van het Amerikaanse continent,...
    Zidane ging tegen de druk van zijn voorzitter in en behield Navas als nummer 1 omdat hij het volste vertrouwen had in deze man,...
    [Reactie gewijzigd op zondag 19 augustus 2018 om 14:45]
    Vind ik leuk
    Amongoth +117
    zondag 19 augustus 2018 om 14:14
    Sweet dreams honey.......
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4167
    zondag 19 augustus 2018 om 14:52
    Sweet dreams? Huh, nee hoor... Dit zijn gewoon vaststaande feiten die je overal kan terugvinden... Tenzij ik het niet juist heb en er de afgelopen jaren iemand anders het doel van Real Madrid verdedigd heeft!? LOL
    Vind ik leuk
    Olli +265
    zondag 19 augustus 2018 om 16:29
    Een feit Staat altijd vast, anders is het er geen.
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4167
    zondag 19 augustus 2018 om 22:46
    Tja, als je het verschil niet kent tussen feiten, vaststaande feiten, rechtsfeiten,... stel ik je voor even te googelen :) "Vaststaande feiten" is een bestaand en veelgebruikt begrip hoor :)
    Vind ik leuk
    Olli +265
    maandag 20 augustus 2018 om 15:48
    Ga het niet opzoeken, en je op je woord geloven
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 17:26
    met 4 flagrante fouten van zijn verdedigers, wel te verstaan!!!
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 15:30
    Al dat geneut over wie effectief de nummer 1 is, Navas of Courtois who cares. Als Barça maar weer kampioen wordt.
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 18:51
    😂
    Vind ik leuk
    zondag 19 augustus 2018 om 22:02
    Hoe ik ze gisteren zag spelen is die kans vrij groot.
    Vind ik leuk
    Vlad +1593
    zondag 19 augustus 2018 om 15:32
    Nadat de trainer van Madrid deze topic hier geraadpleegt heeft zal hij zeker weten wat te doen, doet hij trouwens altijd alvorens beslissingen te nemen alsook andere toptrainers en spelers. Maw...wat een nutteloze discussies hier allemaal
    Vind ik leuk
    wesleyvb +755