Leko gunt speler geen basisplek meer: Hij werd te veel het mannetje

    Leko gunt speler geen basisplek meer: "Hij werd te veel het mannetje"

    woensdag 15 augustus 2018 om 17:48

    Rond deze periode vorig jaar was Emmanuel Dennis goed op weg om een grote revelatie te worden. Dit seizoen verkommert hij veelal op de bank. Daar blijkt ook een reden voor te zijn.

    Door de schorsing van Wesley Moraes moest Ivan Leko afgelopen vrijdag een nieuwe aanvaller opstellen tegen Royal Excel Moeskroen. De meest logische keuze zou Dennis geweest zijn. Leko koos echter voor Siebe Schrijvers.

    Sport/Voetbalmagazine weet ook waarom. Volgens het weekblad werd Dennis iets te veel 'het mannetje' na zijn sterke start bij Club Brugge (waarin hij vijf keer scoorde in vijf wedstrijden). Dat heeft vorig seizoen en dus ook dit seizoen zijn sporen nagelaten.

    Voor Leko gaat het teambelang dan ook voorop. "Individuele kwaliteit heb je nodig om matchen te winnen, maar een sterk collectief haalt het altijd op de middellange termijn", zei Leko voor de wedstrijd tegen Kortrijk nog.

    Plaats een reactie

    freeman +10150
    woensdag 15 augustus 2018 om 17:56
    Eens goed laten voelen.... zal hem wel deugd doen !
    Vind ik leuk
    Rune1891 +1493
    woensdag 15 augustus 2018 om 18:44
    Eens goed laten voelen? We zijn ondertussen een jaar verder... als hij het nu nog niet gevoeld heeft laten ze hem beter gaan he.
    Vind ik leuk
    freeman +10150
    woensdag 15 augustus 2018 om 18:58
    Zo denken de meesten er over !
    Vind ik leuk
    woensdag 15 augustus 2018 om 19:02
    Met werkers en waterdragers kan je in de JPL misschien nog iets forceren. Een paar trapjes hoger helaas niet meer ... Vedettenallures horen waarschijnlijk bij spelers die het verschil kunnen maken. Het is aan de technische staf om die kerels niet naast hun schoenen te laten lopen. Wie daar niet in slaagt, zit niet op zijn plaats in het topvoetbal.
    Vind ik leuk
    agdh +1253
    woensdag 15 augustus 2018 om 19:28
    Inderdaad, als je als trainer na een jaar tijd geen manier vind om met die jongen om te gaan moet je je peoplemanager skills toch wel eens in vraag gaan stellen
    Vind ik leuk
    Boerken +6651
    woensdag 15 augustus 2018 om 21:59
    Er zal wel meer zijn dan dat alleen.
    Vind ik leuk
    Kris1 +584
    woensdag 15 augustus 2018 om 19:44
    De nagel op de kop. Leko is een goede trainer die met het nodige geluk kampioen werd maar belange niet alle kneepjes van het vak kent.. Daarom kiest hij voor de veiligste manier, waarschijnlijk een stuk uit zelfbehoud. Jongeren durft hij niet echt een kans te geven. Het leven is een leerproces en Leko heeft nog een hele weg af te leggen.
    Vind ik leuk
    blondel +2152
    woensdag 15 augustus 2018 om 22:46
    Kampioen worden met geluk?Alle,40 wedstrijden geluk hebben,dat is pas geluk hebben.En als jongeren niet voldoen kan je ze ook geen kans geven.Dat Leko nog moet leren,denk dat elke trainer nog altijd elk jaar bijleert.Als je wilt kampioen spelen of meedoen voor de titel moet je niet teveel risico s nemen met jeugd.Alleen als het een talent is zoals Saelemaeckers.Als je na een jaar Dennis nog altijd niet in het gelid krijgt,ligt de fout volgens mij bij de speler zelf.Laatst zei Vormer ook zoiets in die slag.
    Vind ik leuk
    Ronnymo +91
    woensdag 15 augustus 2018 om 23:31
    Probleem met Dennis . Diaby moet weg . Limbombe moet of mag weg . Bankzitter Vossen wordt spits .... Logisch ?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Leko gunt speler geen basisplek meer: "Hij werd te veel het mannetje"