Aanwinst is onder de indruk: Dat wil ik ook meemaken bij AA Gent

    Aanwinst is onder de indruk: "Dat wil ik ook meemaken bij AA Gent"

    woensdag 15 augustus 2018 om 14:15

    AA Gent heeft er deze zomer een taaie verdediger bijgekregen. Igor Plastun moet achterin de deur sluiten. De Oekraïense verdediger heeft het nu al aardig naar zijn zin in België.

    Plastun woont nu in Heusden, een dorp op vijf kilometer van Gent. "Ik ben nochtans geboren en getogen in Kiev, een stad van vier miljoen inwoners, en dus gewend aan veel volk rondom mij. Maar met met mijn gezin woon ik liever ergens rustig, met een tuin erbij. En de Gentse binnenstad is niet ver weg, hé", stelt hij in Sport/Voetbalmagazine.

    Plastun wil het mirakel van drie jaar geleden heel graag herhalen. "Het kampioensfeest van KAA Gent in 2015 waarvan ik al enkele foto’s zag, dat moet fantastisch geweest zijn, met bootjes tussen die tienduizenden supporters varen. Dat wil ik graag eens meemaken. En zodra we helemaal gesetteld zijn, wil ik met Tatyana (zijn vrouw, red.) ook nog andere steden in België bezoeken. Maar eerst wil ik me concentreren op mijn voetbalcarrière."

    Plaats een reactie

    Lord Wenger +14905
    woensdag 15 augustus 2018 om 15:29
    Een goede mentaliteit is het halve werk. Hij wordt ook elke wedstrijd beter op dit moment. Samen met Bronn kan dat toch weer een sterk duo worden dit seizoen.
    Vind ik leuk
    Lunam +1451
    woensdag 15 augustus 2018 om 16:21
    En Rosted, deze zal dan plaats moeten maken?
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +14905
    woensdag 15 augustus 2018 om 16:36
    Dat denk ik wel ja. Bronn is onze beste verdediger en dito voetballer achterin. Bovendien is hij ook sneller dan zowel Rosted als Plastun. Plastun heeft dan weer zijn gestalte als voordeel en bovendien is zijn positiespel vrij sterk, evenals het secuurder zijn bij het intercepteren.

    Rosted doet het zeker niet slecht momenteel, maar Plastun en Bronn hebben toch wel een streepje voor op hem.
    Vind ik leuk
    Lunam +1451
    woensdag 15 augustus 2018 om 17:05
    Als Bronn terug is hebben ze op papier opnieuw toch wel een hele sterke verdediging. Middenveld ( een goeie Odidja zal nodig zijn, Brechtje kan ze niet sturen)en vooraan zie ik ze wel nog zoeken, weet niet wat er aan de hand is met Kubo?
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +14905
    woensdag 15 augustus 2018 om 17:37
    Dan kunnen we zeker ons mannetje al beter staan. Maar de defensie is wel dun gezaaid momenteel. Thibault De Smet kan nog uit de voeten op links en centraal en dan hebben we niemand meer. Dus er mogen nog één à twee verdedigers bijkomen, waarvan zeker een extra rechtsback. Want we hebben daar alleen Foket.

    Brecht is ook een speler die hoger moet staan, is meer de man van de acties ten opzichte van Odjidja en Chakvetadze die overzicht kunnen houden en een goeie (steek)pass kunnen geven.

    En Kubo heeft ons in die twee eerste wedstrijden al punten gekost. Die jongen denkt meer aan zichzelf dan in teamverband. Eigenlijk was Kubo één van die spelers die op vertrekken stond, maar doordat hij niet mee mocht naar het WK is er ook amper tot geen interesse uit voortgekomen. Aan die eerste twee matchen was ook duidelijk te zien dat hij nog voor een transfer speelt.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 15 augustus 2018 om 17:38]
    Vind ik leuk
    woensdag 15 augustus 2018 om 17:09
    Plastun is groot en vrij goed op de grond maar voor zijn lengte niet kopbalsterk ! De beide kopbalgoals op corner mag hij gerust op zich nemen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws