Dendoncker krijgt dikke pluim, maar Limbombe krijgt veeg uit de pan

    Dendoncker krijgt dikke pluim, maar Limbombe krijgt veeg uit de pan

    woensdag 15 augustus 2018 om 08:45

    Anderlecht is eerder deze zomer Leander Dendoncker kwijtgeraakt. Hij vertrekt naar Wolverhampton, een promovendus in de Premier League. Geen stap vooruit volgens heel wat analisten, maar Jacques Sys juicht die beslissing toe.

    Sys snoert critici de mond. "De keuze van de armoede lijkt het wel, maar is het dat wel? Dendoncker kan ook op dat niveau naar zijn mogelijkheden peilen. Een tussenstap om eventueel hogerop te geraken. Te veel voetballers willen lopen voor ze kunnen gaan. Vele dromen waren en zijn er tijdens deze transferperiode, maar door zelfoverschatting draaiden ze vaak uit op desillusies", vertelt hij in Sport/Voetbalmagazine.

    Een voorbeeld van dat laatste ziet hij bij Club Brugge. "Zoals Anthony Limbombe bijvoorbeeld, die lonkte naar de Premier League maar allicht tevreden moet zijn met FC Nantes. Bij Club Brugge zal Limbombe amper gemist worden. Zijn vervanger, Arnaut Danjuma Groeneveld, kan in deze competitie uitgroeien tot een sensatie."

    Plaats een reactie

    BS90 +4470
    woensdag 15 augustus 2018 om 09:01
    Snap de stelling van Jacques niet helemaal. Dendoncker dacht toch ook dat hij naar een betere club kon, om dan maar voor Wolves te kiezen?

    Wat gaat hij 'leren' van 0-11 verliezen van Man City? In plaats van nog een jaartje voor de titel mee te spelen en dan de stap te zetten naar een Engelse subtopper...
    Vind ik leuk
    Rimka96 +1049
    woensdag 15 augustus 2018 om 09:16
    Er valt niets te leren in de PL ofwa?! Ok dan....
    Vind ik leuk
    ROBSON +2415
    woensdag 15 augustus 2018 om 10:52
    Toch wel........bij ploegen als de wolven loop je 90 minuten achter de bal.
    Vind ik leuk
    DDT +3044
    woensdag 15 augustus 2018 om 11:03
    Is ook op zijn best dan. Laat hem die ervaring daar maar meenemen
    Vind ik leuk
    buck +2445
    woensdag 15 augustus 2018 om 11:50
    De Bruyne deed dat in Duitsland ook.
    Vind ik leuk
    Prpldynmt +4814
    woensdag 15 augustus 2018 om 09:17
    Wolverhampton heeft wel goede transfers gedaan met Moutinho en Ruben Neves. Die gaan echt niet afgeslacht worden of degraderen. Een plaatsje in de subtop zit er wel in denk ik.
    Maar het klopt dat Dendoncker hen eerst heeft afgewezen in de hoop dat er een betere club zich zou melden, maar Dendoncker heeft zijn slechtste seizoen ooit erop zitten en mag dus blij zijn dat hij nog weggeraakt is.
    Vind ik leuk
    Riddlin +2175
    woensdag 15 augustus 2018 om 09:27
    Ruben Neves was er al :)
    Maar hebben inderdaad goed ingekocht en zie hen nog wel verrassen dit seizoen
    Vind ik leuk
    Riddlin +2175
    woensdag 15 augustus 2018 om 09:25
    Dat je als speler met het bestuur afspreekt dat je mag vertrekken ok.
    Maar gelijk Limbombe niet meer mogen meetrainen en het geld van Dendoncker al in uw budget opnemen.
    Als dan Nantes en Wolverhampton de enige concreet zijn hebben zij ook geen keuze meer.
    Vind ik leuk
    Mario_ +1645
    woensdag 15 augustus 2018 om 11:08
    Wolves gaan geen slecht figuur slaan.
    Den Doncker zal moeten strijden voor speelminuten....
    Een jaar PL, daar leer je veel meer dan nog een jaar Anderlecht.
    onze competitie is gewoon te zwak, en als de Europese wedstrijden wat tegenvallen,.... geen rechtstreekse plaatsing meer voor CL
    Vind ik leuk
    valere +253
    woensdag 15 augustus 2018 om 09:08
    Anderlechtgezinde kerels als dees komen hier altijd aan het woord.
    Wie snoert dat volkske eens de mond?Het is net of er maar 1 voetbalclub
    bestaat in Belgie..Anderlecht ,Anderlecht en nog eens Anderlecht...
    Vind ik leuk
    Rimka96 +1049
    woensdag 15 augustus 2018 om 09:13
    Er is ook maar 1echte voetbalclub in België! :p
    Vind ik leuk
    woensdag 15 augustus 2018 om 09:14
    Hahah valere, het moet interessant blijven he. Who gives a damn about the others? Hahaha
    Vind ik leuk
    camargue +1412
    woensdag 15 augustus 2018 om 09:57
    Tja, wat valt er nu te schrijven over de rest :-)
    Vind ik leuk
    E.V +2449
    woensdag 15 augustus 2018 om 11:24
    Dat ze zoals Valere zijn ploegske de kleedkamer als een vuilbak achter laten....lol
    Vind ik leuk
    Geofpurple +3929
    woensdag 15 augustus 2018 om 13:35
    Een tip valere, vraag aan alle niet Anderlechtgezinde om te stoppen met reageren op rsca gerelateerde artikels. Dan zal er automatisch wa minder artikels over verschijnen. Want draait het nog altijd om bij om het even welke site => klikgedrag
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4176
    woensdag 15 augustus 2018 om 09:13
    Toch vreemd dat op elk Anderlecht-gerelateerd artikel een heleboel reacties volgen van mensen die niet voor Anderlecht zijn!? Waarom lezen jullie die artikels dan???
    Vind ik leuk
    Riddlin +2175
    woensdag 15 augustus 2018 om 09:22
    Dus de supporters van Westerlo ofzo kunnen hier maar beter weg blijven als je alleen artikels over je eigen club mag lezen
    Vind ik leuk
    Rimka96 +1049
    woensdag 15 augustus 2018 om 09:28
    Daydreamer heeft het over negatieve reactie’s, die mogen er wel zijn, maar niet waarvan haat de stimulans mag zijn.
    Vind ik leuk
    zapperboy +621
    woensdag 15 augustus 2018 om 11:43
    Klopt inderdaad.
    Gaan we afglijden naar het niveau van de blauwe VP ?
    Daar is de haat een echte hype geworden.
    Vind ik leuk
    Daydreamer +4176
    woensdag 15 augustus 2018 om 09:32
    Helemaal niet joh, integendeel! Maar als ik een afkeer zou hebben tegenover Westerlo ga ik niet alle artikels lezen van die bewuste club hoor...
    Vind ik leuk
    Hhti +1407
    woensdag 15 augustus 2018 om 11:05
    Jawel, niet den barmhartige uithangen hé!!
    Vind ik leuk
    Kettos +1929
    woensdag 15 augustus 2018 om 16:30
    Bestaan er artikels over Westerlo?
    Vind ik leuk
    azerty +1377
    woensdag 15 augustus 2018 om 09:17
    Beiden zijn te zwak om het te maken bij hun respectievelijke ploegen. De clubs deden er goed aan om hen van de hand te doen vr het geboden geld.
    Vind ik leuk
    woensdag 15 augustus 2018 om 09:21
    Praet naar Sampdoria, Joske naar Brighton, Kums naar Watford, Mbemba en Sels naar Newcastle...is het dan ooit anders geweest? De echte topclubs komen enkel langs voor tienersensaties zoals Courtois, KDB, Romelu en Tielemans.
    Vind ik leuk
    mapolean +329
    woensdag 15 augustus 2018 om 09:31
    Gedeeltelijk juist: ze overschatten zichzelf en omringen zich met mensen die de luchtkastelen nog mooier voorstellen. De keuze van Wolverhampton is echter geen "bewuste" keuze van Leander. Die dacht ook dat een subtopper met enige reputatie de rode loper voor hem zou uitrollen....
    Vind ik leuk
    Boktor +665
    woensdag 15 augustus 2018 om 09:32
    Sys wringt zich weer maar eens in bochten om een speler van Anderlecht goed te praten. Voor wie was Dendoncker de grote ster met een onmetelijk talent die minimum 30 miljoen moest opbrengen en die de clubs maar voor het uitkiezen had., juist voor zijn blad . Dat hij uiteiendelijk uit pure armoede en frustratie , omdat hij anders niet weg kon, naar deze Engelse club is gegaan wordt nu uitgelegd ls een weldoordachte stap in zijn carriere. Voor een speler van Club is dit volgens Sys het tegendeel. Waarom zou Wolverhampton, waar Dendoncker zijn meeste tijd zal doorbrengen op de bank, beter zijn dan Nantes ? Sys en een consequente uitleg zal nog niet voor morgen zijn.
    Vind ik leuk
    woensdag 15 augustus 2018 om 09:34
    Wolverhampton is wel degelijk de keuze van de armoede. Voetballend van een veel lager niveau dan Nantes. Dat weet Sys ook maar aangezien hij geil wordt van de PL en nog graag wordt uitgenodigd door prins carnaval doet hij deze uitspraken.
    Vind ik leuk
    Geofpurple +3929
    woensdag 15 augustus 2018 om 13:38
    Voetballend van een lager niveau dan nooit = ge hebt bij deze alle geloofwaardigheid verloren :P
    Vind ik leuk
    woensdag 15 augustus 2018 om 09:44
    Inderdaad de keuze van armoede. Mijnheerke dacht even dat Chelsea of Manchester United of Liverpool of Arsenal op hem zaten te wachten. Hij wees eerder Wolverhampton af... en omdat er geen deftige club was moest hij wel terugkrabbelen. Met zijn twee voetjes op de grond hopelijk. En eerlijk, ik zie hem niet slagen daar.
    Vind ik leuk
    woensdag 15 augustus 2018 om 09:49
    En ik als CLUB SUPPORTER kan deze man alleen gelijk geven. Het zuiver waarheid wat hij zegt.
    Vind ik leuk
    Rsca-fan99 +782
    woensdag 15 augustus 2018 om 10:12
    Het verhaal over Limbombe.. daar kan ik hem in volgen.. Ik begrijp trouwens ook niet waarom Limbombe niet meer mocht meespelen.. maar wij kennen de onderlinge afspraken natuurlijk ook niet he..
    maar het verhaal van LDD daar klopt gewoon niks van.. is geen bewuste keuze om een tussenstap te maken... is gewoon een keuze uit armoede en hij heeft een jaar geroepen dat hij weg zou gaan... dan was het voor hemzelf waarschijnlijk een nederlaag geweest als hij toch moest blijven.
    Vind ik leuk
    Watcher +903
    woensdag 15 augustus 2018 om 12:24
    Jacques ses, mauve in hart en nieren. Wolves werden eerder afgewezen door Dendoncker wegens te min
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Dendoncker krijgt dikke pluim, maar Limbombe krijgt veeg uit de pan