'Puzzelen bij Anderlecht, Vanhaezebrouck twijfelt over vervanger Cobbaut'

    'Puzzelen bij Anderlecht, Vanhaezebrouck twijfelt over vervanger Cobbaut'

    dinsdag 14 augustus 2018 om 20:33

    RSC Anderlecht zal het minstens een maand zonder Elias Cobbaut moeten doen. De linkspoot blesseerde zich in het duel tegen Charleroi. Intussen moet Hein Vanhaezebrouck kijken hoe hij die blessure zal opvangen.

    Het is nog niet zeker wie de vervanger van Cobbaut wordt, maar volgens Het Nieuwsblad krijgt Francis Amuzu zijn kans tegen Moeskroen. Vanhaezebrouck heeft echter nog een andere verrassende keuze in gedachten. Hij wil Andy Najar op de linkerflank posteren als die helemaal fit is.

    De Hondurees werkt hard aan zijn terugkeer en zijn afgelopen maandag ook intensief hebben meegetraind met de spelers die niet in actie kwamen tegen Charleroi. Anderlecht wil door de blessuregevoeligheid van Najar echter geen risico's nemen. De wedstrijd tegen Moeskroen komt daardoor waarschijnlijk nog te vroeg. Ook Kenny Saief raakt niet klaar voor de partij tegen Moeskroen.

    Plaats een reactie

    Rsca-fan99 +1038
    dinsdag 14 augustus 2018 om 20:38
    Spijtig als Amuzu nu geen kans zou krijgen.. als dit niet het geval is dan heeft Hein geen vertrouwen in Amuzu.. dan begrijp ik niet waarom deze jonge niet een jaar uitgeleend is geworden.
    Vind ik leuk
    Lunam +1475
    dinsdag 14 augustus 2018 om 20:52
    Ja, is nog een extra superjonge gast erbij, denk dat dit wel het evenwicht wat kan verstoren , is tenslotte niet de U21 competitie dat ze spelen.
    Vind ik leuk
    Rsca-fan99 +1038
    dinsdag 14 augustus 2018 om 21:31
    Amuzu en Cobbaut schelen niet veel qua leeftijd. Heintje heeft verleden seizoen Amuzu al op de bank gezet na twee goeie wedstrijden. Ik begreep het toen al niet.. als ge nu tegen Moeskroen Najar zou zetten met het risico dat hij weer gekwetst geraakt ipv Amuzu.. dan duwt ge die jonge zijn vertrouwen helemaal de grond in. Dat hij dit tegen Brugge zou doen.. daar zou ik nog kunnen inkomen omdat zowel Najar als Saief op verdedigend vlak waarschijnlijk beter hun job zullen doen.
    Vind ik leuk
    Kettos +2181
    dinsdag 14 augustus 2018 om 21:59
    Idd tegen Moeskroen ideaal moment om amuzu terug te brengen. Vorig jaar was hij vroeg terug uit de ploeg verdwenen door blessure maar was idd spijtig dat Hein em daarna ni meer heeft gebracht....
    Vind ik leuk
    Rsca-fan99 +1038
    dinsdag 14 augustus 2018 om 22:19
    Blessure?? Zeker van?? Hij zat de eerste wedstrijd na de winterstop gewoon op de bank (dacht ik).
    Is hij niet gewoon gepasseerd zodat Saief op links kon spelen?
    Vind ik leuk
    Kettos +2181
    dinsdag 14 augustus 2018 om 22:23
    Ik weet dat ik ook eens dacht, alé waarom doet ie nu niet mee, en dan bleek dat hij licht geblesseerd was, maar weet ook niet hoe lang dat was, in elk geval heeft hij daarna idd zijn kans niet meer gekregen.
    Vind ik leuk
    Prpldynmt +5563
    dinsdag 14 augustus 2018 om 21:00
    Tot zover de voornemens om de jeugd een kans te geven ...
    Vind ik leuk
    hoekschop +2610
    dinsdag 14 augustus 2018 om 21:04
    Sorry, maar wat is je probleem?
    Vind ik leuk
    Kettos +2181
    dinsdag 14 augustus 2018 om 22:16
    Dat hij denkt dat Gerkens een goede speler is lijkt mij het meest acute...
    Vind ik leuk
    Zetterberg +9945
    woensdag 15 augustus 2018 om 07:41
    Dat Hein nog liever niet fitte voetballers tegen hun voet in zou posteren om toch maar rond Amuzu heen te moeten fietsen! Denk dat prpldnmt dat probeert te zeggen! Maar het zijn geruchten, we zullen moeten zien! Hein heeft Francis trouwens geïntroduceerd vorig seizoen en dit seizoen al bewierookt voor zijn traningsijver...
    Vind ik leuk
    hoekschop +2610
    woensdag 15 augustus 2018 om 10:29
    Ik ben er eerlijk gezegd ook niet van overtuigd dat Amuzu de hele flank aankan. Aanvallend zie ik geen probleem maar verdedigend wel. Stellen dat de jeugd geen kans krijgt omdat Amuzu niet de vervanger van cobbaut wordt is de waarheid oneer aandoen.
    Vind ik leuk
    Bonanza +688
    woensdag 15 augustus 2018 om 15:08
    Cobbaut kan het niveau va' a'derlecht ook niet aan, 't zal sowieso saief zijn die rest rest van t seizoen zal spelen. Met de huidige kern spijtig dat hij niet met echte flanken speelt, bakkali, amuzu en ook Saelemaekers zie k dat perfect doen. Goede verdediging erachter, Najar achter alexis en milic achter amuzu en laat die gasten maar aanvallen.
    Vind ik leuk
    hoekschop +2610
    dinsdag 14 augustus 2018 om 21:02
    Amuzu zal spelen. De anderen zijn gekwetst. Obra haalt al weken de kern niet. Het wordt Amuzu of een andere youngster.
    Vind ik leuk
    Mario_ +1704
    woensdag 15 augustus 2018 om 11:12
    Je zit met een competitie met Play-offs.
    Dit zijn uitgerekende kansen om Amuzu voluit te laten gaan. Eens een wedstrijd verliezen kan echt geen kwaad en je leert er enorm uit.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws