Daarom speelt Morioka niet bij Anderlecht: 'Hij viel toen steil achterover'

    Daarom speelt Morioka niet bij Anderlecht: 'Hij viel toen steil achterover'

    dinsdag 14 augustus 2018 om 17:00

    Ryota Morioka lijkt op weg naar de uitgang bij Anderlecht. De Japanner mag niet meer dromen van een basisplaats. Het Nieuwsblad weet dat de 27-jarige Japanner niet bepaald kon lachen met de voorbereiding van Hein Vanhaezebrouck.

    Vanhaezebrouck heeft op fysiek vlak namelijk een loodzwaar schema uitgetekend voor die voorbereiding. Morioka is dat duidelijk niet gewend. 'De Japanner Morioka viel steil achterover toen hij het werkschema onderging tijdens de eerste weken. De spelverdeler heeft nu nog steeds moeite om bij te benen', zo staat dan ook te lezen in Het Nieuwsblad.

    Ook andere spelers hadden er moeite mee. 'Er wordt soms ook geforceerd. Zo beet Sven Kums een paar keer op zijn tanden in de seizoensaanloop in de hoop dat zijn heupblessure niet zou verergeren, maar dat draaide anders uit. Ook Najar zag zijn hamstring weer opspelen. Al was dat niet geheel onlogisch.'

    Morioka heeft overigens al enkele routes gekregen op de ontsnappen. Antwerp en Zulte Waregem boden zich aan, maar liepen een blauwtje. Kennelijk is de Japanner niet klaar om op te geven.

    Plaats een reactie

    Freddyploiks +10855
    dinsdag 14 augustus 2018 om 17:10
    Goed zo, de volhouder wint!
    Vind ik leuk
    dinsdag 14 augustus 2018 om 17:26
    Als je als ploeg de beste wil zijn dan volstaat talent niet. De eerste vereiste is een goede fysieke paraatheid. Als je fysiek sterker bent dan de tegenstander DNA is dat een gigantisch voordeel. Het laatste gedeelte van de wedstrijd heeft de tegenstander minder punch en dan kan de ploeg met de beste fysieke paraatheid de gashendel induwen. Hein heeft dat bij Gent ook zo gedaan, dat was een machine.
    Vind ik leuk
    SD +8634
    dinsdag 14 augustus 2018 om 17:34
    Als Morioka met dezelfde intensiteit als Bakkali moet traine,, is er wel een probleem.
    Vind ik leuk
    dinsdag 14 augustus 2018 om 17:49
    het wordt tijd da Hein, ook eens wat aan zijn fysiek doet, of, ipvsteil achterover te vallen, zou hij best eens kunnen blijven rollen!!!
    Vind ik leuk
    Toca +33115
    dinsdag 14 augustus 2018 om 18:47
    Ja want als Hein afvalt dan gaan we beter voetbal zien.
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 09:10
    Niet noodzakelijk beter voetbal.
    Alleen een beter ogende mens.
    Vind ik leuk
    dinsdag 14 augustus 2018 om 18:56
    Wat gaat hij bij Antwerp doen als hij nu al klaagt over de fysieke arbeid die hij moet doen...? 🤔
    Vind ik leuk
    Julien +1144
    dinsdag 14 augustus 2018 om 18:56
    Dit is eerder de verdienste van Gino Caen, niet van HVH. En tijdens de winterstop mogen ze zich aan hetzelfde programma verwachten. Er zullen er veel nog hun tanden stukbijten. Maar het kan hen alleen maar ten goede komen.
    Vind ik leuk
    User251 +1501
    dinsdag 14 augustus 2018 om 20:23
    Ook hein hoor, bij gent en kortrijk waren de voorbereidingen ook altijd zeer intensief of fysiek vlak.
    Vind ik leuk
    Lunam +1380
    dinsdag 14 augustus 2018 om 19:41
    Zie het al komen, als het binnenkort een beetje minder draait. HVH doet zijn spelers kapot de trainingen zijn te zwaar. ben benieuwd wie dit eerst zal posten.
    Vind ik leuk
    Kettos +2131
    dinsdag 14 augustus 2018 om 20:36
    Jij
    Vind ik leuk
    Lunam +1380
    dinsdag 14 augustus 2018 om 20:49
    Als ze minder draaien wel te verstaan, denk niet dat het ik zal zijn Kettos.
    Vind ik leuk
    Kettos +2131
    dinsdag 14 augustus 2018 om 21:08
    Ja was grapje, sorry :p
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Daarom speelt Morioka niet bij Anderlecht: 'Hij viel toen steil achterover'