Het was geen penalty voor Anderlecht, Dimata heeft dat zelf verteld

    "Het was geen penalty voor Anderlecht, Dimata heeft dat zelf verteld"

    zondag 12 augustus 2018 om 22:30

    Sporting Charleroi moest een bittere pil slikken tegen Anderlecht. Het verloor thuis met 1-2, onder meer door een penalty. Doelman Parfait Mandanda was de dader, maar weet niet wat hij fout deed.

    Mandanda vond het helemaal geen strafschop, zo zegt hij bij Le Soir. "We zijn vanavond niet beloond voor onze moeite. We wisten dat we konden winnen. De penalty was onterecht, ik ga daar niet in duel. Dimata is me dat zelf ook komen zeggen aan het einde van de wedstrijd."

    Ondanks die klap vlak voor de rust bleef Charleroi wel voetballen. "Het zat niet in ons hoofd na de pauze. We hebben de draad opgepikt, maar de kansen niet afgewerkt. Bij de goal van Santini was er gebrek aan communicatie tussen mezelf en de verdediging. Daar heeft hij van geprofiteerd."

    Plaats een reactie

    zondag 12 augustus 2018 om 22:45
    Te laat hé...
    Vind ik leuk
    zondag 12 augustus 2018 om 22:46
    VP, wat zijn jullie een stelletje zielo's, houd je bezig met jullie eigen sukkelploegje, die boerenkoelen uit Brugge.
    Vind ik leuk
    Vlad +1928
    zondag 12 augustus 2018 om 23:10
    Heb de beelden zelf niet gezien, dus ga daar dan ook niet op reageren, ga ervan uit dat de beslissing terecht was, maar wat heeft Brugge hier in godsnaam mee te maken? Insane gewoon...
    [Reactie gewijzigd op maandag 13 augustus 2018 om 00:08]
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 00:03
    Je kent die paarse nekken toch, altijd maar Club erbij halen. Ach, zulk een mooie clubnaam wil iedereen over zijn tong laten gaan...
    Vind ik leuk
    Zetterberg +9231
    maandag 13 augustus 2018 om 00:30
    Altijd fan van Club Luik geweest 😛
    Vind ik leuk
    Boerken +6830
    maandag 13 augustus 2018 om 10:30
    De beleefdheid spat eraf van u post
    Vind ik leuk
    zondag 12 augustus 2018 om 22:46
    Dimata dat toegegeven ???
    Vind ik leuk
    ScheveStek +1316
    zondag 12 augustus 2018 om 22:53
    Geen penalty? Hij kegelt em toch los omver?
    Vind ik leuk
    Regaal +1071
    zondag 12 augustus 2018 om 22:57
    Tuurlijk was het overduidelijk een penalty, Dimata heeft dat ook nooit gezegd. Enkel VP wil wat scoren hier.
    Als dat geen penalty is dan zou ik vorig seizoen toch nog eens herbekijken... er zijn daar andere penalty's gefloten... ;-)
    Vind ik leuk
    ROBSON +2565
    zondag 12 augustus 2018 om 22:57
    Idd geen penalty. Dimata zoekt keeper zelf op.
    Vind ik leuk
    Joesay +664
    zondag 12 augustus 2018 om 23:01
    Tuurlijk zoekt hij de keeper op, hoe kan hij anders een goal maken?
    Vind ik leuk
    Roach +1401
    zondag 12 augustus 2018 om 23:05
    Zou eerder zeggen dat Mandanda heel veel moeite doet om Dimata op te zoeken... Heeft daar niks te zoeken en vliegt er dan nog als een halve wilde in...
    Vind ik leuk
    Rsca-fan99 +898
    zondag 12 augustus 2018 om 23:22
    Ik heb nog maar twee commentaren van u gelezen en ik weet genoeg.. jij bent een voetbalkenner 🤦‍♂️😂
    Vind ik leuk
    Diego A M +3351
    maandag 13 augustus 2018 om 00:10
    Samen met freedwarf, rune en fcb forever. Dit trio spant hier de kroon. Zijn de VOETBALKENNERS. Hebt gij snel door.
    Vind ik leuk
    SD +8612
    zondag 12 augustus 2018 om 23:12
    Alle gekheid op een stok; bij,het doelpunt van Charleroi,is er hands van Saelemaekers,en die moetintens geel krijgen, wat hem de uitsluiting had gekost.
    Vind ik leuk
    Rsca-fan99 +898
    zondag 12 augustus 2018 om 23:21
    Was geen bewuste bal tegen de arm dus geen geel. Zever in pakjes om de boel op te jennen.
    Vind ik leuk
    blondel +2421
    maandag 13 augustus 2018 om 13:00
    Wat is "geen bewuste bal"?Wat voor bal is dat?
    Vind ik leuk
    Rsca-fan99 +898
    maandag 13 augustus 2018 om 13:01
    👏👏👏 proficiat u heeft even uw moment van aandacht gehad.
    Vind ik leuk
    blondel +2421
    maandag 13 augustus 2018 om 13:08
    Heeft niks met aandacht te maken.Maar als je een reactie geeft,zorg er dan voor dat het verstaanbaar is en goed gefomuleerd.Maar zever wordt er hier al genoeg verkocht.
    Vind ik leuk
    Rsca-fan99 +898
    maandag 13 augustus 2018 om 13:18
    Ah ik zal het in het vervolg beter “gefomuleerd” vermelden. 7 likes dus de anderen hebben het toch maar begrepen.. zo onverstaanbaar zal het dan wel niet zijn. Maar speciaal voor u.. Saelemakers gaat niet met zijn arm naar de bal.. hij krijgt de bal dus onbewust tegen de arm.. geen gele kaart.
    Vind ik leuk
    TageMeister +4603
    zondag 12 augustus 2018 om 23:22
    Baby trapt na en krijgt slechts geel...
    Vind ik leuk
    TageMeister +4603
    zondag 12 augustus 2018 om 23:22
    De keeper heeft dit op tv gezegd.
    De zot
    Vind ik leuk
    wesleyvb +834
    maandag 13 augustus 2018 om 00:13
    Penalty of niet, die zalmroze shirts zijn om te walgen (-: als ik de kapitein van Anderlecht was, ik steukte de rest op om zo niet het plein op te gaan !
    Vind ik leuk
    Kingambo +1308
    maandag 13 augustus 2018 om 00:20
    Ma Wesley toch...Gelukkig zijt gij de kapitein van RSCA niet,..kusje
    Vind ik leuk
    wesleyvb +834
    maandag 13 augustus 2018 om 10:19
    Ja gelukkig niet ! vuistje
    Vind ik leuk
    Paars hart +189
    maandag 13 augustus 2018 om 01:01
    Ja en mazzu had na de match tegen mij gezegd dat het penalty was
    Vind ik leuk
    agdh +1418
    maandag 13 augustus 2018 om 07:08
    200% penalty
    Vind ik leuk
    freeman +10944
    maandag 13 augustus 2018 om 08:30
    En ...rode kaart !
    Vind ik leuk
    Hierulf +901
    maandag 13 augustus 2018 om 08:32
    Duideluike fout van Madanda toch...
    Vind ik leuk
    Hhti +1454
    maandag 13 augustus 2018 om 09:32
    Laat ons eerlijk een 50/50 situatie. Als supporter van je ploeg zeg je penalty, als tegenstrever zeg je geen penalty. Dimata kon gezien de situatie zeker niet meer scoren en vermoed dat hierdoor Madanda zich inhoudt om geen hoekschop meer te veroorzaken. Hierdoor komt hij in zijn beweging glijdend tegen Dimata maar niet met de intentie om onderuit te borstelen. Daarom geef ik de voorkeur om geen penalty te zeggen. Maar dat zal nu ook niet meer veranderen hé. Iedere ploeg zal dit wel eens voor hebben dit seizoen, dat je eens iets in je voordeel en later in je nadeel zal krijgen. Dus nu al bullshit verkopen is erover. Een FcB supp.
    Vind ik leuk
    agdh +1418
    maandag 13 augustus 2018 om 10:49
    In elk geval penalty, maakt ni uit wa de bedoeling is en of dimata nog kon scoren, hij glijdt hem onderuit, Dus penalty, wie zegt geen penalty snapt de regels echt niet
    Vind ik leuk
    Zetterberg +9231
    maandag 13 augustus 2018 om 11:26
    Voorkeur, er is hier geen interpretatie mogelijk. Of Dimata nog iets met de bal kon doen, is zeker niet ter zake dus natuurlijk strafschop!
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 09:52
    De mauve bond wordt weer wakker.
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 09:55
    Het was duidelijk strafschop.voor de commentatoren van Telenet... zelfs anti-anderlechtman Bob Peeters vond het penalty... tegen zijn goesting....
    Vind ik leuk
    Regaal +1071
    maandag 13 augustus 2018 om 11:23
    Ja viel mij ook op hoe die Bob tegen zijn zin moest toegeven dat het penalty was.
    Vind ik leuk
    Boktor +692
    maandag 13 augustus 2018 om 19:29
    Natuurlijk was dit geen penalty. Maar de Verbist-brigade deed weer haar werk. Saelemaeckers zeker 4 maal geel maar ...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    "Het was geen penalty voor Anderlecht, Dimata heeft dat zelf verteld"