Anderlecht komt goed weg tegen Charleroi: We beseffen dat het beter moet

    Anderlecht komt goed weg tegen Charleroi: "We beseffen dat het beter moet"

    zondag 12 augustus 2018 om 20:51

    RSC Anderlecht won zondagavond moeizaam met 1-2 op het veld van Charleroi. Pieter Gerkens was echter vooral tevreden met de drie punten.

    "We beseffen allemaal dat het beter moet. Dit was geen topmatch. Maar het is altijd moelijk op het veld van Charleroi, dus we zijn blij met de drie punten", verklaarde Gerkens na de match aan Play Sports. "Nee, de zege is niet honderd procent verdiend, maar soms maakt dat niets uit."

    "Het was belangrijk om hier drie punten te pakken en door te gaan op ons elan. Volgende week moeten we proberen beter te spelen. Vandaag zochten we iets te veel de lange bal. Daardoor hadden we te weinig balbezit en gaven we het spel te veel uit handen", vervolgde Gerkens.

    Anderlecht start met dus met negen op negen en speelt volgende week thuis tegen Moeskroen. "Het was heel belangrijk om goed te starten met onze nieuwe ploeg. Hopelijk kunnen we deze lijn zo lang mogelijk doortrekken en dan zien we wel", besloot de middenvelder.

    Plaats een reactie

    Kettos +1348
    zondag 12 augustus 2018 om 20:59
    De Gerkens zou beter wa minder lullen en wa meer goed voetballen. Geen blabla ma boemboem.
    Vind ik leuk
    Fcb for ever +1235
    zondag 12 augustus 2018 om 21:02
    Telt dat ook voor de supporters van de nekken?
    Vind ik leuk
    Kettos +1348
    zondag 12 augustus 2018 om 21:04
    Bluvn goan gelik ne marginoal!
    Vind ik leuk
    Rsca-fan99 +527
    zondag 12 augustus 2018 om 21:02
    Ondanks zijn degelijk seizoen afgelopen jaar ( vooral de eerste seizoenshelft) , denk ik dat hij gewoon te weinig kwaliteiten heeft om een vaste basisspeler te worden en al zeker op de positie waar hij nu speelt.
    Vind ik leuk
    Rsca-fan99 +527
    zondag 12 augustus 2018 om 21:01
    Goed was het niet maar in Charleroi hebben we het altijd moeilijk dus we hadden een moeilijke wedstrijd verwacht. De ploeg staat nog niet helemaal op punt en met de jongeren zal het af en toe eens wat minder zijn .. dat moeten we nu eenmaal aanvaarden. Maar uiteindelijk 9 op 9 met twee uitwedstrijden waarvan 1 moeilijke verplaatsing , twee hele goeie wedstrijden en 11 goals.. goeie start en nu hopen dat ze hier een vervolg aan kunnen geven.
    Vind ik leuk
    polle1 +129
    zondag 12 augustus 2018 om 21:02
    geef morioka of musona of bakali maar volop hun kans dat zal zeker niet slechter zijn
    Vind ik leuk
    zondag 12 augustus 2018 om 21:28
    morioka is veel beter aan de bal, maar die loopt dan weer niet....
    Vind ik leuk
    Roach +955
    zondag 12 augustus 2018 om 23:12
    Het was een pak minder dan de eerste twee matchen, maar het was dan ook op Charleroi. Daar heeft elke ploeg het moeilijk om zijn eigen spel te spelen, teveel duels om mooi verzorgd te kunnen rondspelen. Dus nu niet te snel gaan roepen om Morioka of Bakkali, want die hadden waarschijnlijk nog veel minder ballen geraakt.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Anderlecht komt goed weg tegen Charleroi: "We beseffen dat het beter moet"