Verbist pikt uitspraken van Verhaeghe niet: ''Voorval aangekaart bij Pro League''

    Verbist pikt uitspraken van Verhaeghe niet: ''Voorval aangekaart bij Pro League''

    zondag 12 augustus 2018 om 14:50

    De arbitrage lag het afgelopen seizoen zeer vaak en hevig onder vuur. Club Brugge-voorzitter Bart Verhaeghe gaf op 6 mei na de verloren topper tegen Anderlecht (1-2) ook zijn uitgesproken mening. Die is bij scheidsrechtersbaas Johan Verbist in het verkeerde keelgat geschoten. 

    ''Dan moet je vaststellen: ofwel is de VAR heel onprofessioneel ofwel is er meer aan de hand. Ik hoop van niet, maar ik moet daar wel aan denken. Het is niet aan mij om hier bewijs voor te leveren'', stelde Verhaeghe zich destijds vragen bij de integriteit van de videoref. Verhaeghe kwam weg met zijn uitspraken, maar Verbist komt toch nog even terug op die verbale uithaal.

    "Zulke uitspraken ondergraven onze hele werking. Als je pech hebt met scheidsrechterlijke beslissingen is het menselijk om te denken dat de wereld tegen je is. Maar vaststellen dat de arbiter fout was of zijn integriteit in twijfel trekken, dat zijn twee verschillende dingen. Deze uithaal is bijzonder schadelijk. Ik heb dit voorval aangekaart bij de Pro League'', laat Verbist weten aan Knack.

    Plaats een reactie

    TheRolle +603
    zondag 12 augustus 2018 om 15:03
    Paarse Bond....Laat mij niet lachen...
    Wij hebben hem nadien niet meer gehoord hein...(penaltys voor Vormer...etc...etc...)
    Vind ik leuk
    Regaal +1071
    zondag 12 augustus 2018 om 17:15
    Dan zeggen ze bij Club dat ze benadeeld worden... er werd zelfs een goal goedgekeurd die niet eens over de lijn was door diezelfde VAR.
    Ze hebben tientallen punten verdiend door scheidsrechterlijke beslissingen vorig seizoen dat zelfs neutrale en enkele Club supporters zelf het begonnen toegeven.
    Vossen was zo goed als topschutter alleen al met penalty's vorig seizoen.

    PS als Gumienny nu zelf al zegt dat men in thuismatchen van Club Brugge in hun voordeel moest fluiten of anders geweerd worden tja....vind ik toch straf!
    [Reactie gewijzigd op zondag 12 augustus 2018 om 17:17]
    Vind ik leuk
    ROBSON +2596
    zondag 12 augustus 2018 om 17:57
    Sinds dat voorval is club 8x benadeeld geweest. 1x was er voordeel en dat bezorgde hun de oververdiende titel.
    Vind ik leuk
    zondag 12 augustus 2018 om 15:05
    Het gaat niet over "vaak pech hebben met de VAR". Enkele ploegen (en niet enkel Club Brugge) werden in Playoff1 duidelijk benadeeld.

    Verbist zou beter zorgen dat de VAR correct zijn werk doet ipv derden te zoeken om de zwarte piet door te geven.

    Gisteren die elleboog gezien? Geen rode kaart?. Hallo VAR, vergelijk dat eens met die (terechte) rode kaart van Wesley vorige week?

    De wijze van beoordeling moet bij élke VAR dezelfde zijn, nu is het vaak afhankelijk van wie achter de knopjes zit in dat busje. Als elke vergelijkbare fase door élke videoref identiek wordt behandeld... dan zal de kritiek wel verstommen.

    Er is duidelijk nood aan meer professionaliteit bij de VAR. Nu lijken sommige videorefs oude (openstaande) rekeningen bij bepaalde clubs of supporters te willen vereffenen in hun bijberoepje in de bus.
    Vind ik leuk
    RubenRSCL +213
    zondag 12 augustus 2018 om 15:05
    Ze hebbe in heel het jaar 1 keer iets tegengekregen en ze beginnen al met omkoping enzo maar ik denk een als er een ploeg is die de meeste voordeel krijgt (vooral in thuiswedstrijden) is het Brugge wel maar het kan ook aan mij liggen hè
    Vind ik leuk
    zondag 12 augustus 2018 om 15:17
    1 keer? hahaha zeker 20 keer
    Vind ik leuk
    RubenRSCL +213
    zondag 12 augustus 2018 om 15:24
    20 keer noem er 5 op buite die van tegen Anderlecht in po 1
    Vind ik leuk
    hoekschop +2204
    zondag 12 augustus 2018 om 15:08
    Maar het werd met de mantel der liefde toegedekt. Case closed.
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +1604
    zondag 12 augustus 2018 om 15:30
    Dus heeft verhaeghe nog 46jaar te goed en zijn al die titels van andl gemanipuleerd door de clan vds die zijn dan ook nog veroordeeld voor renteloze lening aan ref dus paarse zolang jullie hier mr verhaeghe onschuldig blijven uitmaken zal ik deze boemerang in jullie gezicht terug sturen
    Vind ik leuk
    Stefken +180
    zondag 12 augustus 2018 om 15:47
    Dit seizoen op tv gehoord dat de var de lijn die we op tv zien bij buitenspel niet gebruikt , hoe kan het dan dat ze de teen buitenspel van Diaby in brussel wel zagen maar de voet buitenspel van die speler van standaard niet zagen in de wedstrijd tegen kwek , moesten ze toen de spanning opnieuw in de Play-offs brengen???????
    Vind ik leuk
    RubenRSCL +213
    zondag 12 augustus 2018 om 15:49
    Da was past dit seizoen vorig seizoen werd da wel gebruikt die lijn
    Vind ik leuk
    zondag 12 augustus 2018 om 17:29
    Die lijn mochten ze nooit gebruiken
    Vind ik leuk
    RubenRSCL +213
    zondag 12 augustus 2018 om 21:56
    Die lijn mss ni maar ze gebruikte wel een lijn en helemaal geen meer
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +10969
    zondag 12 augustus 2018 om 15:49
    Verhaeghe moet gewoon opkrassen
    Vind ik leuk
    Rune1891 +2191
    zondag 12 augustus 2018 om 17:05
    Daar geef ik je gelijk in, als je echt een statement wil maken als verhaeghe, stap je op als voorzitter en vraag je iedere andere bobo die verschillende petjes draagt om hetzelfde te doen. Je kan niet als voorzitter van een ploeg in een regelgevend orgaan zitten zonder van partijdigheid beschuldigd te worden...
    Vind ik leuk
    zondag 12 augustus 2018 om 18:04
    Gaan we de leiding van de voetbalcompetitie dan maar in handen geven van een melkboer, brandweerman of dierenarts?
    Vind ik leuk
    Rune1891 +2191
    zondag 12 augustus 2018 om 20:29
    Vraag ik dat? Er zijn blijkbaar geen andere competente mensen dan diegene die voor een club werken?
    Vind ik leuk
    Cremonese +63
    zondag 12 augustus 2018 om 15:54
    Het is gewoon geen gezonde situatie (zowel vroeger als nu) om mensen die bij een club actief zijn tegelijk een hoge functie bij de Bond te laten hebben.

    Men kan dan gewoon niet onpartijdig optreden.

    Kijk naar het selecteren van onze bondscoach bijvoorbeeld:
    Het kan er bij mij gewoonweg niet in dat in dat proces een belangrijke rol is weggelegd voor mensen die ook een Belgische club besturen.

    Ik weet niet hoe dit in andere landen georganiseerd wordt, maar hiermee maken wij ons toch een beetje belachelijk niet?

    De prestaties van de Rode Duivels zullen deze "scheve structuur" hopelijk niet blijven maskeren...
    [Reactie gewijzigd op zondag 12 augustus 2018 om 19:26]
    Vind ik leuk
    Polleken 77 +1933
    zondag 12 augustus 2018 om 16:07
    Nadat FCB in de reguliere competitie 40 punten cadeau kreeg van de arbitrage, gaat Verhaeghe een beetje op de scheidsrechters zitten . Hij kocht het kampioenschap vorig seizoen. Mogelijks is hij een beetje gefrustreerd omdat het hem te veel heeft gekost.
    Vind ik leuk
    Rune1891 +2191
    zondag 12 augustus 2018 om 17:06
    40 punten.... nooit de eerste van de klas geweest in wiskunde zeker?
    Vind ik leuk
    zondag 12 augustus 2018 om 16:31
    De ganse discussie rond de VAR kan zeer eenvoudig opgelost worden:
    Geef de ploegen zelf de kans om de VAR 1 of 2 keer per helft in te schakelen als ze denken dat ze benadeeld zijn. Hebben ze gelijk, dan behouden ze hun aantal om de VAR in te schakelen, hebben ze fout, dan zijn ze die beurt kwijt.
    Zie naar het hockey. Veeeeeel minder discussies!
    Vind ik leuk
    Rune1891 +2191
    zondag 12 augustus 2018 om 17:07
    Nog iets over nemen van hockey, de communicatie tussen de ref, zijn assistenten en de VAR openbaar maken. Ik wil weten waarom een ref die bepaalde beslissing neemt of net niet neemt
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +1604
    zondag 12 augustus 2018 om 18:06
    De polle vergist zich hij wilde zeggen dat zijn ploeg 40p achter brugge stond
    Vind ik leuk
    Dan4red +400
    zondag 12 augustus 2018 om 18:28
    Verbist (vroeger al heel matig scheidsrechter) zou zich beter focusen op het niveau van zijn scheidsrechters en VAR's... dat er nu al jaren geen scheidsrechter of VAR aanwezig is op een EK of een WK spreekt al boekdelen. Wat betreft Bart Verhaeghen, hij zou slimmer moeten zijn, maar deed net wat elke andere ploeg deed, de druk op de scheidsrechters opvoeren en hij kreeg gelijk, want de week nadien op Standard, was het geen handspel van Vormer, nochtans had iedereen die niet blauw zwart gezind is duidelijk handspel gezien bij de tackle van Vormer... en voor de rest zijn dat allemaal oude koeien uit de gracht... Verbist zou beter vooruit kijken en zien dat zijn VAR's een rechte lijn kunnen trekken bij buitenspel !!! Onkunde is er voldoende...nu graag wat professionaliteit in de scheidsrechter corps...inclusief de VAR (gisteren Sta - Cer tussen komen voor een gele kaart...pfff....)
    Vind ik leuk
    maandag 13 augustus 2018 om 00:10
    In de wedstrijd tussen Genk & Oostende gaat de VAR ook weer in de fout.

    De elleboogstoot van Canesin is gewoon even erg als die van Wesley vorige week. Wesley kreeg terecht rood, Canesin zelfs geen geel. De ene speler dreigt zeven dagen schorsing, de andere mag vrolijk verder spelen zonder straf....

    Zoals ik in mijn initiële post als zei : De VAR moet gewoon rechtlijnig zijn.
    Vind ik leuk
    Vlad +1959
    zondag 12 augustus 2018 om 21:22
    Allemaal vijgen na pasen, Bart had deze emotioneel beladen uitspraken idd beter niet gedaan, maar ongeacht wie het meest bevoordeeld of benadeeld werd door de VAR kunnen we enkel maar vast stellen dat we een nieuw seizoen begonnen zijn en de VAR er geen millimeter op vooruit is gegaan. Na een rampzalig VAR seizoen zou je verwachten dat in de zomer de koppen bijeen werden gestoken om de VAR te optimaliseren en de fouten tot een minimum te herleiden. Allemaal ijdele hoop zo blijkt. De heer Verbist zou beter eerst eens maken dat zijn eigen winkel goed draait en zich af vragen waarom al die kritiek er is. Vorig seizoen werd onze competitie herleid tot één lange VAR discussie en dit seizoen lijkt daar een vervolg aan gebreid te worden. Wij willen een doeltreffend VAR systeem zodat geen enkele ploeg zich benadeeld moet voelen, dus mijnheer Verbist, werken voor die centen...wij willen terug over voetbal kunnen praten en lezen en niet steeds weer over die *****VAR
    Vind ik leuk
    zondag 12 augustus 2018 om 22:39
    Er zijn wel meer uitspraken geweest tov de pers IVM scheidsrechters en VAR, zowel door coaches als door voorzitters. Laat ons dergelijke uitspraken kaderen in de teleurstelling van het moment. Is het gepast om zoiets te zeggen ? Neen, zeker niet voor Bart gezien zijn functie binnen de bond. Is het menselijk ? Ik vrees van wel.
    Vind ik leuk
    blondel +2444
    maandag 13 augustus 2018 om 00:24
    Alle,de kindjes gaan nog ne keer reageren op een uitspraak van 6 maand geleden;En die word nu terug opgerakeld ,en iedereen terug bla,bla,bla.En daarna mogen jullie allemaal slapen gaan.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Verbist pikt uitspraken van Verhaeghe niet: ''Voorval aangekaart bij Pro League''