Vanhaezebrouck verdedigt eigen speler: Hij is heel belangrijk

    Vanhaezebrouck verdedigt eigen speler: "Hij is heel belangrijk"

    zondag 12 augustus 2018 om 13:48

    Onder Hein Vanhaezebrouck is Pieter Gerkens een belangrijk onderdeel van het team. De aanvallende middenvelder krijgt nochtans vaak kritiek dat zijn statistieken bijzonder pover zijn. Vanhaezebrouck legt uit waarom Gerkens toch belangrijk is voor zijn ploeg.

    "Er zijn voor- en tegenstanders van Pieter. Je moet eens alle acties bekijken die hij in een wedstrijd maakt. Hij maakt veel meters, zorgt voor defensief evenwicht, … "aldus Vanhaezebrouck.

    "Gerkens is de slimme offensieve speler, die met zijn loopacties ruimte maakt voor de anderen. Daardoor is hij heel belangrijk voor de balans in het team", geeft de coach aan.

    Dat zijn statistieken wat minder zijn, vindt Vanhaezebrouck niet erg. "Zijn momenten en goals gaan ook zeker komen, daar ben ik zeker van. Hij doet zijn werk en blijft nederig. Sommige jongens zijn individueel misschien sterker, maar zij dragen minder bij aan het elftal. Gerkens doet dat wel door zijn kwaliteiten", klinkt het op zijn persconferentie.

    Plaats een reactie

    zondag 12 augustus 2018 om 13:59
    Heel goede nuttige speler.
    Vind ik leuk
    Frefke +17
    zondag 12 augustus 2018 om 14:06
    Goede speler op national vlak maar niet super voor wat men van een speler verwacht bij RSCA.
    Vind ik leuk
    CedricVDE +968
    zondag 12 augustus 2018 om 14:07
    Ik ga akkoord met diegene die zeggen dat Gerkens een van de minder getalenteerde spelers uit de kern is. Dit is zeker waar als je gaat vergelijken met een Dimata, Bakkali, Musona, maar ik ben voor het gebruiken van Gerkens doordat zoals HVH zegt, hij heel veel vuil werk opknapt. Puur voetbaltechnisch is hij misschien niet bij de beste, maar hij is zeer intelligent, maakt goede loopacties en werkt een hele match lang voor de ploeg. Daarom zou ik hem elke match opstellen voor zijn werklust en die goals gaan komen, daar ben ik van overtuigd. Naar mijn mening gaat hij het verder schoppen dan Siebe Schrijvers. Schrijvers is misschien voetbaltechnisch beter, maar heeft niet het loopvermogen en de spelintelligentie van een Gerkens. Intelligentie is iets wat je niet kunt trainen, dat heb je of dat heb je niet. Techniek is iets wat je in een zekere mate kunt trainen. Vandaar dus dat ik denk dat Gerkens hoger gaat geraken.
    Vind ik leuk
    Bonanza +541
    zondag 12 augustus 2018 om 14:15
    Was da nu voor zever. Daarom zijn messi en Ronaldo out of this world omdat je gewoon op techniek kunt trainen. Gerkens gaat het nie maken hoor, die is met z 'n gat in de boter gevallen met Heintje, zou anders zeker geen kans krijgen bij Anderlecht wegens simpelweg niet goed genoeg
    Vind ik leuk
    hoekschop +989
    zondag 12 augustus 2018 om 14:57
    Ook Weiler was wild van Gerkens. Van dat soort spelers welke elke trainer er wel eentje in zijn team.
    Vind ik leuk
    CedricVDE +968
    zondag 12 augustus 2018 om 15:10
    Ik heb ook gezegd in zekere mate, uiteraard moet je aanleg hebben voor dribbelen dat zeker, maar spelinzicht en intelligentie kan je gewoon niet trainen. Geloof het of niet, maar Ronaldo zijn bekende schaarbeweging kan je trainen, ik ken zelfs de persoon die hem die beweging aangeleerd heeft. Ronaldo en Messi zijn ook niet alleen goed door hun techniek, Ronaldo en Messi gebruiken ook hun lichaam goed. Ze hebben ook zeer goed spelinzicht en lezen het spel supergoed.


    Schrijvers is ook Messi en Ronaldo niet eh daarom zeg ik dat hij het niet gaat maken. Gerkens is niet een van de meest opvallende spelers, maar knapt heel veel vuil werk op achter de schermen. Zon speler willen veel trainers, vandaar dat hij het verder gaat schoppen denk ik, vergelijk het ook weer met een korreltje zout met Kante, is hetzelfde principe speelt alleen iets lager.
    Vind ik leuk
    ROBSON +1824
    zondag 12 augustus 2018 om 15:29
    Schrijvers is beter dan Gerkens en heeft in tegenstelling tot wat jij zegt wel veel techniek en inzicht. Hield in zijn eentje WB in eerste. Is nog maar 21 dus indien zijn kansen is hij weldra de revelatie.
    Vind ik leuk
    CedricVDE +968
    zondag 12 augustus 2018 om 15:35
    Schrijvers heeft techniek, heb ik ook nooit ontkend, maar Gerkens heeft meer spelintelligentie, ook veel loopvermogen heeft één van de beste condities in de JPL. Schrijvers is er ook niet in geslaagd om bij Genk een basisplaats te verwerven, dus dan is hij nog niet geslaagd bij een topclub Gerkens heeft al meer matchen voor een topclub op de teller. Gerkens is er ook 22 jaar en is dus amper verschil. Ik schat Gerkens hoger in. Ik kan niet in de toekomst kijken eh, maar als ik nu kijk denk ik dat Gerkens verder staat, maar het kan rap keren eh. Ik denk gewoon dat Gerkens bij Anderlecht er altijd in moet staan en dat hij vorig seizoen samen met Trebel de enige waren waarvan ik zei die hebben een goed seizoen gespeeld. Gerkens was wat wisselvallig, maar voor een eerste seizoen Anderlecht vond ik het zeker niet slecht.
    Vind ik leuk
    Patfey +4602
    zondag 12 augustus 2018 om 16:26
    Nuttige speler akkoord, maar in de huidige opstelling zijn 8 van de 10 veldspelers in de eerste plaats ofwel werkers ofwel verdedigers. En dat past niet bij Anderlecht. Zoals elders geschreven : dat type hoort lager op het veld te spelen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 12 augustus 2018 om 16:26]
    Vind ik leuk
    CedricVDE +968
    zondag 12 augustus 2018 om 17:56
    Daar ben ik mee akkoord dat hij lager moet staan. Maar het is een kwestie van wie zet je er anders in op de moment. Echt creatieve centrale spelers hebben we niet. Morioka, maar daar is tegenwoordig nog meer kritiek op als op Gerkens. Musona, zou ook nog niet goed genoeg zijn, dusja dan zit je er al door eh.
    Vind ik leuk
    Patfey +4602
    zondag 12 augustus 2018 om 18:45
    Een jeugdspeler?
    Vind ik leuk
    CedricVDE +968
    zondag 12 augustus 2018 om 19:30
    Hebben we ook niet echt eh. Kayembe en Sambi zijn eerder vervangers van Trebel en Marenko de rest is voor de flank en Dauda is een spits en geen 10.
    Vind ik leuk
    Patfey +4602
    zondag 12 augustus 2018 om 20:08
    Ik dacht inderdaad aan een aanvallende flank met de meer verdedigende Cobbaut in de rug, en dus eerder een 3 4 3
    Vind ik leuk
    SD +7180
    zondag 12 augustus 2018 om 14:32
    Er moeten ook "waterdragers" zijn in een ploeg; die zijn nuttig zolang zij niet denken dat zij vedetten zijn.
    Vind ik leuk
    zondag 12 augustus 2018 om 15:48
    Je kan geen waterdrager zijn op die positie....
    Op die positie moet je 10 goals maken en 10 assists
    Vind ik leuk
    9000 +46
    zondag 12 augustus 2018 om 15:50
    Volgens mij kan je op de positie waar Hvh Gerkens gebruikt eerder een meer technisch begaafde spelmaker opstellen. Gerkens is zeker een gedienstige harde werker, maar ik
    denk meer geschikt om lager op het veld gebruikt te worden. Hoger heb je een meer bepalende creatieve speler nodig (denk ik dan)
    Vind ik leuk
    Kettos +1344
    zondag 12 augustus 2018 om 16:15
    Hij gaat em nog veel moeten verdedigen vant seizoen denk ik :)
    Vind ik leuk
    Hierulf +541
    zondag 12 augustus 2018 om 20:15
    Heel belangrijke speler, klopt helemaal !
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Vanhaezebrouck verdedigt eigen speler: "Hij is heel belangrijk"