Advocaat van Standard gaat in de aanval: Club Brugge mag dankbaar zijn

    Advocaat van Standard gaat in de aanval: Club Brugge mag dankbaar zijn

    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:15

    Mehdi Carcela wordt voorlopig niet geschorst. Volgens de Pierre Locht, juridisch directeur van de Rouches, werd de indicatieve tabel niet goedgekeurd door de Pro League. De advocaat vroeg zelfs de vrijspraak voor Carcela.

    Het Bondsparket en de Geschillencommissie baseren zich voor hun sancties op een indicatieve tabel die de verschillende overtredingen verdeelt in categoriëen. Op vraag van de Pro League werden de straffen dit seizoen verhoogd, maar dat was niet naar de zin van de profclubs.

    De bondsprocureur verklaarde dat de indicatieve tabel goedgekeurd werd door de KBVB en de Pro League, maar Standard betwist dat. "Zo’n tabel moet gestemd worden op een algemene vergadering, zoals dat bij alle verenigingen het geval is", vertelde Pierre Locht volgens Het Laatste Nieuws.

    "Dat is hier niet gebeurd. Ik vroeg het PV op, maar krijg ze niet. Omdat het Bondsparket zich baseert op een ongeldige indicatieve tabel, is de strafvordering niet ontvankelijk en moet Mehdi Carcela vrijgesproken worden."

    De Geschillencommisie heeft daarom beslist om de uitspraak over de Standard-speler met een week uit te stellen zodat onderzocht kan worden of de indicatieve tabel werd goedgekeurd. Voor Wesley Moraes geldt hetzelfde

    Lees ook: Gelukje voor Club Brugge: Wesley Moraes krijgt voorlopig geen schorsing

    Plaats een reactie

    dethklok28 +4267
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:19
    Echt schandalig eigenlijk. Alleen in België zoiets
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:06
    Dus als ik dat hier hoor dan kan moeskroen een klacht indienen want zij hadden al geschorste spelers op speeldag 2 tegen club....
    Match herspelen dan????
    Vind ik leuk
    Lupo +356
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:21
    per toeval !!!
    Vind ik leuk
    Zetterberg +7564
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:22
    Tja, dan kan iedereen vrijgesproken worden, want er kan moeilijk een schorsing gebeuren op een tabel die nooit goedgekeurd is...wat een klucht! Zie beide heren nog volledig vrijgesproken worden door procedurefouten! Iets waarop zowel de clubs als de bond fier op mag zijn! Sterk signaal!
    Vind ik leuk
    Goaltje +734
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:44
    Enkel uitstel hoor.
    Vind ik leuk
    Goaltje +734
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:26
    Amateurs, amateurs, amateurs, hoe, ha, amateurs, amateurs, amateeeuuuurs, ...
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +12720
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:29
    Voor de mensen die hier weer graag complottheorieën van Bart Verhaeghe in zien:

    https://imgflip.com/i/2fn7cj
    Vind ik leuk
    Goaltje +734
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:31
    Fair blijven hé : Standard heeft wel de kat de bel aangebonden.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +12720
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:39
    Als je zoekt naar een lachende Venanzi krijg je een 404 Error.
    Vind ik leuk
    Zetterberg +7564
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:42
    Haha, vorig jaar heb ik hem thans verschillende keren zien dansen en lachen
    Vind ik leuk
    hoekschop +919
    vrijdag 10 augustus 2018 om 20:11
    Brugge is daar ook niet vies van. Vorig jaar ook nog een sanctie ontlopen door procedurefouten in te roepen. Je weet wel, die racisten.
    Vind ik leuk
    Goaltje +734
    vrijdag 10 augustus 2018 om 20:18
    Correct.
    Vind ik leuk
    Zero123 +301
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:38
    Plat van het lachen hier omdat:
    1. Het niet klopt.
    2. Omdat het van een kwekker komt.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +12720
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:40
    Jammer dat je interpretatievermogen geamputeerd is bij de geboorte.
    Vind ik leuk
    Zetterberg +7564
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:44
    Je moet weten dat er niet mag worden gelachen! 😉
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:29
    Zero staat voor uw gevoel voor humor...
    Vind ik leuk
    Zetterberg +7564
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:38
    Het gaat me niet over complottheorieën maar over het gezond verstand van de clubs! Iedereen gaat constant in beroep met de belachelijkste argumenten verzonnen door een batterij aan advocaten! Ik wijs nieland met de vinger, maar beroep wordt bijna automatisch aangetekend en alles wordt geminimaliseerd om toch maar een speeldag of twee ‘korting’ te krijgen. Het bondsparket speelt dit spelletje al jaren mee, waardoor beroep aantekenen een logisch gevolg wordt. Ik wacht op de dag dat de schorsing een dag extra wordt, na het aantekenen van een beroep, misschien dat je dan als club twee keer nadenk! De clubs zijn hierin gewoon opportunistisch en het bondsparket zwak. Het zou me niets verwonderen dat het parket 4 dagen uitspreekt omdat ze op voorhand weten dat het toch afgezwakt zal worden tot 3 dagen...
    Deze hele klucht is het gevolg hiervan!
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +12720
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:50
    Sluit ik me helemaal bij aan hoor. Ze maken er weer één grote klucht van en het was daarvoor ook al een klucht. Zoals je zelf aanhaalt met het in beroep gaan om automatisch 1 à 2 speeldagen vermindering te krijgen.

    Maar we kennen allemaal VP en een deel die hierop zit om er weer vanalles bij te sleuren die niet relevant is. En meestal als het over dit soort zaken is valt de naam van Verhaeghe al snel. Dus dat wou ik bij deze voor zijn, door er de draak mee te steken. Maar blijkbaar zijn er nog mensen die dat inzicht niet meegekregen hebben om dat te snappen en te denken dat ik als "Kwekker" met Club aan 't lachen ben.
    Vind ik leuk
    Zetterberg +7564
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:26
    Als iemand jou van overdreven partijdigheid zou beschuldigen, dan hebben ze je nog niet vaak gelezen..niets van aantrekken
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +12720
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:50
    Ik doe mijn best ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 20:00
    Vond hem goed. En heb hem zelfs gedeeld met mijn club vrienden. Verder ken ik er meerdere hier die partijdiger commentarieeren dan u. MAAR je bent en blijft een kwekker😂😂
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +12720
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:51
    Daar kan ik mee leven en bedankt!
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 21:32
    Kop dicht
    Vind ik leuk
    TageMeister +3423
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:34
    Moet zo een tabel bestaan?
    Vind ik leuk
    Zetterberg +7564
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:41
    Tja, ieder geval wordt individueel bekeken maar ze moeten toch ergens een constante in zien te houden. Maar de tabel is indicatief dus niet verplicht te hanteren, lijkt mij
    Vind ik leuk
    Goaltje +734
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:42
    Absoluut, bestond al in de oudste beschavingen. Geen willekeurige straffen voor dezelfde feiten. Romeins recht, Code Napoleon.
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +973
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:41
    Ik zie het zo idd vrij gesproken door procedure fout van de ref hij had hem moeten beschermen tegen de 2 gevaarlijke backs die hem langs alle kanten belaagden als die over dodelijke feiten moorden,begint te vergelijken straffen spreekt dan is deze verdediging ook veranrwoord mischien en mannen straks is er weer voetbal nog veel kijkgenot
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 18:48]
    Vind ik leuk
    Zetterberg +7564
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:46
    Tja,..
    Vind ik leuk
    CZNK +56
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:51
    Achja.. typisch Belgisch zeker ?
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:52
    Kan Standard echt niet in de Franse of Luxemburgse competitie gaan spelen ? Altijd zever en ambras met die Pipo's
    Vind ik leuk
    SD +7106
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:01
    Moest U U van idioten commentaren onthouden, zou dat ook een verrijking zijn
    Vind ik leuk
    JDP +103
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:55
    Hij (WDB) heeft liever dat er enkel Vlaamsche ploegskes tegen elkaar spelen...
    Bovendien bang dat Standard hoger zou eindigen dan zijn Vlaamsch ploegske...
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 20:03
    Er is nochtans niets zo mooi als de titel pakken in Die vurige stede. Een van de beste sferen en hele Belgische competitie.
    Vind ik leuk
    JDP +103
    zaterdag 11 augustus 2018 om 08:23
    :-)
    Het was verdiend. En jullie zullen er dit jaar opnieuw kort bij zijn...
    Vind ik leuk
    zaterdag 11 augustus 2018 om 10:30
    Dom zijn is niet erg en ik neem het U nog niet eens kwalijk .
    Vind ik leuk
    zaterdag 11 augustus 2018 om 10:29
    Hopeloos !!!!!!!
    Vind ik leuk
    buck +2172
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:02
    Amateurs
    Vind ik leuk
    firedwarf +2812
    vrijdag 10 augustus 2018 om 20:09
    Denk da ik moet overgeven... Als ik zie waar deze ploegen weer misbruik van maken... Stamp dus maar iemand van het veld, of sla em maar een oogkas in het mag allemaal!
    Behalve als ge niet van standard of brugge bent... Moeskroen kan maw dus competitievervalsing inroepen want hebben speeldag 2 gespeeld met 2 rood geschorste spelers minder!
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:00
    Zou moeskroen dan die wedstrijd moeten herspelen?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 22:01]
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 21:45
    Schandalig van standard...
    Wat willen die nu eigenlijk ?
    Vrijspraak carcela?????
    Het neertrappen van een speler zonder de intentie te hebben om de bal te spelen...
    Zegt veel over het bestuur daar ......
    Vind ik leuk
    firedwarf +2812
    zaterdag 11 augustus 2018 om 00:31
    alsof het bestuur van brugge zoveel liever is door hun uitleg van welk deel van de elleboog/arm de speler in zijn oogkas raakt ... alsof dat iets zou mogen uitmaken bij het bepalen van de strafmaat...
    Vind ik leuk