Twijfelgeval voor fans, niet voor Vanhaezebrouck: Bekijk eens alle acties

    Twijfelgeval voor fans, niet voor Vanhaezebrouck: "Bekijk eens alle acties"

    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:38

    Pieter Gerkens stond de eerste twee wedstrijden van het seizoen opnieuw in de basis bij RSC Anderlecht. Sommige supporters twijfelen of Limburger het potentieel het om bij paars-wit te spelen, maar Hein Vanhaezebrouck is een onvoorwaardelijke voorstander.

    "Je hebt voorstanders van Pieter en jongens die zich er vragen bij stellen. Maar je moet eens alle acties bekijken die hij maakt in een wedstrijd. Dat hij veel meters maakt, weet iedereen ondertussen. Maar hij zorgt ook voor defensief evenwicht door zijn arbeid. Als je met twee spitsen speelt, is dat ook nodig, ookal doet Santini eveneens heel veel meters", vertelde Vanhaezebrouck tijdens een persconferentie.

    "Dimata doet er iets minder, maar hij doet veel meer sprintmeters. Hij doet dubbel zoveel sprintmeters dan alle anderen. Ze voelen elkaar goed aan. Dimata is de man van de diepgang, en heeft veel snelheid. Santini is de killer, maar ook de sterke spits. En Gerkens is uiteindelijk de slimme offensieve speler, die heel gepast loopacties maakt en op die manier ruimte creëert voor anderen", besloot Vanhaezebrouck.

    Plaats een reactie

    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:56
    Kan goed zijn. Maar op die positie zie ik liever die aanvallend het verschil maakt, dan iemand die dat verdedigend doet. Ik zie op die positie Liever echte klasbak met een afstandschot en een leuke dribbel, snelheid en een goede passing.
    Vind ik leuk
    Prpldynmt +4520
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:00
    Iedereen zou zo'n type op die positie wel willen hebben, maar die zijn voor ons helaas onbetaalbaar.
    Vind ik leuk
    Kettos +1222
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:06
    Carcela en Pozuelo waren toch ook betaalbaar. Mss zie ik te weinig Gerkens zijn verdedigend werk, maar dat ie aanvallend te weinig bijbrengt dat ziet toch iedereen zou ik denken...
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 19:07]
    Vind ik leuk
    Rsca-fan99 +515
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:28
    Vooral Carcela maar had die naar Anderlecht willen komen?? Dat zullen we nooit weten.. maar ik geef u gelijk Kettos .. ik hoop ook dat er iemand anders achter de spitsen mag gaan spelen maar ik vrees ervoor... Gerkens is beter volgens Heintje voor het “evenwicht”.
    Vind ik leuk
    Kettos +1222
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:43
    Je hebt gelijk dat Carcela wrschlk nooit naar anderlecht zou komen, maar ik wou gewoon aantonen dat je als belgische club best wel kwaliteit kan aantrekken als je goed zoekt. Momenteel is die een groot vraagteken voor mij maar ik zet mijn hoop op Bakkali.
    Vind ik leuk
    Lunam +1187
    vrijdag 10 augustus 2018 om 19:36
    Verleden jaar was Gerkens voor 99% van de fans een van de beste zeg maar onmisbaar en zoals ik het nu moet interpreteren aan de commentaren van de jongste weken is hij geen 50% meer. Supporters draaien met de wind vooral bij onze Anderlechtsupporters blijkbaar. Gerkens was en is een opkomend talent waarom nu weer afvallen, man,man...Gelukkig hebben we een trainer met een visie.!
    Vind ik leuk
    Kettos +1222
    vrijdag 10 augustus 2018 om 20:38
    Da is toch overdreven hoor, net zoals velen anderen hier zeg ik al lang da Gerkens te kort komt. Als Hein iemand zoals bv Sambi evenveel kansen zou geven hij zou wrschlk al verder staan dan Gerkens.
    Maar goed je hebt ook veel voorstanders van Gerkens, de waarheid zal wel ergens tussenin liggen zeker...de toekomst zal het uitwijzen...maar ik hoop dat Bakkali snel op niveau is want erger mij dood aan Gerkens...
    Vind ik leuk
    Lunam +1187
    vrijdag 10 augustus 2018 om 21:52
    Allee Kettos, begrijp wel dat de hele jonkies ook kans moeten krijgen maar Gerkens was verleden jaar toch 1 van de weinige lichtpunten?
    Vind ik leuk
    Kettos +1222
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:02
    In het begin had hij mij aangenaam verrast want vond dat een aankoop om enkel aantal belgen op te krikken maar speelde best goed. Maar hij deemsterde weg en in de 2de seizoenshelft heb ik me vaak aan hem geergerd. Veel balverlies, slechte afwerking, geen enkele actie maken, ...veel werken ok ja maar persoonlijk heb ik dan nog liever een luierik als Morioka met een geniale pas en een neus voor goals.
    Vind ik leuk
    Bonanza +529
    vrijdag 10 augustus 2018 om 20:48
    Neenee, niet goed genoeg is niet goed genoeg. Punt
    Vind ik leuk
    Bonanza +529
    vrijdag 10 augustus 2018 om 20:48
    Hein, ik geef je vaak gelijk maar nu ben je echt fout!! Gerkens is echt niet goed genoeg. Spijtig genoeg ben je zeer koppig en zal je je fout te laat inzien
    Vind ik leuk
    Lunam +1187
    vrijdag 10 augustus 2018 om 21:52
    Is niet koppig zijn, man Gerkens nu echt gedevalueerd , begrijp het niet.
    Vind ik leuk
    Kettos +1222
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:04
    Je hebt duidelijk een voor en tegen kamp, en we begrijpen elkaar niet, Trump heeft hetzelfde effect ;)
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 22:05]
    Vind ik leuk
    Lunam +1187