'Toptransfer naar Madrid legt Courtois ook financieel allerminst windeieren'

'Toptransfer naar Madrid legt Courtois ook financieel allerminst windeieren'

Gepubliceerd: vrijdag 10 augustus 2018 om 10:01vr 10-08-2018 om 10:01

Thibaut Courtois heeft zijn zin gekregen. Na een geweldig wereldkampioenschap, waarop onze landgenoot de Golden Glove won, dwong hij een transfer naar Real Madrid af. Daar gaat de Limburger een aardige stuiver verdienen.

Het Nieuwsblad maakt vrijdag de details bekend van de overeenkomst die de Rode Duivel met de dertienvoudige Champions League-triomfator. Courtois ondertekende in de Spaanse hoofdstad een contract voor zes seizoenen, tot medio 2024. In die periode zal hij jaarlijks een slordige zeven miljoen euro netto opstrijken.

Een stevige boterham, al had Courtois volgens HNB nóg aantrekkelijkere voorstellen dan dat van Real. Van welke clubs die aanbiedingen dan gekomen zouden zijn, is niet bekend. Voor de nationale nummer één wordt het zijn tweede periode in Madrid. Eerder beleefde hij mooie tijd bij stadsrivaal Atlético. 

Poll

Wordt Courtois een held bij Real?

(352 stemmen)

Plaats een reactie

TageMeister +6352
vrijdag 10 augustus 2018 om 10:28
ik vind het niet verstandig van hem om voor 6 seizoenen te tekenen...

Binnen 3 jaar kan zijn loon (in vergelijking) zéér laag zijn en dan zit hij nog 3 jaar vast....
Vind ik leuk
GBAU +1736
vrijdag 10 augustus 2018 om 12:04
Maar hij zit wel bij zijn kindjes voor hoedanook veel geld voetbal te spelen in de meest succesvolle club ter wereld...

'vast zitten' is dan wel erg relatief.
Vind ik leuk
ROBSON +3570
vrijdag 10 augustus 2018 om 13:45
Voila......geluk primeerde boven het grote geld. Gezien hoe het geluk van hem en zijn familie af straalde. Mooi om te zien. En 7 miljoen netto zal met alles op en aan al snel 10 miljoen zijn. Doe daar de 4 miljoen bij van zijn verkoop en 1.5 miljoen teken geld een kast van een villa en een fantastische wagen met gratis tanken,...........Meer moet dat niet zijn om bij de succesvolste ploeg ter wereld te kunnen spelen.
Vind ik leuk
RD +860
vrijdag 10 augustus 2018 om 12:42
Zouden er geen loonsvoorwaarden in het contract staan? Of een automatische herziening na 2-3 jaar?
Vind ik leuk
Gimini +924
vrijdag 10 augustus 2018 om 14:17
Denk dat zelfs na 6 jaar met 7,000,000 per jaar hij geen honger zal lijden. Trouwens zijn hoofdbekommernis was zijn familie niet het geld.
Vind ik leuk
Patfey +6023
vrijdag 10 augustus 2018 om 13:33
Van Chelsea was er een hoger loon aangeboden, 1 miljoen meer of zo. Blijkbaar al vergeten door VP.
Vind ik leuk
Riddlin +2507
vrijdag 10 augustus 2018 om 14:05
Bij Chelsea kon hij 8 of 9 miljoen netto per jaar verdienen dacht ik. Maar is basisloon denk ik.
Dat zal hij bij Madrid misschien wel ruim compenseren met reclame inkomsten, premies en portretrechten en weet ik veel wat nog.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws