'Nieuw snertseizoen kan Dendoncker duur te staan komen: contract wordt herbekeken'

'Nieuw snertseizoen kan Dendoncker duur te staan komen: contract wordt herbekeken'

Gepubliceerd: vrijdag 10 augustus 2018 om 07:00vr 10-08-2018 om 07:00

Leander Dendoncker heeft zijn transfer dan toch beet. De Rode Duivel gaat bij Wolverhampton aan de slag, dat hem opmerkelijk genoeg niet meteen koopt. De Premier-Leagueclub heeft daar een duidelijke reden voor.

Donderdag werd de overgang van Dendoncker helemaal afgerond. De Engelsen huren de Anderlecht-speler voor één seizoen voor ruim één miljoen euro. Daarna zijn The Wolves verplicht om paars-wit vijftien miljoen euro te betalen.

Het Nieuwsblad weet dat de Financial Fair-Play daar voor iets tussen zit. Clubs mogen slechts een bepaald bedrag aan transfers uitgeven. Aangezien de promovendus al flink investeerde in nieuw spelersmateriaal, speelt het in het geval van de Rode Duivel op safe.

Hernieuwd contract
Dendoncker doet er meer beter alles aan om zijn kunnen te tonen. Na dit seizoen zal Wolverhampton het contract van de Rode Duivel herbekijken. Indien de polyvalente middenvelder/verdediger een snertseizoen speelt, kunnen de Engelsen hem zelfs meteen doorverkopen.

Plaats een reactie

TageMeister +6353
vrijdag 10 augustus 2018 om 07:04
Dud verkocht voor 16 miljoen
Vind ik leuk
dethklok28 +5087
vrijdag 10 augustus 2018 om 07:31
Die titel is precies alsof het verleden en tegenwoordige tijd is. Terwijl het over toekomst gaat. Contract zal worden herbekeken als hij een slecht seizoen kent. Dus dat is een jaar van nu...
En er staat dat ze hem kunnen verkopen. Als hij was aangekocht was dat ook zo. Het enige wat ik hieruit begrijp is dat deze lening hetzelfde doet als een verkoop. Alleen mogen ze een jaar later betalen.

Maar de toon van dit artikel is gewoon stemmingmakerij
Vind ik leuk
Hhti +1574
vrijdag 10 augustus 2018 om 12:09
Het is dan ook een RSCA reporter, altijd half volle artikels over RSCA, geen half lege!!
Vind ik leuk
dakcota +4482
vrijdag 10 augustus 2018 om 13:33
zever gezever!
Vind ik leuk
freeman +12790
vrijdag 10 augustus 2018 om 08:36
Weerom slim gespeeld door Coucke .... Zelfs als LDD ginds niet van de bank raakt, hoopt hij toch 15 Mio € te cashen ? Of wordt dit contract dan " herzien " ????? Weerom een " Coucke-constructie ?
Vind ik leuk
ROBSON +3570
vrijdag 10 augustus 2018 om 10:05
Alsof de wolven hem na een snertseizoen voor 15miljoen van de hand kunnen doen. Die verplichte aankoop is bullshit. Op de site van de wolves spreekt men van huur met aankoopoptie wat een totaal ander verhaal is.
Vind ik leuk
freeman +12790
vrijdag 10 augustus 2018 om 11:46
Zal dan ook wel zo zijn ! Nooit zo'n formule gehoord .....
Vind ik leuk
RD +860
vrijdag 10 augustus 2018 om 12:53
Mbappé is toch eenzelfde constructie? 12x zoveel wel :-).
Vind ik leuk
Hhti +1574
vrijdag 10 augustus 2018 om 12:13
Volledig mee eens, je kunt een club toch niet één jaar vooraf al laten verplichten te betalen voor een speler die niet voldoet volgens hen! Opletten hé met die Engelsen!! Of is dit Coucke maffia zoals zijn verkoop van zijn bedrijf??
Vind ik leuk
freeman +12790
vrijdag 10 augustus 2018 om 13:00
Schuilt er een addertje onder het gras ....?
Vind ik leuk
ROBSON +3570
vrijdag 10 augustus 2018 om 13:36
Met coucke & co weet je maar nooit.
Vind ik leuk
dakcota +4482
vrijdag 10 augustus 2018 om 13:35
is een doodnormale constructie sinds de invoering van de fairplay regels. Mpabbe werd ook 'verhuurd met aankoopverplichting'

De enige reden hiervoor is is omdat wolverhampton in de problemen zou komen met deze fairplay als ze dit jaar nog die 16 mil zouden moeten betalen. Anderlecht gaat hier ook simpelweg mee akkoord omdat het dendoncker anders niet zou kwijtgeraken aangezien de engelse markt gesloten is vanaf vandaag
Vind ik leuk
dakcota +4482
vrijdag 10 augustus 2018 om 13:40
hun twitteraccount spreekt nochtans over verplichte aankoopoptie. :)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws