Coucke én Dendoncker reageren voor het eerst na transfer

    Coucke én Dendoncker reageren voor het eerst na transfer

    donderdag 9 augustus 2018 om 17:14

    Leander Dendoncker heeft zijn gedroomde transfer naar de Premier League te pakken. Wolverhampton huurt de Rode Duivel met een verplichte optie tot aankoop.

    Dendoncker is uiteraard in de wolken met zijn transfer en heeft al een eerste interview gegeven bij zijn nieuwe club. “Ik denk dat het een ambitieuze club is, en dat spreekt me aan. Ik ben klaar om alles te geven voor de club”, aldus Dendoncker.

    Ook Marc Coucke heeft voor het eerst gereageerd op de transfer. Uiteraard op typische wijze via Twitter wenste de flamboyante voorzitter Dendoncker veel succes in Engeland. “Bedankt Leander voor je jarenlange inzet bij RSCA en het ga je goed daar, veel succes en geluk gewenst! Make us proud”, aldus Coucke.

    Poll

    Is Wolverhampton een goede stap voor Dendoncker?

    (644 stemmen)

    Plaats een reactie

    Wankstar123 +1254
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:17
    ZAAALIG
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:28
    'huren met een verplichte optie tot aankoop'.

    Ben ik de enige die de futiliteit van deze transfervorm in vraag stelt?
    Vind ik leuk
    AzEz86 +6145
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:40
    Wolves kan op die manier een zware kost uitstellen naar volgend seizoen
    Vind ik leuk
    Bart Thijs +3295
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:15
    Om er volgend jaar achter te komen dat je 15milj moet betalen aan ene die niet vd bank komt :-)
    Vind ik leuk
    AzEz86 +6145
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:28
    PSG heeft er toch zijn voordeel uit kunnen halen met de transfer van Mbappe....
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 18:28]
    Vind ik leuk
    Bart Thijs +3295
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:17
    Gaan we Den Doncker echt vergelijken met Mbappe?
    Daar wist iedereen van dat dat een supertalent was (is)..Bij DD zijn er toch lichte twijfels denk ik :-)
    Vind ik leuk
    AzEz86 +6145
    donderdag 9 augustus 2018 om 20:22
    Heb ook ni gezegd hé (het ging hier zeker niet over de kwaliteiten van de speler), ik doelde op de financial fair play regels die ze anders vorige zomer zouden gebroken hebben. Door deze speciale constructie hadden zij er voordeel uitgehaald omdat ze de kost een jaar konden uitstellen..
    Vind ik leuk
    Diego A M +3353
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:58
    Heb ik dit seizoen al enkele keren gelezen. OK, je kan deze kost uitstellen naar volgend seizoen maar Ik blijf het maar raar vinden.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:11
    Zouden ze idd moeten verbieden
    Vind ik leuk
    WouterB +510
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:15
    Heeft gewoon met Financial fair play te maken
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:29
    Hij ziet er dol enthousiast uit ...
    Vind ik leuk
    Rimka96 +1048
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:31
    Het geeft me een raar gevoel om Leander in een ander truitje te zien, maar we mogen zeker niet klagen over zijn prestatie’s en zijn inzet die hij ons bracht in al die jaren. Laatste seizoen ga ik daarbij snel vergeten, dat geef ik toe. Het blijft al bij al een persoon met een Paars hart die heel loyaal en respectvol is gebleven voor RSCA. Misschien zelfs teveel, want hij kon zijn transfer realiseren vorig zomer, maar deed dat niet naar vraag van bestuur. Ik wens hem een leuke carrière toe. Hopelijk krijgen we alleen maar goed nieuws te horen uit Engeland over Leander. I will always love you Leander!
    Vind ik leuk
    SD +8669
    donderdag 9 augustus 2018 om 17:31
    Wow, The Wolves ! een topclub in de PL ....
    Vind ik leuk
    Cripler +391
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:12
    Is mssn dan geen topclub maar ik vind dit een veel verstandigere keuze dan meteen bij een topclub te gaan tekenen . bij de wolves heeft hij veel meer kans op speelminuten en die heb je nu eenmaal nodig om je te blijven ontwikkelen.
    Vind ik leuk
    Dsf +1
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:03
    Goede stap of stap voor stap maar Engeland is Belgie niet
    Vind ik leuk
    mapolean +651
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:12
    Dat is niet de gedroomde transfer zoals in het artikel wordt geschreven. Dit is niets min of meer dan een troostprijs voor een speler die luidop droomde van hoger aangeschreven clubs. Dit is de kortste weg naar de vergeethoek.
    Vind ik leuk
    Julien +1144
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:13
    Echt een club naar zijn kwaliteiten. Jelle Van Damme heeft er ook ooit een seizoen gesleten ….. op de bank. Hopelijk vergaat het hem beter. Maar het blijven "the Wolves". Een mooie maar een o zo onvoorspelbare en grillige club.
    Vind ik leuk
    Bart Thijs +3295
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:16
    In mijn veeeeeel te traag voor de PL...
    Vind ik leuk
    agdh +1418
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:18
    Zijn droom komt uit? Ik denk dat er geen enkele profvoetballer (buiten mss lokale voetballers van daar) droomt om voor Wolverhampton te spelen... Dit is naar het buitenland gaan om naar het buitenland te gaan. Ik ben geen Anderlecht supporter, maar als ik zou mogen kiezen: je mag bij Anderlecht spelen of bij Wolverhampton zal ik altijd Anderlecht kiezen en voor de titel spelen, regelmatig CL of EL. Veel plezier met het vechten tegen de degradatie Leander!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 18:19]
    Vind ik leuk
    Intel +1173
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:36
    Als profvoetballer wilt ge toch sowieso liever in de pl spelen dan in onze competitie ? Trouwens de wolves zouden hier meedoen voor de titel hoor ge speelt elke week tegen goede tegenstanders mooie competitie en veel meer kans om in de belangstelling van grotere clubs te geraken, en een goeie tussenstap vind ik , nu al naar 1vd de grote ploegen gaan zou gewoon niet slim zijn nu heeft hij veel meer kans om te spelen .
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4564
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:30
    Gaat nooit tegen degradatie spelen. Wolverhampton is veel sterker dan je denkt. Zitten spelers die veel te goed zijn om in België te spelen.
    Ik gok op een plaats tussen 8 en 14
    Vind ik leuk
    Vaneigens +863
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:44
    Volgens mij is Wolves een goede club. Weliswaar een nieuwkomer in de PL. Maar een blijver. Met een grote horde Portugese voetballers verwacht ik niet dat ze kick and rush gaan spelen. Ik denk dat hij daar goed zit. Beter als bij een Huddersfield, Newcastle, Leicester, Palace, Cardiff, Brighton en dergelijke pottenstampers.
    Vind ik leuk
    Den Araab +188
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:43
    Vind dit toch een vreemde evolutie: van record landkampioen naar een nieuwkomer in PL en dat heet dan een stap vooruit in de carriereplanning.
    Dit is tranfereren om te transfereren; enkel de poen telt nog.
    Vind ik leuk
    Pajot1 +164
    donderdag 9 augustus 2018 om 20:51
    Toptransfer van een topper naar een topclub!Hahahahahaha
    Juist niks!!!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 20:52]
    Vind ik leuk
    Kettos +2131
    donderdag 9 augustus 2018 om 21:42
    Veel gezever hier, Wolves is een goede nieuwe club voor hem. Transfer naar topploeg in PL zou dom zijn want daar zou hij nooit mee doen. Hier kan hij zien of hij het niveau aankan. PL is de grootste en populairste competitie ter wereld dus is altijd een stap vooruit vanuit een belgische club. Altijd da gezever van die keert terug want is te slecht, blablabla. Dat weet je pas als je het hebt geprobeerd. En is het zo wat dan nog, dan weet je het tenminste, in Belgie leert hij nu niks meer bij...
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 21:44]
    Vind ik leuk
    blondel +2435
    donderdag 9 augustus 2018 om 22:49
    De grootste competitie zou ik niet zeggen,wel de populairste.En vooral de competitie met het meeste geld en meest fanatieke supporters.Voor sfeer zal het wel top zijn en voor het geld ook.Het enige waar hij nu gaat in verbeteren is de hardheid in de competitie daar,het fysieke.Maar mooie voetbal,mmm,weinig ploegen die mooie voetbal spelen daar.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Coucke én Dendoncker reageren voor het eerst na transfer