'Anderlecht wil smaakmaker terughalen, Belgische concurrent is hen te snel af'

    'Anderlecht wil smaakmaker terughalen, Belgische concurrent is hen te snel af'

    donderdag 9 augustus 2018 om 11:30

    RSC Anderlecht heeft zijn kern zo goed als rond. Enkel achteraan en in de aanval mag er nog wat bij. De versterking voorin is nog onbekend, al wordt de naam van Lazar Markovic genoemd. Er zijn echter nog Belgische kapers op de kust.

    De Serviër mag Liverpool FC verlaten. Aanvankelijk leek de rechterflankspeler onhaalbaar voor een Belgische club, maar de Engelsen hebben hun prijs gevoelig laten dalen. Dit klinkt als muziek in de oren van Anderlecht, maar zij zijn niet de enige.

    Volgens Vavel heeft Standard Luik concrete interesse in Markovic. Meer nog: de Rouches zouden de onderhandelingen met Liverpool al geopend hebben. Michel Preud’homme wil er door het vertrek van Junior Edmilson graag nog extra kwaliteit bij op de flank.

    Buitenlandse interesse
    Naast Anderlecht en Standard hoopt ook Olympiakos nog steeds op de snelle flankaanvaller. Voor de Grieken bleek Markovic veel te duur, maar ook zij hebben nu weet van de verlaagde transfersom. Afwachten wie met de Serviër aan de haal gaat.

    Poll

    Wie kan Markovic inlijven?

    (964 stemmen)

    Plaats een reactie

    Dan4red +400
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:42
    Als hij de sfeer op Anfield wil beleven in Belgie, is het makkelijk kiezen voor hem ;-))
    Vind ik leuk
    Xytox +971
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:43
    Als hij de sfeer van Partizan Belgrado wil beleven in België bedoel je... :-)
    Vind ik leuk
    Dan4red +400
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:50
    Dan denk ik toch dat je eerst eens moet gaan kijken in Servie, daar zijn wij in Luik nog ver verwijderd van hoor. Ik ben over een paar jaar de derby gaan zien, en ik kan je garanderen, dat is helemaal niets vergeleken tegen over wat er hier te zien valt in Belgie...en zeker alvast niet mee in Engeland, waar het hooliganism op club niveau bijna is uitgestorven in de PL.
    Vind ik leuk
    Xytox +971
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:07
    Ik ben al meerdere keren in Servië geweest en als ik de Standard supporters soms bezig zie, moet ik spontaan aan Servië terugdenken. Als je op Anfield, of gelijk welk ander PL stadion, streken uithaalt zoals we de laatste jaren gezien hebben op Sclessin (glazen gooien naar de spelers/scheids, bommetjes/vuurpijlen naar de spelers gooien/schieten...), dan kom je voor de rest van je leven niet meer binnen. Op Sclessin kan dat blijkbaar allemaal...
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:24
    Zageventen weten niet waar de echte supporters zitten.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:20
    Xytox, dat glas waarover jij spreekt kwam uit de VIP ruimte en werd niet gegooid door een supporter van Standard maar een strontzatte Antwerpenaar die daar uitgenodigd was. En als jij werkelijk in Servië bent geweest, wat ik zwaar betwijfel, dan heb jij toch wel de wekelijkse rellen meegemaakt waar gewonden en zelfs doden gevallen zijn ? Wat denk je daar van ? Of zoals in Italië waar supporters van Roma een Vespa van het dak gooiden. De sfeer die op Sclessin heerst is een voetbalsfeer, uniek in België, en staat gelukkig ver af van de kunstmatige gezellige geitenwollensokkensfeer met hun sfeervakjes in andere stadions. Gelukkig zijn er nog clubs als Standard, Antwerp en Brugge waar tenminste nog sfeer heerst. Als jij daar niet tegen kan, blijf er dan aub weg of ga supporteren voor een golfspeler.
    Vind ik leuk
    Xytox +971
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:43
    Die rellen waar je over spreekt gebeuren meestal ver weg van het stadion omdat de ordediensten met hopen aanwezig zijn rond het stadion. Ik heb het trouwens over de sfeer in het stadion, en die bommen en vuurpijlen die je daar en op Sclessin ziet, zwijg je heel toevallig over.
    Ik ben al in veel landen naar het voetbal geweest en ik kan je garanderen dat je je niet moet gedragen als een losgeslagen marginaal om sfeer te kunnen maken!
    Voetbal moet een feest zijn en niet een platform om al de frustraties van je dagelijks leven te gaan botvieren op anderen.

    Als je niet weet hoe het moet, ga dan eens effectief in de Premier League gaan kijken, of een topper in de Primera Division...of zoek eens op hoe de sfeer in San Lorenzo (Argentinië) is! Sfeer wil zeggen dat je positieve stimulans geeft aan je eigen ploeg...niet dat je de andere supporters zit te bedreigen/aan te vallen, en al zeker niet dat je de fysieke integriteit van de spelers van de tegenstander in gevaar brengt!! Ik zeg zeker niet dat alle Standard supporters dat doen, maar het is toch het stadion bij uitstek in België waar zo'n zaken getolereerd worden.
    Vind ik leuk
    Dan4red +400
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:57
    Xytox, dat is nu eenmaal een sfeer die zoals hierboven vermeld niet terug te vinden is in andere stadions in Belgie. Sclessin is altijd al een hel geweest. Qua bengaalse vuren, die worden ook veelvuldig gebruikt in Oost Europa (remember Bosnie), maar dus ook en vooral in Servie of Griekenland bijvoorbeeld. Dus uniek in Europa zeker niet, wel in Belgie. Een kolkend Sclessin levert punten op (zie nog maar vorige week tegen Ajax). 9 jaar geleden speelden we tegen LFC laatste voorronde CL, heb toen een fan ontmoet van LFC die sinds 1984 geen enkele wedstrijd had gemist van zijn club, inderdaad sinds 1984, en vertelde me na de match dat de sfeer op Slessin uniek was, en dat is het ook. De bezoekers zijn goed afgeschermd van de thuisfans, daar zijn zelden problemen mee. Ik stel voor je eens uit te nodigen in Luik, zodoende je hetzelf kan meemaken, en niet vanuit uwe zetel voor de TV.
    Vind ik leuk
    Xytox +971
    vrijdag 10 augustus 2018 om 23:37
    Ik ben er vorig jaar nog geweest en ik ga meestal met mijn neefje van 8 jaar naar het voetbal, maar was heel blij dat hij toen niet mee was. Er kwamen meerdere vuurpijlen het bezoekersvak binnen gevlogen en één van de collega's op de bus had een gat van 5 cm in zijn trui gebrand, dus afschermen van de bezoekers is relatief zeker...
    Dat het punten oplevert is een feit. Ik herinner me nog verschillende matchen waar Standard achter kwam en ze door intimidatie van de spelers, bommen gooien naar de keeper, de boel in brand steken... het tempo uit de match haalden en er vaak in slaagden om de match te doen kantelen, maar voor mij hoort dat marginaal gedrag niet thuis in de sport. Supporters moeten hun ploeg positief aanmoedigen. Wat de Standard supporters geregeld doen moest al veel vaker en veel strenger bestraft zijn, want het is er soms ver over! (remember de tifo met Defour...)
    Laat ze eens een paar matchen achter gesloten deuren spelen en we zullen dan zien hoeveel punten het oplevert. Alleen heeft niemand de ballen om die beslissing te nemen omdat zelfs de bond bang is van dat krapuul!
    Vind ik leuk
    Dan4red +400
    zaterdag 11 augustus 2018 om 10:38
    Xytox, ze hebben al een wedstrijd achter gesloten deuren gekregen, 2 jaar geleden tegen St Truiden...maar dat zal niets veranderen aan de passie van de Standard Supporters. Je moet zelf supporter zijn van Standard om ze te begrijpen. Het spandoek van Defour was nog zoiets dat volledig uit zijn context werd genomen door Mr Vandenbempt "een metershoge IS strijder...", waar de verduidelijking net zoals het seizoen ervoor naar een blockbuster (toen was het Scarface) van Friday the 13th... maar ja, plots was Standard wereldnieuws...tot in Australie !!! Dus ja, soms gaan ze wel eens te ver (en ik spreek niet van dat glas, want dat was geen supporter, maar dronken business seat uitgenodigde), maar maak er aub geen vergelijking mee met wat er in andere landen zich voor doet hé. Standard heeft de beste fans, en ik denk dat spelers zowel van Standard als de tegenstrever, graag naar Standard komen om in dergelijke sfeer te spelen...behalve dan onze "vrienden" uit Brussel ;-)
    Vind ik leuk
    Mario_ +1660
    donderdag 9 augustus 2018 om 12:23
    Als Standard doorstoot naar CL, hebben die wel een extra troef.
    Vind ik leuk
    SD +8731
    donderdag 9 augustus 2018 om 13:07
    Nog een RSCA-belofte die, ondanks de grootspraak van de voorbije weken inzake jeugd, zijn conclusies mag trekken.
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +10969
    donderdag 9 augustus 2018 om 18:30
    SD, je bent een ongelooflijke zaag
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Anderlecht wil smaakmaker terughalen, Belgische concurrent is hen te snel af'