JPL-debutant beseft: Als ik fouten maakt, dan zal er kritiek komen

    JPL-debutant beseft: "Als ik fouten maakt, dan zal er kritiek komen"

    donderdag 9 augustus 2018 om 10:00

    Lothar D'Hondt maakt zaterdag tijdens STVV-Lokeren zijn debuut als scheidsrechter op het hoogste niveau. De amper 24-jarige Oost-Vlaming wordt daarmee de jongste ref ooit in de Jupiler Pro League. Zelf doet het hem allemaal niet zo veel.

    "Ik voel me niet speciaal", opent D'Hondt in Het Laatste Nieuws. "Moet ik me daarom plots anders gedragen? Op een dag verlies ik dat 'record' toch, hoor. Het belangrijkste is dat ik het nu gewoon goed doe. Naar deze wedstrijd heb ik heel lang uitgekeken."

    De debutant beseft als geen ander dat zijn prestaties met argusogen zullen bekeken worden. "Ik ben me daarvan bewust. Als ik fouten maak -en die zullen er komen, zoals bij iedereen -, dan zal ik kritiek krijgen. Dat hoort erbij", aldus D’Hondt.

    Op termijn mikt D’Hondt op het allerhoogste. "Ik zou graag eens op het EK of WK staan. (enthousiast) Of in de Champions League, zoals mijn voorbeeld Frank De Bleeckere in zijn topjaren. Ach, dat zijn dromen voor later. Nu telt enkel STVV-Lokeren."

    Plaats een reactie

    TageMeister +4603
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:08
    MOOI !

    en vooral
    als ik fouten maak -en die zullen er komen, zoals bij iedereen

    als we eerlijk zijn maken de refs vaker minder fouten als de spelers ,trainers, etc. zelf !
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:18
    Spelers zijn nu eenmaal meestal verwaande vedetten, die zich voor dood laten vallen.matennaaiers eersteklas.
    In elk geval proficiat en veel succes.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 11:23]
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:22
    Spelers zijn nu eenmaal meestal verwaande vedetten, die zich voor dood laten .vallen. Gewoon streng zijn
    [Reactie gewijzigd op donderdag 9 augustus 2018 om 11:28]
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:10
    Succes!
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:11
    Als de argumenten 'ja, maar het is nog zo'n jonge kerel, die moet dan nog leren op dit niveau' en 'ja, hij moet er nog in groeien, spelen in zo'n stadion', en dergelijke er steeds bijsleurd worden wanneer we de wanprestaties van jonge spelertjes van onze Eigen clubs willen verdedigen, dan hoop ik oprecht dat we dit voor deze scheidsrechter OOK kunnen toepassen.
    Dat we, in het geval van mogelijke verkeerde beslissingen, ook oog hebben voor het feit dat ook hij zijn ervaring zal moeten opbouwen.

    Het is een warme oproep aan iedereen in het voetbalstadion: geef die jongen ook een kans. Niet één kans of twee, maar geef m alle kansen die nodig zijn. Als we onze arbitrage weer op een aanzienlijk niveau willen krijgen, zal het namelijk heus niet helpen om het kleinste fout met het zwaard van Damocles neer te sabelen.

    Alvast veel success gewenst aan Lothar in zijn carrière!
    Vind ik leuk
    Rebel +752
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:35
    Knap ,en ik hoop dat je dit in je eigen stadion verkocht krijgt,als zelfs bestuur en staf van alle clubs wekelijks de scheids en de VAR met de grond gelijk maken ben ik bang dat de supporters ook zo blijven reageren,mentaliteit moet veranderen en beginnen bij ieder van ons
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:37
    ik wil later ook scheidsrechter worden. Als ik het haal heb ik de zelfde doelstellingen als hem. ik ben nog te jong om een cursus te volgen maar ik speel al spellen om te trainen. (soms zelfs uit het oog van de scheidsrechter) ik heb al tientallen spellen gespeelt en ik zit voor de tv naar matchen te kijken met gele en rode kaarten voor mijn neus. ik wil dat de leeftijd verlaagt word om die cursussen te volgen om meer scheidsrechters te krijgen dat als ze denken "ik wil scheidsrechter worden" dat ze niet een paar jaar moeten wachten om die cursussen te volgen.
    Vind ik leuk
    Markske +279
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:37
    Veel succes gewenst aan Lothar.
    Maar VP "ik maakt" al een fout bij het begin. :-)
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    JPL-debutant beseft: "Als ik fouten maakt, dan zal er kritiek komen"