'Barcelona maakt zich zorgen: aantrekkelijke aanbiedingen voor Rakitic'

    'Barcelona maakt zich zorgen: aantrekkelijke aanbiedingen voor Rakitic'

    donderdag 9 augustus 2018 om 07:50

    FC Barcelona hoopt zich deze transferzomer nog te versterken met een middenvelder, maar moet zelf oppassen dat het Ivan Rakitic niet kwijtraakt. Paris Saint-Germain en AS Monaco hebben een bod neergelegd voor de WK-finalist.

    Met dat nieuws pakt El Mundo Deportivo uit op de voorpagina. Rakitic heeft een gelimiteerde afkoopsom van 125 miljoen euro. Dat wordt in de huidige markt als betaalbaar gezien, zeker voor het puissant rijke PSG. De Franse kampioen probeerde tevergeefs om N'Golo Kanté over te nemen van Chelsea en heeft nu het vizier op de dertigjarige Kroaat gericht.

    Ook Monaco heeft een goed gevulde bankrekening na de transfers van Kylian Mbappé (180 miljoen), Thomas Lemar (70 miljoen) en Fabinho (45 miljoen). Na de 4-0 afstraffing tegen PSG in de strijd om de Franse Supercup beseffen de Monegasken dat versterkingen noodzakelijk zijn. Het is evenwel de vraag of Rakitic open staat voor een vertrek uit Camp Nou, waar hij tot medio 2021 vastligt.

    Barcelona zit in ieder geval niet te wachten op een transfer van de middenvelder, die de voorbije seizoenen een vaste waarde was. De Catalanen weten desondanks dat ze machteloos zijn als Rakitic ingaat op de economisch aantrekkelijke aanbiedingen. 

    Plaats een reactie

    TageMeister +4627
    donderdag 9 augustus 2018 om 07:56
    Mag PSG da betalen?
    Vind ik leuk
    Riddlin +2279
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:49
    Ze moeten nog 135 miljoen ofzo voor Mbappé betalen maar voor de rest is alleen Buffon gratis overgenomen. En ze hebben verschillende spelers verkocht. Dus 1 of 2 grote transfers zullen wel in het budget passen
    Vind ik leuk
    TageMeister +4627
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:00
    moesten ze niet (veel) verkopen voor FFP?
    Vind ik leuk
    Riddlin +2279
    donderdag 9 augustus 2018 om 11:05
    Ze zijn de transfers van Neymar en Mbappé moeten gaan uitleggen maar vorige maand ofzo waren ze vrijgesproken dacht ik.
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4589
    donderdag 9 augustus 2018 om 10:24
    Ben altijd grote aanhanger geweest van Rakitic. En vind hem redelijk ondergewaardeerd bij Barcelona. (En dan heb ik het over de fans, voor Gomes was hij degene die alle kritiek kreeg en dat vond ik zwaar overdreven) maar voor 125 miljoen zou ik hem toch laten gaan. Over een vervanger heb ik nog niet nagedacht. Pogba liever niet. Sergi Roberto kan er spelen. Arthur ook. Maar er moet dan toch zeker nog wat kwaliteit bij. Op papier zou de Gomes van bij Valencia de ideale opvolger zijn. Maar ik zie het er niet meer in.
    Waarschijnlijk zouden ze dan voor Parejo gaan. (Zie ik niet zitten) of Herrera (ook niet echt)
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:23
    Thiago Alcantara
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4589
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:42
    Da's toch een ander type. Maar als je Roberto daar zet dan kan je Thiago elders wel kwijt. Maar er is nu al plaats in selectie voor Thiago. Met Gomes die weg is. Als Rakitic nog zou gaan heb je nog wat nodig
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 05:39
    Bellerin terughalen en Roberto doorschuiven is idd wel een optie, voor dat geld moet je hem gewoon laten gaan.
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 15:43
    Van Rakitic ben ik altijd fan geweest, hij heeft een sobere speelstijl maar wel belangrijk op dat middenveld. Wat betreft het transferbedrag, ik zou zeggen niet twijfelen, als men 125 m kan cashen voor een 30 jarige is dat een goede deal voor Barça bovendien kan dit bedrag gespendeerd worden voor een topper te halen
    Vind ik leuk
    donderdag 9 augustus 2018 om 19:22
    Oké, fan moet je hem laten gaan en haal je Thiago als vervanger.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Barcelona maakt zich zorgen: aantrekkelijke aanbiedingen voor Rakitic'