Zien we binnenkort weer een Belgisch toptalent terugkeren naar de JPL?

Zien we binnenkort weer een Belgisch toptalent terugkeren naar de JPL?

Gepubliceerd: woensdag 8 augustus 2018 om 15:15wo 08-08-2018 om 15:15

Het komt meer en meer voor: jonge Belgische talenten die op jonge leeftijd naar het buitenland trekken om vervolgens, al dan niet op huurbasis, terug te keren naar de Belgische velden. Ook middenvelder Xian Emmers kan die weg binnenkort bewandelen.

Zinho Vanheusden ligt momenteel onder contract bij het Italiaanse Inter Milan maar speelt komend seizoen op huurbasis bij Standard. Ook Senna Miangue is via een passage in Italië terug in België terecht gekomen. Xian Emmers speelt ook bij Inter Milan maar een uitleenbeurt is niet veraf.

"Ze evalueren altijd in onderling overleg en de speler beslist. Eerstdaags bespreken we wat dit seizoen best is voor Xian: bij de A-kern blijven of uitgeleend worden”, laat vader Marc Emmers weten tegenover Sport/Voetbalmagazine. De volgende logische stap is een uitleenbeurt aan een Belgische (top)club, al lonken ook enkele Italiaanse clubs naar Emmers.

Plaats een reactie

woensdag 8 augustus 2018 om 15:25
Voorbeelden genoeg van vaders die zelf profvoetballer geweest zijn en hun zoon een verkeerde keuze laten maken
Vind ik leuk
Mario_ +1926
woensdag 8 augustus 2018 om 15:39
verkeerde keuze, dat moet nog blijken.
Vind ik leuk
Lupo +595
woensdag 8 augustus 2018 om 15:46
niet idere zoon wilt naar de raad van zijn vader luisteren
Vind ik leuk
THOR4ever +3090
woensdag 8 augustus 2018 om 17:21
Ik denk dat je in dit geval wat snel oordeelt. Pa Emmers is destijds niet over 1 nacht ijs gegaan. Zijn zoon was en is een talentvolle voetballer. Dat er ook Italiaanse clubs belangstelling tonen bewijst toch dat die zijn talent ook erkennen.
Vind ik leuk
JanB +6723
woensdag 8 augustus 2018 om 15:25
Dom, dommer, domst
Was véél beter bij de jeugd van Genk gebleven
Wàt heeft die nu in die paar jaar geleerd ?
Met wat geluk Italiaans, maar dat kan je in het Genkse ook leren
Terug met hangende pootjes tot eer en glorie van vader en de familie !
Vind ik leuk
THOR4ever +3090
woensdag 8 augustus 2018 om 17:24
Je kent het hele verhaal niet, dus niet te snel veroordelen aub.
Vind ik leuk
Rsca-fan99 +1480
woensdag 8 augustus 2018 om 15:30
Rsca kan hem misschien kopen en dan kan hij een nuttige speler worden zoals zijn pa bij ons... zal niet gebeuren .. ik weet het.. maar is een echte Belg en zijn pa is een rsca-man... ik snap niet dat zo een gasten niet bij ons rondlopen.
Vind ik leuk
THOR4ever +3090
woensdag 8 augustus 2018 om 17:17
Zijn pa een rsca-man?? Komt van bij ons hé (THOR Waterschei)
Vind ik leuk
Rsca-fan99 +1480
woensdag 8 augustus 2018 om 17:43
Dat weet ik ook en hij heeft ook geweldige tijden gehad bij KVM... Maar hij heeft ondanks zijn blessures ook een mooie tijd gehad bij rsca en hij was altijd goed aangeschreven bij de supporters .. dan vind ik het straf dat hun kinderen niet bij ons geraken.
Vind ik leuk
TageMeister +7897
woensdag 8 augustus 2018 om 15:35
Is dit de zomer van het verstand?

Der zijn eindelijk talenten slim genoeg om terug te komen, om zo minuten te maken....

Wat was het nut dan om te vertrekken? buiten de vele €€€
Vind ik leuk
MoCa +686
woensdag 8 augustus 2018 om 18:38
Andermaal het ZOVEELSTE talent dat denkt zich in het buitenland te moeten bewijzen. Het grote geld uit die buitenlandse topclubs werkt idd als een rode lap op een stier. Beseffen ze wel dat ze met deze move hun carriere meer blokkeren dan ze eigenlijk vooruitgaan. Zie naar Musonda Jr, Bossaerts, ....
Vind ik leuk
DDT +3950
woensdag 8 augustus 2018 om 19:02
Ik zie niet in waarom iedereen kritiek heeft op jonge gasten die hier vertrekken. Hoeveel jongeren gaan er niet via Erasmus in het buitenland studeren. Laat die jonge gasten toch iets van de wereld zien ipv die zure jaloerse reacties
Vind ik leuk
blondel +3522
woensdag 8 augustus 2018 om 20:52
De echte talenten maken eerst hier furore,en gaan dan naar het buitenland.En meestal zijn het ook nuchtere jongens die in het leven staan.VB genoeg.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws