OFFICIEEL: Ook Cercle Brugge maakt komst van 'groot talent' wereldkundig

    OFFICIEEL: Ook Cercle Brugge maakt komst van 'groot talent' wereldkundig

    dinsdag 7 augustus 2018 om 16:30

    Cercle Brugge mag nog maar eens een dankkaartje sturen richting AS Monaco. De topclub uit het Prinsdom heeft besloten om Nabil Alioui uit te lenen aan de promovendus in de Jupiler Pro League.

    Daarmee krijgen de West-Vlamingen opnieuw een toptalent ter hunner beschikking, want Alioui was de voorbije weken erg gegeerd. Topclubs als Manchester City en Arsenal FC trokken aan de mouw van de Fransman. De eerste bekommernis van Monaco was dan ook om de aanvaller langer vast te leggen.

    Dat is inmiddels gebeurd. Nu de negentienjarige spits tot 2021 vastligt, kunnen de Monegasken het zich permitteren om hem in Brugge te stallen. Bij Cercle komt hij alvast bij een ploeg met vertrouwen terecht. De Vereniging veroverde in haar eerste twee wedstrijden vier op zes.

    Update 07/08, 16u30:

    Nadat het nieuws eerder al werd bevestigd door AS Monaco, maakt nu ook Cercle Brugge de komst van Nabil Alioui wereldkundig. De 19-jarige Franse jeugdinternational komt op huurbasis over van AS Monaco. Op de officiële website van Cercle Brugge spreekt men van een 'groot talent'.

    “Met de komst van Nabil Alioui voegen we opnieuw een jong en bruisend talent toe aan onze kern. Nabil is bovendien jeugdinternational bij de U19 van Frankrijk en kan als polyvalente aanvaller op verschillende manieren worden uitgespeeld”, aldus voorzitter Frans Schotte op de clubwebsite van Cercle.

    Poll

    Vind jij de invloed van Monaco te groot bij Cercle?

    (381 stemmen)

    Plaats een reactie

    Dirk H +3080
    maandag 6 augustus 2018 om 21:49
    Ik dacht al dat Thielemans ging komen :)
    Vind ik leuk
    maandag 6 augustus 2018 om 21:50
    Koop Lukasz Teodorczyk en koop ook kara mbodji
    Vind ik leuk
    Zelfkweek +779
    maandag 6 augustus 2018 om 22:35
    Veel te min voor Monaco 😊
    Vind ik leuk
    Vlad +1949
    maandag 6 augustus 2018 om 22:27
    Pure competitievervalsing
    Vind ik leuk
    SD +8696
    maandag 6 augustus 2018 om 22:51
    Die spelen los kampioen met al dat toptalent !
    Vind ik leuk
    maandag 6 augustus 2018 om 23:08
    CERCLE IS MAAR VOOR 60% van Monaco. Club brugge daarentegen is voor 95% van verhaeghe... wat zou er gevaarlijker zijn voor de toekomst. Wat zal er bv. gebeuren al verhaeghe volgend jaar bondsvoorzitter wordt of hij plaats zijn nieuw stadion uiteindelijk in Wallonië... een doordenkertje
    [Reactie gewijzigd op maandag 6 augustus 2018 om 23:09]
    Vind ik leuk
    Vlad +1949
    dinsdag 7 augustus 2018 om 10:36
    Een doordenkertje? Een vat vol zever ja... wat als is niet, feit os wel dat Cercle Monac B is, en waar ons nieuw stadion ook komt, het zal het onze zijn...
    Vind ik leuk
    TageMeister +4627
    dinsdag 7 augustus 2018 om 16:38
    of dat van Monaco :D
    Vind ik leuk
    Zelfkweek +779
    dinsdag 7 augustus 2018 om 21:11
    Weetje : Brugge supporters komen vanuit het hele land , dus staat dat stadion nu in Wallonië......nog zal het vol zitten 😘
    Vind ik leuk
    SD +8696
    dinsdag 7 augustus 2018 om 16:49
    Als bedrijf had ik ooit 4 abonnementen bij Cercle (en ook bij Club). het was plesant in een voor 2/3 lege stadion JPL-wedstrijden te volgen. Ik heb echter geen voeling met Monaco; die hoeven mijn geld niet.
    Vind ik leuk
    dinsdag 7 augustus 2018 om 18:37
    Het is het eerste jaar,in 1e met Monaco maar wegens de totaal verdwenen verankering met de eigen bevolking is dit een project die op middellange termijn slecht afloopt. Je kan geen ploeg hebben zonder eigen ziel.Ik hoor nu al van enkele cerclesupporters dat er geen voeling is met al de vreemde spelers/franstaligen.
    Vind ik leuk
    Vlad +1949
    dinsdag 7 augustus 2018 om 18:46
    Is ook een degradering van de Belgische competitie, die mannen komen hier wat oefenmatchkes spelen om te zien of ze goed genoeg zijn. Indien niet worden ze verkocht aan te grote bedragen voor Cercle, indien wel keren ze terug naar Monaco. Resultaat in de clubkas van Cercle is 0. En denkt ge dat die mannen van Monaco er wakker van zullen liggen dat het veld in Jan Breydel om zeep is? Laat Club dat maar betalen zeggen ze. Club moet daar zo snel mogelijk weg, liefst gisteren al
    Vind ik leuk
    Ronnymo +91
    dinsdag 7 augustus 2018 om 20:26
    Ene die denkt dat hij bij Club zit .
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    OFFICIEEL: Ook Cercle Brugge maakt komst van 'groot talent' wereldkundig