Youri Tielemans krijgt weer kritiek in Frankrijk: 'Hij had niet veel te bieden'

    Youri Tielemans krijgt weer kritiek in Frankrijk: 'Hij had niet veel te bieden'

    Gepubliceerd: maandag 6 augustus 2018 om 15:12ma 06-08-2018 om 15:12

    Youri Tielemans heeft opnieuw geen goede punten gescoord in Frankrijk. Onze landgenoot ging met zijn ploeg AS Monaco zwaar onderuit in de Franse Supercup en speelde een belabberde wedstrijd.

    De Monegasken gingen met zware 4-0 cijfers onderuit tegen Paris Saint-Germain. De kampioen en bekerwinnaar uit Parijs liet weinig heel van Monaco. Tielemans kreeg één grote kans in de eerste helft, maar zijn schot week af en belandde naast de goal van Gianluigi Buffon. Nadien zakte de Rode Duivel helemaal weg.

    In de Franse sportkrant L'Equipe kreeg Tielemans dan ook een veeg uit de pan. Onze landgenoot kreeg een drie op tien voor zijn wedstrijd. "Het was onmogelijk veel te verwachten na amper acht dagen voorbereiding. Zijn basisplaats heeft hem 'voorbereid' op volgende week tegen Nantes, maar hij had niet veel te bieden", schreef de Franse krant maandag.

    Plaats een reactie

    Rsca-fan99 +1137
    maandag 6 augustus 2018 om 15:33
    Niet te begrijpen dat hij niet boven water komt bij Monaco. Ik denk echt dat hij weg moet en ergens anders een nieuwe start moet gaan maken. Hopelijk komt er een goed voetballende ploeg waar hij terecht zou komen.
    Vind ik leuk
    Mario_ +1704
    maandag 6 augustus 2018 om 15:53
    Niet te begrijpen ? Hij komt meteen tegen PSG een ploeg tegen die toch boven Monaco komt. Hij speelt ook te weinig om automatismes te kweken. Maar ik zou zeker bij Monaco blijven als de ambitie er is, want ze spelen niet elke week tegen PSG. Hij heeft het talent en dat zal meer en meer tentoon worden gesteld. Daarna kan je naar een ploeg hogerop.
    Vind ik leuk
    Rsca-fan99 +1137
    maandag 6 augustus 2018 om 16:07
    Ik weet ook wel dat het tegen PSG was en dat PSG gewoon te sterk is.. ook zijn korte voorbereiding is niet in zijn voordeel. Maar ook verleden seizoen kreeg hij met momenten veel kritiek.. ik vrees dat ze iets teveel van hem verwachten.. ik ben overtuigd van zijn voetballende kwaliteiten want ben fan maar ik zou hem liever naar een andere club zien gaan en bij een trainer zien terechtkomen die echt in hem gelooft.
    Vind ik leuk
    maandag 6 augustus 2018 om 16:51
    hij kan mss terugkomen naar jpl, net zoals zovelen, die denken wereldtop te zijn... hangende pootjes, noemen ze dat!
    Vind ik leuk
    Hhti +1499
    maandag 6 augustus 2018 om 15:51
    Spaanse voetbal zie ik hem misschien nog iets betekenen, al de andere competities zijn fysiek te zwaar en te krachtig voor Tielemans. Techniek en vista heeft hij, maar snelheid en verdedigen is hij bij de mindere van de klas. De positie dat hij speelt vraagt dit en laat dit nu eenmaal niet zijn ding zijn! Hij zal zijn rug mogen rechten medunkt!! Monaco heeft al spijt dat ze hem gekocht hebben voor dat geld!! Aan Tielmans om het tegendeel te bewijzen!!
    Vind ik leuk
    Rsca-fan99 +1137
    maandag 6 augustus 2018 om 16:05
    Dat wil ik wel even tegenspreken. Tegen Engeland heeft hij bewezen dat hij voldoende fysiek heeft om zijn manneke te staan.. verdedigend niet sterk genoeg ?? Tielemans is geen 6 he tenzij hij in Italië gaat spelen. Op de 8 voldoet hij wel met zijn verdedigende kwaliteiten.
    Vind ik leuk
    Vlad +2668
    maandag 6 augustus 2018 om 16:16
    Moet idd zo snel mogelijk naar Engeland
    Vind ik leuk
    Hhti +1499
    maandag 6 augustus 2018 om 16:30
    Maar geef toe 45min en dan was het gedaan, gelukkig voor hem waren Hazard en Debruyne ook beresterk en dan kun je meegroeien. Dra zij iets zwakker speler gaat hij mee, en grote spelers gaan dan pas opstaan wat hij niet heeft gedaan. Voor mij moet hij echt nog wel bevestigen dat het erin zit. Wil daar NIET mee zeggen dat hij niet zal slagen maar het is toch al 5voor 12 hoor!! Wordt 22 en dus zal hij moeten slagen de komende 2 jaar of serieuze groeimarge maken, anders wordt dit een moeilijk verhaal!!
    Vind ik leuk
    Watcher +952
    maandag 6 augustus 2018 om 20:11
    tegen een B elftal van Engeland die zeker niet wilden winnen. Sterk argument. Net zoals Dendoncker, die zelfs tegen Engeland B, kopje onder ging. Hij had beter niet gespeeld, had hij mss wel al weggeweest
    Vind ik leuk
    Rsca-fan99 +1137
    maandag 6 augustus 2018 om 20:43
    Alle spelers van Engeland B spelen toch ook bij deftige clubs in de premier league. Die gaan ook niet zwakker spelen als ze eens de kans krijgen op een wk. Ook al vonden ze het niet erg dat ze verloren. En meegaan met debruyne en hazard?? Volgens mij zaten die op de bank tegen Engeland ..
    Vind ik leuk
    DeSelle +115
    maandag 6 augustus 2018 om 17:08
    Toch wel even vermelden dat Qatar Saint Germain gewoon 3 maten te groot was voor een leeggeplukt Monaco en bij uitbreiding voor de hele Franse competitie. Tielemans alleen kritiek geven als heel de ploeg gemiddeld maar een 3 kreeg is een beetje belachelijk. Monaco verkocht 6 sterkhouders op 2 jaar en kocht wat jong talent in. PSG kocht 2 aanvallers voor 360 miljoen. Dan weet je het wel zeker?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws